[Poll] Ik kook dit jaar WEL/ NIET :))))))))

21-12-2009 22:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yeah, wat een verademing!

Ik Kook Dit Jaar Niets Met Kerst En Ik Vind Het Heerlijk !

Voorgaande jaren fanatiek de Allerhande uit elkaar getrokken danwel Gegoogled op termen als 'amuse', om mijn gasten een dankbare smile op het gelaat te schenken. Met plezier gedaan natuurlijk.

Echter anno 2009, is het gewoon rust en eenvoud wat heerst.

Geen gore keuken, geen visite. Gewoon relaxen. En het bevalt goed! .

PS. We hebben een kant en klaar gehaald voor de kerst.

En ga jij nog achter het aanrecht staan?

Ik kook met kerst:

Totaal aantal stemmen: 58

Niet, ik ga uit eten (7%)
Niet, er wordt voor mij gekookt (38%)
Niet, ik eet kant-en-klaar-bagger (5%)
Wel, en uitgebreid ook! (22%)
Wel, maar simpel /normale kost (7%)
Ik kook samen met vrinden / familie (17%)
Ik eet een broodje hagelslag (3%)
@Mod alvast...

Dit topic svp graag in Overig laten staan. Want als dit bij Eten wordt gezet, krijg je een ongenuanceerd beeld in de Poll, wegens al die kookfreaks daar .
AH Ecellent!

Eerste kerstdag zijn vriendlief en ik lekker met z'n tweetjes. We hebben dan 3 en een half jaar wat met elkaar en deze dag is echt voor ons samen. Ik weet nog niet precies wat ik dan ga eten, maar het zal óf zijn nieuwste creatie zijn (groente, aardappelkroketjes uit de oven en gekruide kip) óf zijn spagetti of stoofpeertjes met aardappels en een karbonaadje. Zó lekker!

Tweede kerstdag zijn de kinderen en aanhang hier. Dan maak ik óf een grote pan hachee of draadjesvlees met bloemkool. Dat lusten ze allemaal en is nog aardig makkelijk klaar te maken voor 5 man.
Gourmetten voor het eerst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja hallo! Er zijn 2 kerstdagen ja!

Eerste kerstdag ga ik uit eten, en tweede kerstdag ben ik met Drift bij Vinyl en gaan we allemaal iets maken.

Maar wat vul ik nou in in de poll?!?
Ik geef het uit handen. Bewust. De laatste kerst die ik met mijn familie vierde stond ik pas bevallen, zwaar in de borstvoeding, een peuter en een baby die alleen maar mama wilden, in mijn uppie in de keuken. De mannen zaten op de bank en keken gezellig TopGear. Dat nooit meer.

Ik bedenk het menu en doe de boodschappen, de gasten (3) en manlief koken (4 gangen). Mijn dochter zou helpen met de tafel mooi maken, mijn zoontje wilde helpen met koken. Prima, doet iedereen wat en kan ík eens met een glaasje wijn op de bank
quote:Pilous schreef op 21 december 2009 @ 23:05:

AH Ecellent!Heb je ook dat afgeschoten hert voor 2 personen genomen ?
Ik ben 1e kerstdag met Larf bij mijn zusje en 2e kerstdag gaat Larf naar zijn vader en eet ik samen met mijn beste vriendin wat, waarschijnlijk een samenstelling van AH excellent, en gaan we daarna stappen!
@AgentL

Echt valide is de Poll inderdaad niet.

Ik heb de twee kerstdagen voor het gemak op één hoop gegooid.

Dit topic is dan ook vooral een ode aan mijn eerste Kookvrije Kerst sinds jaaaaaaren .
1e kerstdag: chocoladefondue en AH excellent

2e kerstdag: gourmetten, wederom met hulp van AH excellent.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Kerstavond koken onze vrienden bij ons, wij dus niet.

Eerste kerstdag lekker friet en dat is ook niet echt koken.

Tweede kerstdag, de ergste, komen de (schoon)ouders gourmetten. In een keer ervan af.
Ik zie opvallend wat AH Excellentjes voorbij huppelen trouwens.

Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !
Leefnu

Ik zit in Italië bij familie. Geen AH Excellent dit jaar, al ga ik de kerstboomkroketjes missen.
Dat klinkt enorm winstgevend 'kerstboomkroketjes' !Die AH doet goed zaken volgens mij...

Zijn er ook kerstbalkroketjes, kerststerkroketjes of kerstJozefkroketjes?
Ik kan totaal niet koken, dus dat kan ik mijn familie niet aandoen, dus ik schuif al jaren lekker makkelijk aan.
quote:leefnu schreef op 21 december 2009 @ 23:21:

Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !Ik heb er maar even een spciaal topic voor geopend :Openlijke Gretigheid (Winkels/ Sale/ Schaarste)
Ik kook voor vrienden een tamelijk uitgebreid menu:

Amuses:

Gerookte paling met mierikswortelroom

Nog eentje met paté, die moet ik nog bedenken

Voorgerecht:

Romige cappuccino van geroosterde puntpaprika's

Hoofdgerecht:

Rosbief uit de oven met rode portsaus

Aardappelgratin

Hollandse stoofperen

Haricots verts

Nagerecht:

Stilton met gecarameliseerde appeltjes

Bij de koffie:

Italiaanse amandel-kwarktaart
Klinkt lekker delphicat. Fijn als je daar tijd voor kan vrijmaken, dan is het erg leuk om te doen zoiets!
Het lijkt ook heel uitgebreid en ingewikkeld, maar geloof me, het meeste is erg makkelijk. En wat meer tijd kost, kun je al een dag van tevoren doen. Ik verheug me dus op een avondje lekker eten en kletsen, want sloven in de keuken vind ik niet leuk op de avond zelf.
Mijn kerstmaaltijd ligt nu 'te zijn' in de vriezer .
De enige AH-excellent die ik gebruik zijn de Amaretti-koekjes die verkruimeld door de amandeltaart gaan
Ik heb een Volledig Exellent Diner (hoezee voor de AH).

Voor: bospaddenstoelensoep (blik)

Hoofd: ovenschotels (vlees+aardappel+groentenschotels )

Na: trip naar skioord
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Zoiets als Delphicat kookt, doen wij ook elk jaar. Lekker op elkaar afgestemd en zo. Dit keer koken we samen met familie en is de algehele lijn naar mijn smaak nogal zoek. Het thema zou mediterraans zijn maar dat hebben sommigen nogal vrij opgevat. We maken dus samen een buffet met o.a. zalmterrine, garnalen in knoflooksaus, kip met zoete aardappelen uit de oven, bloemkool, salade met feta, sigara böregi en toe stoofpeertjes, citroenijs (gekocht) en chocolade-whiskeycake. Tsja.

En tweede kerstdag gaan we gourmetten. Thuis. Met alles erop en eraan. Niks pakketten, gewoon zelf vlees marineren, slavinkjes draaien etc.
Ik heb werkelijk gewoon nog geen idee!!

!e dag bij de oudjes en de 2e ... ik zie wel waar ik aanschuif of wie er bij mij aanschuiven,

Misschien wordt het wel gewoon macDonald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven