marsepeinentaart maken

15-04-2010 18:25 53 berichten
Ik wil graag een taartenworkshop gaan doen, maar vroeg me af wat kost nou ongeveer zo'n taart om zelf te maken daarna.

Heb eens rond gekeken op verschillende sites en ik kom op ca 20 euro voor de ingredieenten, klopt dat?
Ik kan me er niks bij voorstellen, want ik heb nog nooit zoiets gegeten, dat is alles. Maar wat is dan bijvoorbeeld biscuit?
Alle reacties Link kopieren
Biscuit is een soort cake maar dan veel luchtiger. Er gaat ook geen boter in. Slagroomtaarten die je in de winkel koopt zijn meestal ook van biscuitdeeg gemaakt.

Fondant smaakt naar suiker en marsepein naar suiker met amandelen.

En je kan al je creativiteit erin kwijt !!!
ik vind het ook helemaal leuk.

ik heb net m'n biscuit gebakken voor morgen.

en die wordt gevuld met een frambozenvulling.

eerst een beetje frambozenjam erop smeren, dan een laag van saroma-frambozensmaak gemaakt met slagroom en dan nog wat verse frambozen.

ik ga het proberen met z'n dijkje van botercreme om m'n fondant te beschermen!

ik ben erg benieuwd hoe het er uit zal zien, en hoe het zal smaken!
mayls dat klinkt super lekker met die frambozenvulling!

Toevallig heb ik gisteravond tot laat nog een taart staan maken voor een kinderverjaardag, een taart met als thema Cars.

Gevuld met botercreme en aardbeienyoughurtvulling dus ik hoop dat hij in de smaak valt bij de jarige!

Moet nog foto's maken maar die zal ik even plaatsen dan, als jullie dat leuk vinden natuurlijk ;)

Mayls, lukte het met de fondant? Plaats je ook even een foto van je taart? Ik vind het altijd leuk om te zien!
quote:SeptemberGirl schreef op 16 april 2010 @ 21:25:

Ik kan me er niks bij voorstellen, want ik heb nog nooit zoiets gegeten, dat is alles. Maar wat is dan bijvoorbeeld biscuit?

biscuit deeg is heel erg geschikt voor taarten met marsepein of fondant omdat het idd heel luchtig is. Cake is veel zwaarder en word dan in combinatie met een heftige vulling en marsepein veel te zwaar.

Veel taarten bij de bakker zijn ook van biscuit bv de chipolatataarten
Ik wil binnenkort ook graag een taart maken, met marsepein. Nu is mijn vraag: is het erg moeilijk om de zijkant van de taart zo mooi strak te krijgen? Ik zie overal mooie tools voor dat soort doeleinden, maar hoe doen jullie het?

Ik heb nog nooit een taart met marsepein bekleed, maar wil het wel erg graag proberen.
surface kijk even in een vd eerste berichten van dit topic, daar staat een link naar een teleac uitzending over taart maken en word erg goed uitgelegd hoe het netjes te krijgen.

Het is ook vooral een kwestie van oefenen en veel doen, en je basis moet goed zijn. Dus een mooie biscuit bakken en goed netjes en strak afsmeren met botercreme oid, dan wordt je marsepein ook veel sneller mooi glad.

Hieronder de taart waar ik tot gisteravond laat aan gewerkt heb, aangezien hij vandaag afgehaald wordt.

Voor een meisje dat 4 word en gek op Cars is.
wow, he kraaltje! super mooi! daar kan ik niet tegen op. maar ik zal straks of morgen even kijken of ik ook een foto kan plaatsen.

voor mijn doen was mijn taart ook schitterend. en ook nog lekker!

surface, gewoon proberen. ik heb dus helemaal geen speciale hulpmiddelen gebruikt en het is wel gelukt!
dankjewel, besteller heeft em net afgehaald en was er ook echt super blij mee gelukkig. Of ie ook smaakt hoor ik nog wel.

Leuk plaats ook een foto, wil ik graag zien, goed dat ie mooi en lekker was!
foto's weggehaald, wegens herkenbaarheid door de naam op de taart. en misschien herkent 1 van de gasten van het feestje de taart, en ik wil hier liever anoniem blijven wegens dingen die ik op andere topics schrijf
mayls hij is super! Ziet er leuk uit en ook heeel lekker!
Leuke topic. Als je fondant gaat bestellen zou ik niet de regal-ice kopen, die is zo goor. Ik zelf gebruik fondant van Bakels en vind die erg lekker (alhoewel ik besef dat het natuurlijk persoonlijk is), Deze taart had ik gisteren gemaakt.

Wauw wat een mooie taarten! Ik zat er een tijdje geleden al over te denken om het te gaan proberen en nu ga ik het echt doen. Maar ik wilde wel eerst met cupcakes beginnen, dochter is volgende week jarig dus lijkt me leuk om dan op cupcakes te tracteren.
Taarten van Abel is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik vind deze taart zelf heel leuk. Ik zou alleen geen tulpen nemen, maar iets anders verzinnen. Abel gebruikt heel veel marsepein voor de taarten en daarom voeg ik deze toe.

(De andere taarten heb ik niet gekeken. Deze heb ik onthouden.)
wow virginia, die is super zeg!

bij mijn taart kon je ook wel duidelijk zien dat m'n dochter van vijf er ook aan mee had geholpen!

ik had de fondant bij een winkel hier in utrecht gekocht, en het smaakte goed hoor. (niet verwacht trouwens!)
Virginia, super zeg heel mooi!
ik heb ook even mn foto's weggehaald ivm herkenbaarheid.
Bedankt dames. Vandaag heb ik deze gemaakt (als jullie het niet leuk vinden dat ik foto plaats, dan hoor ik het wel)

En voor de idee, ik heb hem gevuld met zwitserse room en oreokoekjes creme.

leuk virginia! Ik heb laatst een taart gemaakt voor mn nichtje die jarig, ze werd 3.

Haar " bestelling" was Roze en Hello Kitty

Wat een liefie Kraaltje.
okee ook eentje van mij. nou ja 2 dan

spongebob meets hello ktty

en de kaart die ik van mijn collega's had gehad in taart/3d

super mooie taarten allemaal!

en ik vind het juist leuk om jullie foto's te zien!
Wow, wat een prachtige taarten zeg!!

Die cupcakes, hoe maak je dat? Lijkt me erg leuk om eens mee te beginnen namelijk..
elskefiederelske : er is een heel topic over Cupcakes. dus misschien daar even zoeken !
Even up,

wie heeft een handig recept voor de taartbasis?

Ik weet niet of ik hier biscuitmix kan kopen (duitsland) en hoe het dan heet, en voor bestellen is het nu te laat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven