Negerzoenen?

18-09-2011 09:33 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar weken heb ik ongelooflijk veel trek in negerzoenen (choco gevuld met slagroom op een koekje). Maar bij de AH's zijn ze niet meer te koop. Nu woon ik in een grote stad met veel kleine AH's en het assortiment is dan vaak erg beperkt. Dus mijn vraag is: Zijn negerzoenen nog wel ergens te koop? Andere supermarkt? Of grote AH buiten de stad? Het begint zo langzamerhand een obsessie te worden
quote:isiss schreef op 18 september 2011 @ 10:22:

Hier ook 'n leuk recept, in België heten ze nog gewoon negerinnentetten (haha, daar is negerzoenen nog zeer braaf bij zou ik denken). Link is naar filmpje, uitgeschreven recept staat er ook op.

Ik heb het filmpje nog niet helemaal gezien maar toen ze begon over een zandkoekje haakte ik af. Het is geen zandkoekje. Het is zo'n bakje waar je ook softijs in krijgt bij de snackbar (ook te koop in de supermarkt).

Ik ga vanmiddag de rest van het filmpje kijken.

Als je het zelfmaakt zou ik het met echte slagroom maken.

Hebben jullie mijn topic wel eens gelezen over het zelf maken van slagroomtruffels? Ook een aanrader.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:32:

[...]

Pcies!! Ook heerlijk, die heb ik nog een tijd lang als alternatief gehad, want die verkochten ze bij de shell-stations. Maar nu ook niet meer. Dus vandaar mijn frustratie. Het schijnt dat de hema mij straks gaat redden! Ik hou jullie op de hoogte! Bij de Jumbo verkopen ze mellowcakes wel, bij AH ben ik eigenlijk niet zeker, als ik er trek in had, was ik toevallig altijd bij de Jumbo.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 10:34:

[...]

Die kreet doet me dan weer denken aan de chocolademuizen die er weer aan komen, maar dat duurt nog zo lang. Ja toen ze begon over trappelend voor de deur te staan moest ik daar meteen aan denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee, die mellowcakes doen het voor mij niet.. maar ik krijg wel zin in negerzoenen onderhand! En dat terwijl ik ze gisteren nog voor het laatst gehad heb misschien ook maar even langs de Hema zo, en idd ook maar meteen een sportplan maken!
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:36:

[...]

Nou, daar loopt de AH in de stad dan weer in voorop. Ze hebben hier alle sinterklaas-snoep al binnen! Ruilen voor een doosje negerzoenen?!?

Gewoon allebei, als we dan toch al op de fiets zitten. We kunnen ook gelijk doorfietsen naar een andere stad om ze daar te halen, kom je geen grammetje aan.

Sorry, maar een doosje negerzoenen ruil ik nergens voor, ik word vreselijk hebberig en egoïstisch van die dingen.
Volgens mij noemt iedereeen het nog negerzoen. Achterlijk gedoe.
Normaal merk ik qua merken geen verschil maar de huismerk negerzoenen vind ik echt niet lekker.

maar bij de jumbo hebben ze nog wel de buys negerzoenen!
quote:Star schreef op 18 september 2011 @ 10:42:

Volgens mij noemt iedereeen het nog negerzoen. Achterlijk gedoe.

Weet je ook waarom ze negerzoenen heten?

Zal wel niet, maar weinig mensen weten dat.

Als je naar de kop van een negerzoen kijkt issie helemaal bruin en als je dan aan de rand een klein hapje afneemt, dan lijkt het net alsof het kopje een stralende glimlach heeft. Dus als je een neger een zoentje geeft, dan begint hij stralend te lachen.

Ik snap met de beste wil van de wereld niet, waarom dat nou iets met discriminatie te maken zou hebben. Vind het zelfs lief
negerinnentetten
Wist ik inderdaad niet Cateautje.
@ ZN: Goed nieuws breng je mee! Bij de Jumbo hebben ze dus negerzoenen en mellowcakes (zegt @EN). Dat is me wel een fietstripje waard, want grote kans dat ik dan minimaal één van beide kan scoren!
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 10:45:

[...] Vind het zelfs liefEn vooral lekker!!!
quote:Star schreef op 18 september 2011 @ 10:46:

negerinnentettenOk, nieuwe suggestie voor naamswijziging. De buyszoenen heten voortaan negerinnentetten!! Wie stemt voor?
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:49:

[...]

En vooral lekker!!!
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:50:

[...]

Ok, nieuwe suggestie voor naamswijziging. De buyszoenen heten voortaan negerinnentetten!! Wie stemt voor?Nou, tetjes dan, want zo groot zijn ze nou ook weer niet, helaas.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 10:40:

[...]

Sorry, maar een doosje negerzoenen ruil ik nergens voor, ik word vreselijk hebberig en egoïstisch van die dingen.Dat is niet heel aardig van je... weet je hoe ik naar zo'n ding verlang?!?
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 10:52:

[...]

Nou, tetjes dan, want zo groot zijn ze nou ook weer niet, helaas.Ik zie het meer in het kader van marketing. Je kunt ze in verschillende cups gaan bestellen
Negerinnentetten!

Geweldige benaming
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:52:

[...]

Dat is niet heel aardig van je... weet je hoe ik naar zo'n ding verlang?!? Wil wel een doosje met je delen. Gedeelde negerzoen is dubbele pret. Kom maar naar Rotterdam, krijg je er ook nog een kopje thee bij.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 september 2011 @ 09:45:

Er is destijds een topic geweest over die naam. Belachelijk die verandering. Je hebt toch ook nog Jodenkoeken end.Ja, laten we het daar eens over hebben...
quote:hoedje schreef op 18 september 2011 @ 10:53:

[...]

Ik zie het meer in het kader van marketing. Je kunt ze in verschillende cups gaan bestellen
@ Cateautje: Jippie!!!!
Wikipedia:

Er zijn in Nederland nog meer lekkernijen met historische namen die door sommigen als discriminerend worden beschouwd: De jodenkoek en de moorkop. De Jodenkoek heeft echter niets met het Joodse volk of geloof te maken, maar slaat op de achternaam van de familie die deze koek maakte. Moor in moorkop en neger in negerzoen verwijzen echter wel degelijk naar zwarte mensen.

We zouden een briefje kunnen schrijven aan Buijs dat de negerzoen is uitgevonden door de... nou ja, laat maar
Haha, dat ding blijft maar juichen.
quote:sri schreef op 18 september 2011 @ 10:59:

Wikipedia:

Er zijn in Nederland nog meer lekkernijen met historische namen die door sommigen als discriminerend worden beschouwd: De jodenkoek en de moorkop. De Jodenkoek heeft echter niets met het Joodse volk of geloof te maken, maar slaat op de achternaam van de familie die deze koek maakte. Moor in moorkop en neger in negerzoen verwijzen echter wel degelijk naar zwarte mensen.

We zouden een briefje kunnen schrijven aan Buijs dat de negerzoen is uitgevonden door de... nou ja, laat maar Waarom doe je dat nou? Moorkoppen zijn ook zo onbeschrijflijk lekker.Dit wordt een doomsdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven