Maggi braadstomen met kipfilet, HELP

21-06-2012 17:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zometeen maggi braadstomen maken met kipfilet i.p.v. met drumsticks.

Ik heb 500 gram filet in plaats van 800 gram die op het pakje staat (wij zijn met zn 2en)

- heb ik dan minder (bijvoorbeeld iets meer dan de helft) van de kruiden nodig ipv alle kruiden?

-hoe lang moet het in de oven? de drumsticks moeten een uur, maar met wat minder (in blokjes gesneden) kipfilet moet het toch ook wel sneller gaar worden?

Mn vriend heeft al een keer samonella (of hoe dat heet) van niet-gare kip gehad (heel lang geleden in buitenland) dus hij is erg bang voor niet-gare kip dat hij weer ziek wordt. Uiteraard kijken we wel even of de kip goed wit is i.p.v. rood van binnen.

Alvast bedankt!
In de kliko met die zoute maggitroep en lekker in de wok die kip met wat zout, peper en kerrie. Veeeeuuuuul lekkerder.
The time is now
40 minuten oven is genoeg. Gebruik inderdaad de helft van het zakje of alles en vul de zak verder met aardappel blokjes en/ of groente.
Ik zou sowieso de helft van de kruiden gebruiken!

Heb ik laatst niet gedaan en de kip was uhm....pittig;-)

Nou vind ik dat niet zo erg maar vriendlief vond het wat minder.

En als je kleinere stukken maakt moet een half uur toch genoeg zijn lijkt mij??
40 minuten voor blokjes kipfilet? Dan worden ze toch gortdroog? 20 lijkt me meer dan genoeg, of gaat dat braadstomen op n lage temperatuur?..
Wij doen ze 30 minuten in de braadzak en dan zijn ze heerlijk zacht en gaar.
40 minuten op 175 graden en ze zijn perfect, ik weet niet wat er op de zak braadstomen staat en natuurlijk niet te kleine blokjes. 25 minuten kan wel maar dan op 200 graden
Voor een hele kip gebruik ik (niet Maggie, maar wel een braadzak) 30 min per 500 gram.

Dus 500gr zou ik zeker niet langer doen dan 30min. Hoe langer hoe droger. Ik zou ze eerst 20min doen, en dan even een stukje doorsnijden om te zien of het gaar is.
Bedankt voor de tips!

Zal ik er dan rauwe aardappelblokjes bij doen monalisalove? Gewoon van verse aardappels??
Die aardappeltjes zou ik apart doen, en dan lekkere kruiden eroverheen. Yum :-)
quote:m-rl--s schreef op 21 juni 2012 @ 17:52:

Bedankt voor de tips!

Zal ik er dan rauwe aardappelblokjes bij doen monalisalove? Gewoon van verse aardappels??Ja en ze niet te groot snijden want ze moeten wel gaar worden. (dus kleiner dan de kipfilet.
bedenk wel dat in die drumsticks bot zit, dus dan scheelt de hoeveelheid vlees niet zoveel meer

Maar aan de andere kant, makkelijker later toevoegen dan weghalen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven