Lekker bij kaasfondue?

22-02-2012 19:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.....ik ga binnenkort met een vriendin kaasfonduen.

Over het algemeen neem ik bij kaasfondue dingen, zoals stokbrood, ananas, tomaatje, komkommertje e.d. Gaat alleen zo vervelen?

Wat is verder nog lekker om in de kaas te dopen?

Dank!
Peer. Achterham in blokjes.
dadels
Mag ik aansluiten met een vraag?

Ik heb door dit topic wel trek gekregen, maar heb geen kaasfondue set. (sowieso geen fondue set). Is er een andere oplossing? Iets met een pannetje op een warmhoudplaatje op tafel ofzo.

Het lijkt mij nl zo leuk om in de vakantie met de kinderen te doen.
Kort gekookte of gebakken champignons. Aardappelballetjes uit de oven. Smakelijk!

Kookwater gebruiken voor de fondue, geeft meer smaak.

Het kan ook met gewone kaas ipv speciale fonduekaas. Water, melk en allesbinder erdoor en je hebt een lekkere afwisseling!
Witlof!
Ik ga voor het brood, komkommer, aangebakken champignons, tortelini, ananas, paprika en brocolli.

Ga NU boodschappen doen..dank allemaal!

X
Tortilla chips

stukjes appel/ananas
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Eet smakelijk!
Gebakken kipstukjes! Vult net wat meer dan alleen groente en stokbrood.
Kleine gehaktballetjes!
Doe mij maar gewoon stokbrood. Wit en meergranen. Van de bakker. En goede kazen, fijne wijn en een salade.
Welke kaassoorten gebruiken jullie voor de fondue als je geen sterke kaassoort wilt gebruiken.Laatste keer dat ik kaasfondue had was twee jaar geleden en geen succes.Kaas was ook nog eens erg aangekoekt.Tips dus welkom,en is die kant en klare fondue van AH lekker die schijn je alleen even hoeven te verwarmen in de magnetron?
Dopen jullie serieus vlees in de kaasfondue?

*bekvaltopensmiley*
Belangrijk is dat de kaas die je gaat gebruiken op kamer temp. is. En dit kan bijna elke kaas zijn, emmentaler, of gruyère, maar zelfs een zachtere (van smaak) kaassoort, neem een lekkere boerenkaas, kan heel goed.

Doe witte wijn in de pan (maar voor een zachte smaak kan jezelfs melk gebruiken, maar ik vind dat niet lekker) en doe er handje voor handje kaas erbij, roer dit totdat het een glad papje is, knoflook erdoor heen en klaar.

Ikzelf vind een scheutje kirsch voor het opdienen erg lekker en geeft een lekkere walm op je gehemelte.
Ik maak vaak voor elk persoon een bord sla klaar met daarop wat plakjes verschillende vleeswaren rommelig (wat dikker gesneden bij de goede slager). Dan inderdaad de losse groenten maar ook een kommetje ronde aardappeltjes. Smaakt er heerlijk bij!
Kijk ook even hier:

Kaasfondue

Wat bij kaasfondue?
quote:sassafras schreef op 22 februari 2012 @ 20:38:

Dopen jullie serieus vlees in de kaasfondue?

*bekvaltopensmiley*Ja, vind ik lekker, jij niet?
quote:leentjedb schreef op 22 februari 2012 @ 19:56:

Maak voor de kinderen altijd een variant zonder wijn en met ketchup. Voor man en mezelf met wijn en sterkere kaassoorten. Ik haal dan overigens kaas bij de kaaswinkel, die stellen dan samen op smaak en malen de kaas zodat hij beter smelt.Waarom zonder wijn? De alcohol is allang vervlogen doordat je de boel verwarmt.
quote:bubbelwijn schreef op 22 februari 2012 @ 20:15:

Mag ik aansluiten met een vraag?

Ik heb door dit topic wel trek gekregen, maar heb geen kaasfondue set. (sowieso geen fondue set). Is er een andere oplossing? Iets met een pannetje op een warmhoudplaatje op tafel ofzo.

Het lijkt mij nl zo leuk om in de vakantie met de kinderen te doen.

Ja hoor, dat doe ik ook altijd sinds mn fonduepannetje het begeven heeft. (verroest na een tip in een of ander blad dat je het pannetje moest weken in water en zout, niet doen dus!)

Dus nu warm ik altijd de kaasfondue op het gasfornuis op en als het warm genoeg is dan gaat het op een warmhoudplaatje op de tafel. Met gewone vorken kun je ook wel je eten door de kaas halen toch? Veel plezier!
Oh enne....die kant en klare pakken van bijv. Emmi zijn prima, hoor. Even verwarmen, klaar. Je kunt er naar believen nog wat aan smaakmakers toevoegen.

*water loopt in de mond*
Ik drink er thee bij, van wijn krijg ik buikpijn: dan wordt de kaas zo'n klomp in mijn maag...

Met kirsch, dat ga ik ook eens doen! Lekker!
Hier nemen we verse wortel, brokkoli en champignons, dat vind ik een stuk lekkerder dan voorgegaarde. Ook het knapperige-verse met die warme kaas is een hele lekkere combinatie.
Officieel hoort er juist oud stokbrood bij. Het was immers oudeluis eten van de Zwitsers.
en zwarte peper
Ja en?
quote:registreerjenu schreef op 22 februari 2012 @ 21:02:

[...]

Waarom zonder wijn? De alcohol is allang vervlogen doordat je de boel verwarmt.

Ze vinden hem lekkerder zonder wijn en met ketchup. Ik gebruik wel vaker wijn door het eten en dat eten ze dan wel gewoon op. Maar met kaasfondue is dit de manier waarop ze hem lekker vinden.

Kinderen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven