Oud Hollandsche gerechten
dinsdag 24 november 2009 om 16:11

dinsdag 24 november 2009 om 16:27

dinsdag 24 november 2009 om 16:31
quote:absoluteEinstein schreef op 24 november 2009 @ 16:27:
Ik ken wel oud hollandse gerechten. Maar kan er geen bedenken die ik zou missen als het nooit meer klaargemaakt werd. Sorry.
Hutspot, bah.
Griesmeelpudding met tutti frutti, bah.
Erwtensoep, bah.
Hangop, ieuw.
Raasdonders met stroop. tsja ach.
Wat mij betreft mag het verloren gaan. Erg he.
Ik kan uiteraard niet zeggen of je het dan wel lust maar ik maak hangop half om half met slagroom, zou bijna willen zeggen dat .... het iig heel erg lekker is.
Dit is mijn hangop met aardbeien en aardbeiencompote;
Ik ken wel oud hollandse gerechten. Maar kan er geen bedenken die ik zou missen als het nooit meer klaargemaakt werd. Sorry.
Hutspot, bah.
Griesmeelpudding met tutti frutti, bah.
Erwtensoep, bah.
Hangop, ieuw.
Raasdonders met stroop. tsja ach.
Wat mij betreft mag het verloren gaan. Erg he.
Ik kan uiteraard niet zeggen of je het dan wel lust maar ik maak hangop half om half met slagroom, zou bijna willen zeggen dat .... het iig heel erg lekker is.
Dit is mijn hangop met aardbeien en aardbeiencompote;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

dinsdag 24 november 2009 om 16:48
Ik vind de meeste gerechten gewoon een kwestie van goed klaarmaken. Nou ben ik nogal arrogant over mijn kookkunst dus ik vind gewoon dat ik kapucijners en erwtensoep wél lekker klaarmaak.
Evenals zuurkoolschotel (met pastrami bijvoorbeeld) en andere stamppotten.
Waar het in mijn ogen vaak misgaat is als mensen aardappelpuree uit een pakje gebruiken, of de aardappels niet laten droogstomen en dan natte kledder maken, of uit calorietechnische overwegingen de stamp met magere melk en zonder boter maken oid.
Evenals zuurkoolschotel (met pastrami bijvoorbeeld) en andere stamppotten.
Waar het in mijn ogen vaak misgaat is als mensen aardappelpuree uit een pakje gebruiken, of de aardappels niet laten droogstomen en dan natte kledder maken, of uit calorietechnische overwegingen de stamp met magere melk en zonder boter maken oid.

dinsdag 24 november 2009 om 17:36
quote:Bertha schreef op 24 november 2009 @ 16:32:
Biest. Maar dat is nog steeds verkrijgbaar als je op het platteland woont in de buurt van een boer die koeien heeft die net gekalverd hebben
Maar dat is toch gewoon de naam van die melk?
Ik bedoel, verder geen gerecht ofzo?
Biest. Maar dat is nog steeds verkrijgbaar als je op het platteland woont in de buurt van een boer die koeien heeft die net gekalverd hebben
Maar dat is toch gewoon de naam van die melk?
Ik bedoel, verder geen gerecht ofzo?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.