Negerzoenen?

18-09-2011 09:33 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar weken heb ik ongelooflijk veel trek in negerzoenen (choco gevuld met slagroom op een koekje). Maar bij de AH's zijn ze niet meer te koop. Nu woon ik in een grote stad met veel kleine AH's en het assortiment is dan vaak erg beperkt. Dus mijn vraag is: Zijn negerzoenen nog wel ergens te koop? Andere supermarkt? Of grote AH buiten de stad? Het begint zo langzamerhand een obsessie te worden
quote:broken1 schreef op 18 september 2011 @ 14:47:

Wat een ontwetendheid zeg. Wanneer een donker iemand probeert duidelijk te maken waar de pijn zit m.b.t bepaalde zaken moet hij of zij het los laten. Wat een onzin, dat wordt nou nooit tegen Joden gezegd! En negers, dat is geen bevolkingsgroep, daarmee worden alle donkere mensen bedoelt. Geen wonder dat deze benaming in de VS not done is. En Cateautje, wat maakt het uit dat het lang geleden is, heb je gelezen over Rawagede?

En ot, chocoladezoenen liggen nog in de meeste winkels.Je komt duidelijk binnen vallen zonder alles gelezen te hebben.
http://www.google.nl/imgr ... Tu6YMY-g-wbQ3LWoDA&zoom=1

Sorry ik moest hier toch wel om lachen..

ik ging ook eens de wikipedia link bekijken over de zwarte piet.. (Sinterklaas). Maar wat ik me nu dus afvraag waarom we nou precies dan sinterklaas vieren. Want wat geven we mee aan de kinders? Eens even googlen wil het toch wel weer even weten En zal het vast wel een keer meegekregen hebben maar heb een iq van een goudvis
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 14:50:

[...]

Je komt duidelijk binnen vallen zonder alles gelezen te hebben.Nee, ik heb alles gelezen en vind je reacties kortzichtig.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 14:49:

[...]

En dan? Dan worden al die blanken ineens voorbeeldige burgers?

Soory, maar ik snap de behoefte aan een speciale positie in de maatschappij niet, want dat ga je krijgen, dan ben je wederom anders en kan alles weer van voren af aan beginnen. Compleet nutteloos.Bij deze ga ik verder niet meer op jou reageren. Als onderwijs en kennis niet belangrijk zijn voor jou en kinderen, dan wil je het gewoon niet snappen. het heeft niks te maken met een speciale positie innemen in de maatschappij.
UIt wikipedia.

Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.

Tegenwoordig staat op de verpakkingen op een heel slimme manier "sinds 1920 - Negen zoenen". Het betreft een slimme manier om terug te verwijzen naar de oude naam ('negerzoenen') onder het mom van het aantal zoenen in de verpakking.
uiteindelijk dat het normaal is dat een blanke oude man ( een bisschop zelfs ) tientallen jonge zwarte / zwartgeverfde knechten heeft die alle klusjes voor hem opknappen, vind dat nou niet echt 2011 waardig.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 18 september 2011 @ 14:51:

http://www.google.nl/imgr ... Tu6YMY-g-wbQ3LWoDA&zoom=1

Sorry ik moest hier toch wel om lachen..

ik ging ook eens de wikipedia link bekijken over de zwarte piet.. (Sinterklaas). Maar wat ik me nu dus afvraag waarom we nou precies dan sinterklaas vieren. Want wat geven we mee aan de kinders? Eens even googlen wil het toch wel weer even weten En zal het vast wel een keer meegekregen hebben maar heb een iq van een goudvis Een hele goede vraag! (wss omdat we vastgeroest zitten in de traditie en blijkbaar hebben we als maatschappij nog niet afgevraagd of we dit feest nog zo kunnen vieren)
quote:miss_marvellous schreef op 18 september 2011 @ 14:53:

[...]

Bij deze ga ik verder niet meer op jou reageren. Als onderwijs en kennis niet belangrijk zijn voor jou en kinderen, dan wil je het gewoon niet snappen. het heeft niks te maken met een speciale positie innemen in de maatschappij.Toch wel handig dat je niet hebt gereageerd op het feit dat iemand me dood probeerde te rijden vanwege discriminatie. Volgens mij kom ik gewoon te dichtbij en kan je het gewoon niet aan.
quote:princessetamtam schreef op 18 september 2011 @ 14:54:

uiteindelijk dat het normaal is dat een blanke oude man ( een bisschop zelfs ) tientallen jonge zwarte / zwartgeverfde knechten heeft die alle klusjes voor hem opknappen, vind dat nou niet echt 2011 waardig.

Het is 'n traditie, een fabel, dat hoeft toch niet mee te veranderen met de tijd omdat het 'n feest is waar niemand onder lijdt. In tegenstelling tot religies die zich vast blijven klampen aan eeuwenoude gedateerde sprookjesboeken.

Anno nu zou je idd Polen als knechten inzetten, maar dan gaat de charme van het sinterklaasverhaal verloren.
Kerst ook maar afschaffen dan, omdat in dat sprookje de kleine medemens (dwerg) als knecht wordt ingezet?
Dat wat redband zegt dus. Ben vebaasd dat mensen nog steeds denken dat Buijs de naam veranderde omdat het 'niet zou kunnen'.
quote:miss_marvellous schreef op 18 september 2011 @ 14:56:

[...]

Een hele goede vraag! (wss omdat we vastgeroest zitten in de traditie en blijkbaar hebben we als maatschappij nog niet afgevraagd of we dit feest nog zo kunnen vieren)

Zou best kunnen. Ik lees echt die dingen van slavenhandel enzo, waar ik nooit zo bij stil ben gestaan. En al de rest van de geschiedenis.

Want ja dan staan we daar met de kinderen feest te vieren, pepernoten te schranzen, chocoladeletters, kinderen moeten lief zijn anders gaan ze in de zak, enz. Maar volgens mij weten de meeste mensen geen antwoord op de vraag "waarom ben je nu sinterklaas aan het vieren" ik in ieder geval niet maar mijn geheugen is helaas niet zo goed
Heb je wel eens naar de liedjes geluisterd elninjoo? Ook al ben ik zwart als roet ik meen het wel goed,kom op zeg denk even voorbij jezelf.
sinterklaas komt voort uit een religie. Sint Nicolaas, een bisschop, christelijk..
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 15:00:

Kerst ook maar afschaffen dan, omdat in dat sprookje de kleine medemens (dwerg) als knecht wordt ingezet?

Tja ik zal er niet wakker van liggen als feestdagen weg waren. maar dat komt vooral omdat het nooit echt gevierd is met de gedachte wat kerst inhoud.

Eet wat gezellig met elkaar, wat cadeautjes met zijn allen en thats it. Maar hier word niet stil gestaan bij t punt wat kerst nou eigenlijk inhoud.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 14:59:

[...]

Toch wel handig dat je niet hebt gereageerd op het feit dat iemand me dood probeerde te rijden vanwege discriminatie. Volgens mij kom ik gewoon te dichtbij en kan je het gewoon niet aan.?? Jij spoort echt niet.
quote:miss_marvellous schreef op 18 september 2011 @ 15:04:

sinterklaas komt voort uit een religie. Sint Nicolaas, een bisschop, christelijk..

dat weet ik ook wel maar de kleur van de pieten en dergelijke is cultureel bepaald toch ?

religie en cultuur heel strikt scheiden lukt sowieso niet natuurlijk, als je over tradities praat zeker niet.
Joh, de laatste keer dat ik sintgedoe op tv zag, werd toch duidelijk dat de sint 'n oude beetje verstrooide man was, met 'n boel slimme pieten aan z'n zijde die de boel voor hem geheel regelden. Een beetje zoals het er in 'n alledaags bedrijf ook aan toe zou kunnen gaan. Niet iedereen is in 't leven weggelegd voor leiderschap, het merendeel is in 't leven gewoon 'n soort van knecht of men nu zwart of blank is.
quote:Iwannalive schreef op 18 september 2011 @ 15:05:

[...]

?? Jij spoort echt niet.Dank je, alwetende.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 15:00:

Kerst ook maar afschaffen dan, omdat in dat sprookje de kleine medemens (dwerg) als knecht wordt ingezet?het zijn elfjes. Omdat lang geleden deze films werden gemaakt, bestonden nog geen special effects dus werden kleine mensen gebruikt. Ik vind het trouwens ook niet ok om kleine mensen dwergen of midgets te noemen.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 15:07:

Joh, de laatste keer dat ik sintgedoe op tv zag, werd toch duidelijk dat de sint 'n oude beetje verstrooide man was, met 'n boel slimme pieten aan z'n zijde die de boel voor hem geheel regelden. Een beetje zoals het er in 'n alledaags bedrijf ook aan toe zou kunnen gaan. Niet iedereen is in 't leven weggelegd voor leiderschap, het merendeel is in 't leven gewoon 'n soort van knecht of men nu zwart of blank is.voor jou ja, een kind ziet dat ook al op zeer jonge leeftijd en beelden beinvloeden mensen, anders hadden ze reclame wel niet bedacht.
quote:princessetamtam schreef op 18 september 2011 @ 15:05:

[...]

dat weet ik ook wel maar de kleur van de pieten en dergelijke is cultureel bepaald toch ?

religie en cultuur heel strikt scheiden lukt sowieso niet natuurlijk, als je over tradities praat zeker niet.Ja daar heb je gelijk in! cultuur en religie scheiden is heel moeilijk.
Jemig wat een gezeik om niks zeg, je kan in alles wel discriminatie zien, leuk leven heb je dan.

Laat de kids gewoon gewoon sint met zwarte pieten vieren dat gezeik om de kleur, alsof ik vroeger het verschil tussen een geschilderd figuur of een echt gekleurd persoon niet zag, wat hebben jullie weinig vertrouwen in jullie eigen kids zeg!
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:13:

Jemig wat een gezeik om niks zeg, je kan in alles wel discriminatie zien, leuk leven heb je dan.

Laat de kids gewoon gewoon sint met zwarte pieten vieren dat gezeik om de kleur, alsof ik vroeger het verschil tussen een geschilderd figuur of een echt gekleurd persoon niet zag, wat hebben jullie weinig vertrouwen in jullie eigen kids zeg!Precies.
ik heb vertrouwen in mijn kind ( die half marokkaans is overigens, een halve moor dus ), ik heb alleen net wat minder vertrouwen in de maatschappij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven