pittige kipbroodjes

04-12-2011 20:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Binnenkort wil ik als hapje pittige kip 'broodjes' of iets dergelijks maken. Nu had ik bedacht om blokjes gemarineerde kipfilet met een grove saus van beetje tomatenpuree, ui, knof en paprika in te pakken in bladerdeeg.

Kan dit, en belangrijker: zal t lekker worden?

Als iemand tips heeft, graag!
Ik zou de kip dan eerst bakken, samen met al die andere ingrediënten. Zorgen dat alles niet te nat is en dan in bladerdeeg in de oven!

Maar klinkt lekker!
Ja eerst bakken was ook het plan! Ik dacht alleen aanbakken, zodat het in de oven nog een kwartiertje verder kan garen?
Ja, volgens mij kan dat wel!

Mijn ervaring is wel dat als wat je in de pan hebt lekker is, dat je het dan nog net ff wat pittiger moet maken, omdat het bladerdeeg natuurlijk nogal naturel is.

Misschien kun je alvast even een miniflapje uitproberen? Dan kun je daarna zo nodig nog wat extra kruiden toevoegen,
Mosterd zie ik

Het klinkt echt heel erg lekker!!!
Kip eerst 24 uur in 'n marinade zetten van rode wijn, knoflook, sjalot, bbq saus en zonnebloem olie. Daarna kip garen onder de grill in de oven. Dan met chilipeper en oude kaas in bladerdeegplakjes vouwen en afbakken.
Klinkt lekker. Ik maak zoiets weleens voor op een pistoletje. Maar bladerdeeg is ook een optie. Ik ga 'm onthouden.
Hi,

Ik bak meestal de kipblokjes met een fijn uitje,peper zout,kerriepoeder,sambal en een beetje bloem.

Dan lekker op Een punt Turksbrood met een komkommer uit het zuur er tussen......jammie ik krijg er gelijk zin in.
quote:elninjoo schreef op 04 december 2011 @ 21:09:

Kip eerst 24 uur in 'n marinade zetten van rode wijn, knoflook, sjalot, bbq saus en zonnebloem olie. Daarna kip garen onder de grill in de oven. Dan met chilipeper en oude kaas in bladerdeegplakjes vouwen en afbakken.Klinkt heel lekker,
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
http://allrecipes.nl/rece ... es-met-pittig-gehakt.aspx

Je kunt natuurlijk ook kipgehakt gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dankjewel voor het meedenken allemaal

Ik ga het proberen, zal nog laten weten of het iets is geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven