Negerzoenen?

18-09-2011 09:33 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar weken heb ik ongelooflijk veel trek in negerzoenen (choco gevuld met slagroom op een koekje). Maar bij de AH's zijn ze niet meer te koop. Nu woon ik in een grote stad met veel kleine AH's en het assortiment is dan vaak erg beperkt. Dus mijn vraag is: Zijn negerzoenen nog wel ergens te koop? Andere supermarkt? Of grote AH buiten de stad? Het begint zo langzamerhand een obsessie te worden
quote:redband schreef op 18 september 2011 @ 11:23:

De negerzoenen heten anders, en naar mijn idee smaken ze tegenwoordig ook compleet anders.

bij de ah heet het 9 choclade kussentjes, en van de buys heet het buyszoenen.

Gewoon bij de ah verkrijgbaar.Klopt, de originele van Buys hebben tegenwoordig 'verbeterde receptuur'. Of minder calorieën geloof ik. Ik heb ze sindsdien niet meer gekocht.
quote:meds schreef op 18 september 2011 @ 11:16:

wat een misvatting over de negerzoen. in de zoen zit een creme op basis van eiwt op een kartonachtige bodem overdekt met slechte chocola. en calorierijk zijn ze ook niet als je ze vergelijkt met andere koek

Is dat zo? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit op de doos gekeken heb. Eens even die lege doos van gisteren erbij pakken

van de Hema: voedingswaarde per 100g: energie 1592 kJ 378 kcal. De doos is 266 gram. Is dat echt beter dan andere koeken? Heb ik niet in huis, dus kan niet vergelijken.
Zijn die Buys zoenen trouwens met melkchocola? Dat vind ik de minst lekkere.. doe mij maar puur of wit.
quote:misspiggiej schreef op 18 september 2011 @ 11:26:

[...]

Is dat zo? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit op de doos gekeken heb. Eens even die lege doos van gisteren erbij pakken

van de Hema: voedingswaarde per 100g: energie 1592 kJ 378 kcal. De doos is 266 gram. Is dat echt beter dan andere koeken? Heb ik niet in huis, dus kan niet vergelijken.

Ach, jij moet de favoriete kreet van miss Piggy toch kennen?

"never eat more than you can lift"

Ik ken geen beter dieetadvies. Ik heb die uitspraak dan ook op de koelkast zitten in de vorm van een magneet.
quote:misspiggiej schreef op 18 september 2011 @ 11:26:

[...]

van de Hema: voedingswaarde per 100g: energie 1592 kJ 378 kcal. De doos is 266 gram. Is dat echt beter dan andere koeken? Heb ik niet in huis, dus kan niet vergelijken.Ik heb hier een doos kandijkoeken: 475 kcal en mergpijpjes 459 kcal. per 100 gram.
Ik had toevallig vorig week in een "verstandsverbijstering"een doos negerzoenen gehaald bij de AH, en de smaak was totaal niet vergelijkbaar meer met vroeger.

Maar goed, de laatste tijd heb ik dat met vele producten, zoals bij chips en ( doe mijn nick eer aan) de ouderwetse smileys van redband dat soort snoep artikelen.

Waarschijnlijk omdat er niet meer met de vele geur kleur en smaakstoffen mag worden gewerkt tegenwoordig ( ik ben 50) ik kom dus nog uit de ouderwetse alles is toegestaan periode.
quote:redband schreef op 18 september 2011 @ 11:33:

Ik had toevallig vorig week in een "verstandsverbijstering"een doos negerzoenen gehaald bij de AH, en de smaak was totaal niet vergelijkbaar meer met vroeger.

Maar goed, de laatste tijd heb ik dat met vele producten, zoals bij chips en ( doe mijn nick eer aan) de ouderwetse smileys van redband dat soort snoep artikelen.

Waarschijnlijk omdat er niet meer met de vele geur kleur en smaakstoffen mag worden gewerkt tegenwoordig ( ik ben 50) ik kom dus nog uit de ouderwetse alles is toegestaan periode.Oh, dan snap jij ook wat ik bedoel met de totaal vernieuwde smaak van duimdrop. Vieze troep is dat geworden zeg.
Ooo dan valt die 378 kcal per 100 gram mee, toch? Bij kandijkoek of mergpijpjes is 100g natuurlijk niet zo gek veel, van de mini negerzoenen in ieder geval nog bijna 1/3 van het pak
Haha, Redband, ik ben bijna 40 en ik herken het helemaal. Ook je avatar trouwens. Testbeeld is echt iets van vroeger, toen alles nog beter was nog mocht niet aan 300 tests onderworpen werd.
Die heb ik nog niet gehad, duimdrop, wel de gekleurde smileys en de "ouderwetse sleuteldrop"
De avatar vond ik bij de redband.

Is een snoepavatar
lichter dan ontbijtkoek
Zo, ik ga maar eens even de Hema bezoeken!
heeft iemand de Dickmanns al genoemd?

Want dat zijn natuurlijk de enige echte!!

Is volgens mij een Duits merk maar ligt ook altijd naast de Buys zoenen in het schap........maar niet in elke winkel en niet het hele jaar door.

Die zijn nog groter en lekkerder............ben ook een echte negerzoenfan en speciaal ingelogd hiervoor :):):)
quote:Potjethee schreef op 18 september 2011 @ 12:03:

heeft iemand de Dickmanns al genoemd?

Want dat zijn natuurlijk de enige echte!!

Is volgens mij een Duits merk maar ligt ook altijd naast de Buys zoenen in het schap........maar niet in elke winkel en niet het hele jaar door.

Die zijn nog groter en lekkerder............ben ook een echte negerzoenfan en speciaal ingelogd hiervoor :):):)Dickmanns bij Jumbo zijn de allerlekkerste.
quote:Bahco schreef op 18 september 2011 @ 12:11:

[...]

Dickmanns bij Jumbo zijn de allerlekkerste.Helemaal mee eens.
Ik heb gisteren nog overwogen om ze te kopen, bij de C1000! Daar lagen die van Buys.
Bij supermarkt MCD hebben ze nog van die ouderwetse negerzoenen, in de gele dozen. Volgens mij van Buijs inderdaad. Ze heten nu negeNzoenen geloof ik, daar verbaasde ik me ook over toen ik ze laatst eens kocht. Had er ongelooflijk veel zin in, had ze al sinds mijn kinderjaren niet meer op. :-)

Je hebt ze ook in cappuccinosmaak.

Dus de naam is bijna hetzelfde.
quote:FullHouse schreef op 18 september 2011 @ 09:41:

Ja hoor ze zijn er nog wel, heten alleen zoenen omdat het woord 'negerzoenen' anno nu echt niet meer kon.

*Dit is misschien een mooi moment om meteen weer de discussie over zwarte pieten te starten*Jodenkoeken wel dan? En wat dacht je van Javaanse Jongens?
Oh oh, wat een verwennerij! Ik zit hier heerlijk achter een doos negerzoenen!! Van de Hema!

(ik wist trouwens niet dat ze zoveel aan eten verkochten daar, kom er nooit, maar nu hebben ze er een vaste kant bij )
Ik heb ze laatst nog gekocht bij AH, van het euroshopper merk, heten ze chocolate kisses

bij lidl zag ik ze ook liggen, mininegerzoenen
negerzoenen heb ik ook al lang niet meer gehad, maar door dit topic krijg ik ook gelijk zin :P vooral in die kleintjes die in wit, bruin en donkerbruin zijn..zoo lekker (en je kan t echt niet bij eentje houden haha) Die hele grote van dickmanns heb ik nog nooit gehad. Mellowcakes vind ik trouwens ook heel lekker, maja zoveel calorieen he :(

Ben trouwens ook op dieet, dus geen negerzoenen voor mij *zucht*

Tja wat betreft die naam, die hebben ze veranderd omdat het te discriminerend is. negerinnetetten vind ik nog erger!! Dus ik zeg nee (ben zelf donker en vind negerinnetetten een brug te ver) wat betreft zwarte piet...
Ik ben en en was altijd gek op snoepen, ik lust eigenlijk alles wel .... behalve negerzoenen. Heel typisch, maar ik werd altijd heel misselijke van die witte creme. Slagroom prima maar die creme, zo'n typische smaak. Krijg er nu als ik er aan denk nog kokhalsneigingen van.

Heel vervelend want op de basisschool en elk kinderfeestje werd wel op negerzoenen getrakteerd.
Here I am - now what are your other two wishes...
die witte creme vind ik wel okee, maar ik vond die wafelbodem zo cheap smaken (vandaar dat ik liever mellowcakes eet)
Hier bij appie hebben ze ze nog wel, alleen niet van buys maar van ah zelf (ik vind ze zelfs lekkerder) en bij bas vd heijden zelfs met kokos en cappucino van buys. Mmmm krijg trek maar mag nu even niet snoepen (laatste zwangerschapskilo's moet ik nu echt voorgoed afscheid van nemen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven