Oud Hollandsche gerechten
dinsdag 24 november 2009 om 16:11
dinsdag 24 november 2009 om 20:30
Iemand wel eens gehoord van Kruudmoes? een kots-gelijkend mengsel van gorten, stroop, spek, karnemelk en nog wat dingen die je niet bij elkaar moet gooien. Is iets overijsels meen ik (mijn oma en moeder vinden het heeeeerlijk... ik niet)
Pofferd ken ik ook, met warme melk erover en bruine suiker. Mijn moeder maakte ook wel eens Macaronipap.... brrrr, die hoeft ook niet terug.
Is wentelteefjes ouderwets? ik maak het haast wekelijks
Drie in de pan: dikke pannekoekjes met rozijnen
Pofferd ken ik ook, met warme melk erover en bruine suiker. Mijn moeder maakte ook wel eens Macaronipap.... brrrr, die hoeft ook niet terug.
Is wentelteefjes ouderwets? ik maak het haast wekelijks
Drie in de pan: dikke pannekoekjes met rozijnen
dinsdag 24 november 2009 om 20:32
dinsdag 24 november 2009 om 20:42
http://www.hollandsepot.dordt.nl/recepten.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 24 november 2009 om 20:50
quote:mamzelle schreef op 24 november 2009 @ 20:38:
Ik vond het wel grappig, die naam. Maar goed, wel fijn dat je 't in je motto hebt gezegd.Ja ik twijfel nu wel hoor, ik voel met niet zo Ponyo-erig nog, misschien bén ik gewoon wel Hangmat... pfff, weer een impulsieve actie van mij. Maar ik kán nog terug
Ik vond het wel grappig, die naam. Maar goed, wel fijn dat je 't in je motto hebt gezegd.Ja ik twijfel nu wel hoor, ik voel met niet zo Ponyo-erig nog, misschien bén ik gewoon wel Hangmat... pfff, weer een impulsieve actie van mij. Maar ik kán nog terug
dinsdag 24 november 2009 om 22:39
quote:Bertha schreef op 24 november 2009 @ 18:10:
[...]
Je weld/t het toch? Dus bereid je het. In ieder geval zo interpreteerde ik het:)
Ah ok, ik dacht dat je ongeveer rechtstreeks uit de koe dronk.
Maar eigenlijk, ook al was dat zo, dan is het een Oud Hollandse lekkernij in plaats van een (bereid) gerecht.
Hete bliksem? Valt dat ook onder Oud Hollansch?
Smullen als mijn moeder dat maakte.
Soms vind ik het jammer dat ik vegetarier ben...
[...]
Je weld/t het toch? Dus bereid je het. In ieder geval zo interpreteerde ik het:)
Ah ok, ik dacht dat je ongeveer rechtstreeks uit de koe dronk.
Maar eigenlijk, ook al was dat zo, dan is het een Oud Hollandse lekkernij in plaats van een (bereid) gerecht.
Hete bliksem? Valt dat ook onder Oud Hollansch?
Smullen als mijn moeder dat maakte.
Soms vind ik het jammer dat ik vegetarier ben...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 24 november 2009 om 22:41
dinsdag 24 november 2009 om 23:04
quote:La Vie en Rose schreef op 24 november 2009 @ 22:41:
Ik weet niet, maar ik vind echt helemaal niets lekker klinken wat ik hier voorbij zie komen
Ja, dat toetje van Mylene, of wat is het?
Ach ja, ben sowieso niet van de Hollandse pot..Ik ook niet zo alleen idd dat toetje en de wentelteefjes en pannekoeken lust ik dan maar die rare pap en brij soorten....
Ik weet niet, maar ik vind echt helemaal niets lekker klinken wat ik hier voorbij zie komen
Ja, dat toetje van Mylene, of wat is het?
Ach ja, ben sowieso niet van de Hollandse pot..Ik ook niet zo alleen idd dat toetje en de wentelteefjes en pannekoeken lust ik dan maar die rare pap en brij soorten....