Nespresso
woensdag 18 juni 2008 om 12:08

woensdag 18 juni 2008 om 14:34
Nou, ik heb laatst van een aardige mevrouw bij Media_Markt (promotie-team) van een heerlijke bakje nespresso mogen genieten. Nou dat is heel wat, als je alleen Senseo gewend bent dat de laatste tijd meer naar plas smaakt dan naar echte koffie. Maar helaas ik verdien niet zo veel, dat ik me elke dag 3 bakje nespresso bakjes kan veroorloven, weten jullie hoevee die cupjes kosten, zijn ze duur of valt het best wel mee?

woensdag 18 juni 2008 om 16:30
woensdag 18 juni 2008 om 16:40
Miss World. Ik heb ook de aeroccino en de magimix nogwat.(type vergeten, gewoon simpel leuk klein ding)
Ik doe altijd volle melk in de aeroccino. De halfvolle schuimt in mijn aeroccino nooit zo goed. En altijd iets onder de max streep.
Eerst zet in dekoffie en daarna lepel in het schuim erbij en giet er nog wat melk bij.
Maar favoriet is bij mij de roma, gewoon puur de smaak, wat qua sterkte vind ik m niet veel verschillen van arpeggio.
Livanto is ook erg lekker. En voor s avond decaffianato intenso.
Bij mij is vandaag bestellen altijd morgen in huis.
Ik doe altijd volle melk in de aeroccino. De halfvolle schuimt in mijn aeroccino nooit zo goed. En altijd iets onder de max streep.
Eerst zet in dekoffie en daarna lepel in het schuim erbij en giet er nog wat melk bij.
Maar favoriet is bij mij de roma, gewoon puur de smaak, wat qua sterkte vind ik m niet veel verschillen van arpeggio.
Livanto is ook erg lekker. En voor s avond decaffianato intenso.
Bij mij is vandaag bestellen altijd morgen in huis.
koffie, zwart graag...
woensdag 18 juni 2008 om 19:28
Hoi,
Bedankt voor de tips allemaal!! Ik heb t nu zo gedaan:
Volle melk in de aeroccino, en dan eerst de warme melk in het kopje, dmv met een lepel t schuim tegenhouden en de melk ik t kopje gieten. En dan het kopje onder de koffiemachine, en dan als laatste t schuim erop lepelen...en dan cacaosuiker en vanille suiker erop strooien en dat is me lekker joh...jammie...en dan met een lepeltje op de bank je kopje leegpeuzelen jammieeeee ga er gelijk zo eentje maken hihi...
Ik vind roma ook erg lekker, en de gele cupjes ook (ken de namen nog nie goed) en de ristretto (schrijf ik dat goed)..
en de licht paarse ook erg lekker....
Bedankt voor de tips allemaal!! Ik heb t nu zo gedaan:
Volle melk in de aeroccino, en dan eerst de warme melk in het kopje, dmv met een lepel t schuim tegenhouden en de melk ik t kopje gieten. En dan het kopje onder de koffiemachine, en dan als laatste t schuim erop lepelen...en dan cacaosuiker en vanille suiker erop strooien en dat is me lekker joh...jammie...en dan met een lepeltje op de bank je kopje leegpeuzelen jammieeeee ga er gelijk zo eentje maken hihi...
Ik vind roma ook erg lekker, en de gele cupjes ook (ken de namen nog nie goed) en de ristretto (schrijf ik dat goed)..
en de licht paarse ook erg lekker....
woensdag 18 juni 2008 om 23:11

woensdag 18 juni 2008 om 23:36
Nadeel aan een espresso apparaat vind ik dat jaarlijks terugkerende dure onderhoud. Doe je dit niet dan gaat de kwaliteit van je koffie achteruit. En je betaalt voor een goede snel meer dan 600 eurie, en als je hem dan ook jaarlijkst moet onderhouden voor 60 euro. Dan neem ik wel een Magimix van 120 euro

maandag 22 december 2008 om 20:41
dinsdag 23 december 2008 om 23:08
Mehn, vanavond bij de Bijenkorf in Den Haag. Rijen dik, het leek wel of het gratis werd weggeven!
Lekker de Arpeggio en Ristretto gehaald en natuurlijk de Decaffianto Intenso (waanzinnige smaak).
En de Caramel, special. Nou.............. das echt helemaal tot aan de hemel en terug hoor. Gosh, wat is dat lekker..............ben er nog steeds stil van...............
Lekker de Arpeggio en Ristretto gehaald en natuurlijk de Decaffianto Intenso (waanzinnige smaak).
En de Caramel, special. Nou.............. das echt helemaal tot aan de hemel en terug hoor. Gosh, wat is dat lekker..............ben er nog steeds stil van...............
woensdag 24 december 2008 om 20:11
Ik heb hem sinds ruim een maand (de Le Cube met de Aerochino) maar hij is echt geweldig. Ik vind het echt een super makkelijk apparaat en de koffie is heerlijk. Ben nu ook meer koffie gaan drinken sinds we dat ding hebben.
De caramel is dus super?? Ik denk dat ik die dan er maar eens zaterdag ga kopen......
De caramel is dus super?? Ik denk dat ik die dan er maar eens zaterdag ga kopen......
zondag 17 mei 2009 om 20:49
Up!
Zijn er intussen meer Nespresso gebruikers bijgekomen? Leuk en interessant om te lezen wat julllie favoriete apparaten en smaken zijn
Ik heb zelf dit weekend de Lattisima gekocht. Ben er nog niet helemaal achter hoe het precies werkt met de cups en hoeveelheid koffie die er uit komt (25 ml./40 ml. etc) maar misschien dat ik hier nog wat tips kan vinden? En ik ga uiteraard het boekje nog even goed doorlezen
Ik vind het in ieder geval superlekkere, hete koffie, een echte koffie smaak!! Heel anders dan Senseo!
Verkopen ze ook cups bij Bijenkorf Amstelveen?? En ik hoorde ook bij de Makro?
Zijn er intussen meer Nespresso gebruikers bijgekomen? Leuk en interessant om te lezen wat julllie favoriete apparaten en smaken zijn
Ik heb zelf dit weekend de Lattisima gekocht. Ben er nog niet helemaal achter hoe het precies werkt met de cups en hoeveelheid koffie die er uit komt (25 ml./40 ml. etc) maar misschien dat ik hier nog wat tips kan vinden? En ik ga uiteraard het boekje nog even goed doorlezen
Ik vind het in ieder geval superlekkere, hete koffie, een echte koffie smaak!! Heel anders dan Senseo!
Verkopen ze ook cups bij Bijenkorf Amstelveen?? En ik hoorde ook bij de Makro?
zondag 17 mei 2009 om 20:58
Ik heb ook een Lattisima, erg fijn!
De cups kan je niet bij de Makro en Bij Amstelveen kopen.
Alleen op internet of in de boetieks (A'dam, R'dam, Maastricht, Utrecht)
Ik heb zelf de instelling veranderd voor de hoeveelheid melk/water van de cappucino. Die van de lungo, latte macchiato en espresso heb ik zo gelaten.
Moet je even in de handleiding kijken, is erg handig.
Oh ja, ik vind de latte niet heel heet, ik lees dat vaker bij reviews. Maar het helpt als je het glas voorverwarmt, er 1x een lungo zonder koffie laat doorlopen en het melkpijpje verwarmt door de clean-knop te gebruiken. Dan is 'ie een stukje warmer dan dat je ineens een latte maakt.
De cups kan je niet bij de Makro en Bij Amstelveen kopen.
Alleen op internet of in de boetieks (A'dam, R'dam, Maastricht, Utrecht)
Ik heb zelf de instelling veranderd voor de hoeveelheid melk/water van de cappucino. Die van de lungo, latte macchiato en espresso heb ik zo gelaten.
Moet je even in de handleiding kijken, is erg handig.
Oh ja, ik vind de latte niet heel heet, ik lees dat vaker bij reviews. Maar het helpt als je het glas voorverwarmt, er 1x een lungo zonder koffie laat doorlopen en het melkpijpje verwarmt door de clean-knop te gebruiken. Dan is 'ie een stukje warmer dan dat je ineens een latte maakt.
woensdag 18 november 2009 om 19:29
UP
Onze senseo staat op instorten (is nog het originele model en is zeker 8 jaar oud..) dus iets anders.
De nespresso is in beeld !
Maar .. ik zie door de apparaten het bos niet meer.. wat een keus..
Ik wil gewoon koffie drinken en soms eens een latte of capucinno maken.. Welke versie "moet" ik dan kopen en wie weet of die voucher van 50 euro ook in te wisselen is als je hem via een internet winkel koopt ?
Onze senseo staat op instorten (is nog het originele model en is zeker 8 jaar oud..) dus iets anders.
De nespresso is in beeld !
Maar .. ik zie door de apparaten het bos niet meer.. wat een keus..
Ik wil gewoon koffie drinken en soms eens een latte of capucinno maken.. Welke versie "moet" ik dan kopen en wie weet of die voucher van 50 euro ook in te wisselen is als je hem via een internet winkel koopt ?