Philips Latte Go

06-04-2020 09:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand hier toevallig een Philips Latte Go thuis staan? Benieuwd naar ervaringen. Met name qua smaak en geluid.

Uiteraard reviews gelezen, maar vind dit iets betrouwbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Coolblue geeft aan dat je veel werk hebt aan het onderhoud en dat hij veel meer geluid maakt dan andere koffiemachines in deze categorie. Lijkt me wel betrouwbaar, aangezien zij het apparaat willen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-04-2020 09:10
Coolblue geeft aan dat je veel werk hebt aan het onderhoud en dat hij veel meer geluid maakt dan andere koffiemachines in deze categorie. Lijkt me wel betrouwbaar, aangezien zij het apparaat willen verkopen.
Klopt; maar als je dan weer op veschillende plekken reviews van mensen leest staat er best vaak 'geluid valt mee".
Alle bonenmachines maken herrie, hebben hier nu ook zo'n lawaaibak staan. Dus probeer beetje er achter te komen wat men er verder van vindt.
Het Latte systeem klinkt namelijk een stuk handiger dan de apparaten met zo'n slangetje.
Alle reacties Link kopieren
Melkopschuimer. Werkt prima, maakt geen geluid, is 8 keer zo goedkoop.
bulbul wijzigde dit bericht op 06-04-2020 09:45
45.54% gewijzigd
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Simone99 schreef:
06-04-2020 09:17
Klopt; maar als je dan weer op veschillende plekken reviews van mensen leest staat er best vaak 'geluid valt mee".
Alle bonenmachines maken herrie, hebben hier nu ook zo'n lawaaibak staan. Dus probeer beetje er achter te komen wat men er verder van vindt.
Het Latte systeem klinkt namelijk een stuk handiger dan de apparaten met zo'n slangetje.

Volgens moet je dan veel meer schoonmaken, je moet dan melk in dan bakje doen. En zorgen dat je dit heel regelmatig schoonmaakt en de melk er niet te lang in laat zitten. Ik stop het slangetje gewoon in een pak melk. Het reinigen van het melksysteem van de Siemens EQ is erg simpel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem. Geluid, je hoort natuurlijk het geluid van de melkopschuimer en van de bonen die gemalen worden. Voor de rest niet zo.

Man maakt hem elke week schoon. Daar is hij 10 minuten mee bezig. Waterbak en koffieprutbakje wordt natuurlijk zo nodig geleegd en het bakje va de melkopschuimer even afwassen als je het gebruikt hebt maar j klikt het los, spoelt het uit en klaar.

Hij spoelt elke keer wanneer je hem zet de leidingen door.

Vind het een prima apparaat.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-04-2020 09:25
Volgens moet je dan veel meer schoonmaken, je moet dan melk in dan bakje doen. En zorgen dat je dit heel regelmatig schoonmaakt en de melk er niet te lang in laat zitten. Ik stop het slangetje gewoon in een pak melk. Het reinigen van het melksysteem van de Siemens EQ is erg simpel.


Ik heb de Siemens EQ7 plus en deze is idd makkelijk schoon te maken. Óók het melksysteem.

Deze machines zijn wel duur :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 3-4 weken geleden de Philips 2200 EP2224 gekocht toen deze flink afgeprijsd was op Amazon. Geen lattego, maar met een klassieke melkopschuimer. Werkt erg goed, ook het melk opschuimen. Dan wel melk apart in een bekertje doen, maar is daarintegen wat eerder gezegd is wel weer minder schoonmaakwerk. Dus vooral voor thuis waar je af en toe een bakkie zet helemaal prima.

Qua geluid, ja het malen van de bonen maar wel geluid. Herrie wil ik het niet noemen, maar als je er vlakbij zit te werken (nu veel door de corona maatregelen;-)) is het wel storend. Na een tijdje gaat ie ook automatisch uit en reinigt ie zichzelf, dat maakt ook geluid.

Wij zijn er wel heel tevreden mee. Ik twijfelde over de latte go, maar voor het meest koffie zetten en af en toe latte is onze keuze eigenlijk perfect.
Sinds een maand de latte go (maar dan de goedkopere versie waarmee je alleen cappuccino mee kan maken)
Melkbakje vind ik juist ideaal doordat je hem gewoon in de koelkast kan zetten, maar hem ook zo schoon hebt.
Lawaai vind ik vergelijkbaar met andere bonenmachines.

Wij zijn er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor de reacties! Ik drink eigenlijk alleen maar Latte en Cappuchino en geen zwarte koffie, vandaar dat ik meer naar deze machine neig.
De Siemens EQ lijkt me een stuk beter; maar past niet binnen mijn beperkte budget.

De Saeco Picobaristo lijkt ook wel aardig. Blijkbaar is dat stiekem ook Philips. Is me niet helemaal duidelijk wat het verschil dan nu is.
Ik heb nog wat huiswerk te doen volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven