Lekkere tomaatjes?

04-11-2010 08:44 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een liefhebber van smaakvol eten met lekkere verse ingrediënten. Ik merk alleen dat deze steeds moeilijker te vinden zijn. Tomaten bijvoorbeeld, bij mijn supermarkt (AH) stelt het mij keer op keer weer teleur. Zelf de 'exclusieve' Excelent tomaatjes.

Hebben jullie goede alternatieven? Het liefst uit Nederland natuurlijk en met smaak!

Groetjes,

Rosa
Ik eet eigenlijk alleen nog maar de snoeptomaatjes. Die zijn vol van smaak. Ook goed te gebruiken in gerechten als je ze in stukjes snijdt. Van grote tomaten zijn de roma tomaten (die ovale) mijn favoriet.
Waarom liefst uit Nederland natuurlijk?
Ik vind tomaten veel lekkerder als ze goed in het zonnetje hebben kunnen rijpen. Juist niet uit Nederland dus, die smaken me te waterig.

Net als elninjoo liefst romatomaten, die smaken lekker vol en zoet.
Oh, probeer eens bij een turkse supermarkt, ik vind de groente daar altijd veel smakelijker.
Inderdaad zijn onze tomaten uit de supermarkt niet zo lekker als die uit het buitenland.

O.a. de salades uit Griekenland met tomaten...hmmmm....

Ik zou de Turkse supermarkt proberen en anders de romaatjes bij de AH.
Ik vind de tomaten van de Turkse super verreweg het lekkerst. Als ik daar niet heenga dan neem ik kleine snoeptomaatjes of iets wat er op lijkt van de gewone super mee.

Tomaten uit eigen tuin/kas zijn trouwens vaak ook erg lekker.
Tomaten..... [denkt verlekkerd aan vakanties in Spanje waar gewoon alle tomaten lekker zijn]..

Ik haal ze nog wel eens bij de biologische winkel, dat scheelt wel in smaak. En als je tomaten uit Nederland wilt, moet je ze eigenlijk in de winter gewoon niet eten natuurlijk.
Het is nu geen tomatenseizoen meer. Geen wonder dat ze je niet meer smaken. Wacht maar weer tot de zomer, dan zijn de tomaten weer lekker.
Een tomatenplantje in de tuin of in een pot: dat zijn de echt lekkere tomaten! Die zijn dus alleen te eten in het seizoen. En dat is ook zo met die in de winkel.
Ik haal altijd die kleine trostomaatjes bij de Lidl. Die zijn zo heerlijk zoet.
ik neem de snoeptomaatjes van de lidl, ook lekker!
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 08:48:

Eigenlijk vind ik het vreemd dat er nog steeds veel tomaten uit het buitenland in de Nederlandse supermarkt liggen. Veel transport en dat lijkt me niet goed voor het milieu.

Romaatjes pak ik ook vaak mee, zeker in de zomer zijn deze lekker. Maar zeker in het najaar en de winter vindt ik ze zuur.

De tips van de turkse groenteman ga eens proberen!
quote:RosaVDL schreef op 04 november 2010 @ 09:31:

[...]

Eigenlijk vind ik het vreemd dat er nog steeds veel tomaten uit het buitenland in de Nederlandse supermarkt liggen. Veel transport en dat lijkt me niet goed voor het milieu.Milieubewustzijn en het beste product willen krijgen gaat vaak niet samen. Zelf kies ik liever voor lekker, al moet dat vanaf de andere kant van de wereld ingevlogen worden.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 08:48:

Eigen tomaat eerst.

Snoeptomaatje wint voor mij toch wel glansrijk met meest walgelijke verkleinwoord
Ik haal altijd snoeptomaatjes bij de groenteboer. Meestal zijn dat Romaatjes. Die zijn wel lekker zoet.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:fleurtje schreef op 04 november 2010 @ 09:49:

[...]

Snoeptomaatje wint voor mij toch wel glansrijk met meest walgelijke verkleinwoord Maar ze zijn te klein om snoeptomaten genoemd te worden
Stressed is just desserts spelled backwards
Fleurtje!
Eigen tomaat eerst, zou dat SP-PVV coalitie kunnen zijn?
quote:fleurtje schreef op 04 november 2010 @ 09:49:

[...]

Eigen tomaat eerst.
Ik snap dat je graag verse tomaten wilt eten maar eerlijk gezegd zijn tomaten uit blik vaak smakelijker in sauzen en soepen. Die tomaten zijn namelijk op hun smakelijkste moment ingeblikt en daarna pas vervoerd. In de winter gebruik ik dan ook bliktomaten en doe er alleen soms voor de structuur nog een echte tomaat bij.

Heb ooit eens een blik gepelde cherrytomaatjes uit Italie meegenomen, die waren echt geweldig maar kan ze niet meer vinden, ook niet als ik in Italie ben.
Honingtomaten! (zijn klein en erg duur, maar heerlijk zoet!)

En daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar tomaten in een vakantieland, deze zijn altijd lekkerder!
quote:schuddebuikje schreef op 04 november 2010 @ 09:51:

Eigen tomaat eerst, zou dat SP-PVV coalitie kunnen zijn?

Zou zomaar kunnen, allebei even radicaal.

Overigens maakt de toevoeging 'snoep' het woord snoeptomaatje zo walgelijk. Een verkleinwoord samen met snoep. Het ís geen snoep. Ik krijg daar jeuk van. Net zoals ouders die zeggen dat hun kind geen snoep wil, maar het liefst een bakje rauwkost weg snoept. Maar goed, dat heb ik al eerder gezegd
quote:Vl43inder schreef op 04 november 2010 @ 09:52:

Ik snap dat je graag verse tomaten wilt eten maar eerlijk gezegd zijn tomaten uit blik vaak smakelijker in sauzen en soepen. Die tomaten zijn namelijk op hun smakelijkste moment ingeblikt en daarna pas vervoerd. In de winter gebruik ik dan ook bliktomaten en doe er alleen soms voor de structuur nog een echte tomaat bij.

Heb ooit eens een blik gepelde cherrytomaatjes uit Italie meegenomen, die waren echt geweldig maar kan ze niet meer vinden, ook niet als ik in Italie ben.En bevatten meer vitamines dan verse tomaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven