Nespresso

09-06-2007 16:42 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier allemaal een nespresso koffiezetapparaat?



Welke smaak vinden jullie het lekkerste en welke helemaal niet?
Ik bestel altijd de Ristretto, Arpeggio en de Roma; ik houd van pittige koffie, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Jááá, heel blij mee!



We hebben een aantal verschillende thuis:

- Decaffeinato Intenso (donkerrood), ´s avonds drink ik liever décaf omdat ik anders slecht slaap, en deze vind ik erg lekker.

- Roma (donkergrijs) vind ik de lekkerste om koffie-verkeerd van te maken

- Arpeggio (paars), lekker pittig en geurig, ook als koffie-verkeerd en favoriet bij de echte espressoliefhebbers

- Capriccio (groen), als ik zin heb in een zachte milde koffie. Heel lekker vind ik die. 



De Lungo´s vind ik eerlijk gezegd absoluut niet lekker!!



Ben echt heel tevreden met de Nespresso. Zo erg dat ik in de meeste café´s en restaurants de koffie veel minder lekker vind dan thuis!



Koop de cupjes trouwens meestal in de Bijenkorf (Amsterdam).
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, geheel volgens de forum-etiquette X-D trap ik een afgestoft topic weer omhoog. Ik heb nl dit weekend ook een Nespresso apparaat aangeschaft omdat ik langzamerhand de Senseo na 10 jaar zat was.



Wat zijn jullie ervaringen met Nespresso, welk apparaat heb je en waarom, welke smaken vind je lekker en welke niet, en welke accesoires zijn handig om erbij te kopen?



groet,

TD
Alle reacties Link kopieren
Heb er sinds kort ook eentje! En we zijn er heel erg blij mee, wat een lekkere koffie/espresso is dat.

Wij hebben de magimix gekocht (krijg je nog 50 euro terug, dus kost uiteindelijk maar 50). Prima apparaat, erg makkelijk.



Smaken die we nu in huis hebben zijn:

Vivalto Lungo en Finezzo Lungo (die dus voor een wat groter kopje zijn), daarvan neem ik meestal de Finezzo, die is het minst sterk.

Verder hebben we: Arpeggio, Capriccio, Cosi en de limited edition Gorka. Die laatste is erg lekker, beetje kruidig!
Alle reacties Link kopieren
Lekker is het he? Ik wil ook niets anders meer. Zit nu met een lekker bakje ristretto naast me.



Dat is toch echt wel mijn favoriet. Heb de decaf intenso ook in huis gehaald omdat ik anders aan het einde van de dag teveel caffeine in mijn lichaam heb.



Die specials vind ik ook altijd heerlijk. Oa (die oranje goude) was bij ons echt favoriet. Die paarse van nu is ook wel lekker, maar relatief licht. (ik ben meer van de zwaardere smaken).



En senseo lust ik nu echt niet meer. Wat een bagger is dat vergeleken met nespresso.



Dat is wel het nadeel van nespresso. De koffie is zo lekker, dat ik andere koffies (die uit de automaat op het werk bijvoorbeeld) niet meer lekker vind.
Wij hebben sinds kort de Magimix Cube.

Pas na aanschaf kwamen we achter het nadeel: geen enkele winkel in de stad waar wij wonen verkoopt die cups.

Waar kopen jullie ze?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kennismakingspakket op Internet gekocht. Bij de Nespresso Club. Vrijdagavond besteld dus zal helaas wel pas morgen komen... (twee werkdagen hebben ze maximaal nodig).



En verder heb ik het geluk in een stad te wonen waar ook een Nespresso boutiek is. Dus ik kan ze op de fiets halen als de nood hoog is X-D.



Wij hebben de Krups Le Cube XN5009. Goedkoper bij de Makro dan in de winkel en volgens mij kan ik die voucher voor ¤50,- retour (die ik online heb opgevraagd) ook nog gebruiken daarvoor.
Dat kennismakingspakket heb ik ook besteld, even de smaken leren kennen... Die paar dingetjes die er bij zaten zijn ondertussen al op, dus we zitten er om te smachten ;-)

Hopelijk komen ze snel en anders moeten we voor even terug naar de Senseo...
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn wel snel met leveren, geloof dat het bij ons 2 dagen duurde.

Maar je kunt die cups geloof ik ook kopen bij de Bijenkorf toch? (niet dat we die hier hebben, maar Utrecht en Amsterdam wel, das niet zover voor ons)

En nu neem ik ook lekker een kopje!
Hier is helaas geen Bijenkorf in de buurt...

Nou ja, ze zullen morgen of zo wel geleverd worden.

En dan kan het proeven beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Pakket binnen, en inmiddels de Goroko (limited edition 2008) ook al weer bijgekocht. Die is best lekker. Al moet ik bekennen dat ik de verschillen nog niet zo proef ('mm lekker! ....deze ook! ...en die ook wel... X-D)

Ik ben er nog steeds vreselijk blij mee, al maakt vriend het niet zo uit en zet hij met even veel gemak de Senseo weer aan :).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag (net) de Delonghi EN 680 M Lattissima besteld... spannend!!! Deze stoomt ook de melk zelf en dus heb je in een handomdraai een fantastische cappuccino of verkeerd...

Dag waterkoker, pergolator, melkschuimer en magnetron!

Ik verheug me helemaal suf!

Als het goed is heb ik hem maandag in huis.
Alle reacties Link kopieren
De cupjes kon je geloof ik allen kopen bij de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam, en sinds kort Utrecht. Zelf koop ik alleen ristretto, arpeggio en roma. Die limited edition 2008 heb ik ook; ik vind m wel aardig maar iets te zuur naar mijn smaak.

Ik heb me een tijdje verzet tegen Nespresso vanwege het cupjessysteem maar ben ondertussen helemaal om. Ik vind de espresso erg goed en van constante kwaliteit. Menig espresso in de stad smakt slechter dan wat ik thuis uit mijn apparaat krijg.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je George er dan bijgeleverd ?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik zei gister tegen Beelman dat ik om was toen ik hoorde dat ik de cupjes ook in de PC Hooftstraat kan kopen. Hij trok wat wit weg rond de neus...
Alle reacties Link kopieren
@Beel; wij hebben ook sinds een paar weken de Lattissima en het is echt een geweldig apparaat!! Heerlijke cappuccino en latte met 1 druk op de knop, echt ideaal. De nespresso cupjes vliegen erdoorheen, dat is het enige nadeel :). Echt genieten dus, veel plezier ermee. Wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen voor het eerste gebruik (geloof aantal keren met heet water doorspoelen, vrij logisch natuurlijk!), schijnt belangrijk te zijn voor de verdere werking van het apparaat heb ik ergens gelezen (soort impregneren ofzo, anders gaat de melk sputteren).



Lekkere smaken tot nu toe: Arpeggio, Ristretto en de Decafiniato Intenso voor 's avonds. Verder ben ik nog aan het uitproberen, soms moeilijk om de smaken te onderscheiden, vind ze eigenlijk allemaal erg lekker.



Bestellingen bij Nespresso zijn inderdaad binnen 1 of 2 dagen in huis, dus lekker snel. Heb me ook lang verzet door de (dure) cupjes, maar ze zijn het geld waard. Ik was nooit zo'n enorme koffiedrinker, maar nu is elk bakkie smullen geblazen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier ook sinds kort een nespresso apparaat, jammie...Ook hebben we de aeroccino erbij, heeft iemand die hier ook??



Alleen ben ik niet zon keuken prinses, dus kan iemand mij vertellen hoe je nou die overheerlijke superlekkere cappucino kan maken met dat ding??



Alvast bedankt..
Alle reacties Link kopieren
@miss worl: je kan even op youtube zoeken ik denk op nespresso aeroccino, dan krijg je allerlei nespresso kunstenaars aan het werk te zien...



@Suzaa: jaaaaa ik kan niet wachten!! ik hoop dat hij morgen komt!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tip beet!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ook een liefhebber. Wij hebben onze machine nu 6 jaar en we hebben een ouwetje die uit het assortiment is: de Magimix M250.



Nog nooit wat mee gehad met die machine en de koffie is heerlijk. Wat meerdere mensen hier gezegd hebben: ik lust bijna geen andere koffie meer, ben te verwend.



Ik bestel altijd via internet, 250 stuks om de verzendkosten niet te krijgen en laat ze op m'n werk bezorgen, zodat ik snel thuis weer lekkere koffie kan zetten.



Mijn favorieten zijn Ristretto en Livanto. En de specials die zijn ook meestal lekker. Behalve die ik, geloof ik 2 jaar geleden, heb gekocht die met kerst uitkwamen: 1 met anijs, 1 met vanille en 1 met appel. Alleen die met appel was lekker, de rest was echt zooo smerig! Dat was een tegenvaller!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kleine Magimix Nespresso met een stoompijpje,

ik gebruik eigenlijk altijd de ristretto. Gewoon omdat ie lekker pittig is dan proef je tenminste de koffie nog in je cappucino.

Als ik een keer wat centjes over heb ga ik wel een espresso apparaat kopen wat gewoon met gemalen bonen werkt en zeker met een veel sterker stoompijpje. Met deze kan ik dus echt geen mooie cappucino's maken (wat ik op mijn werk dagelijks doe) en dat is wel jammer.
Alle reacties Link kopieren
missworld schreef op 15 juni 2008 @ 20:34:

Hoi,





Alleen ben ik niet zon keuken prinses, dus kan iemand mij vertellen hoe je nou die overheerlijke superlekkere cappucino kan maken met dat ding??



Alvast bedankt..




Gewoon met je stoompijpje doe je het zo:



Je koude melk in een speciaal cappucino kannetje (bovenkant is veel smaller dan de bodem) Alleen het topje van je stoompijpje op je melk zetten, zodat hij net geen lucht meer hapt (anders krijg je van die hele grote bellen en je wilt een mooie microfoam)

Met je hand houd je de bodem van je kannetje vast totdat het te warm wordt om vast te houden. Dan pas steek je het pijpje er ongeveer 1 cm in en laat het stomen tot hij bijna kookt.

Bij dit alles houd je je kannetje iest schuin.

Daarna tik je je kannetje even flink op je aanrechtblad, om de grove bellen te verwijderen. Dan draai je even met je kannetje zodat je melk en schuim zich vermengt. Daarna met een pulsende beweging in je espresso schenken.

Succes
Alle reacties Link kopieren
en magere melk (0%vet) schuimt beter dan halfvol of vol.....

Ik doe het met zo elektrsch kloppertje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de uitleg Kusunum en Selle!!! En maken jullie ook weleens een cappucinom met een aerocino??



Wat is nou echt de bedoeling, eerst in het kopje de koffie en dan de melk schenken en dan t schuim erop lepelen??



Of eerst de melk, dan de koffie, en dan t schuim??



Alvast bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven