[Poll] Ik kook dit jaar WEL/ NIET :))))))))
maandag 21 december 2009 om 22:51
Yeah, wat een verademing!
Ik Kook Dit Jaar Niets Met Kerst En Ik Vind Het Heerlijk !
Voorgaande jaren fanatiek de Allerhande uit elkaar getrokken danwel Gegoogled op termen als 'amuse', om mijn gasten een dankbare smile op het gelaat te schenken. Met plezier gedaan natuurlijk.
Echter anno 2009, is het gewoon rust en eenvoud wat heerst.
Geen gore keuken, geen visite. Gewoon relaxen. En het bevalt goed! .
PS. We hebben een kant en klaar gehaald voor de kerst.
En ga jij nog achter het aanrecht staan?
Ik Kook Dit Jaar Niets Met Kerst En Ik Vind Het Heerlijk !
Voorgaande jaren fanatiek de Allerhande uit elkaar getrokken danwel Gegoogled op termen als 'amuse', om mijn gasten een dankbare smile op het gelaat te schenken. Met plezier gedaan natuurlijk.
Echter anno 2009, is het gewoon rust en eenvoud wat heerst.
Geen gore keuken, geen visite. Gewoon relaxen. En het bevalt goed! .
PS. We hebben een kant en klaar gehaald voor de kerst.
En ga jij nog achter het aanrecht staan?

maandag 21 december 2009 om 23:07
Eerste kerstdag zijn vriendlief en ik lekker met z'n tweetjes. We hebben dan 3 en een half jaar wat met elkaar en deze dag is echt voor ons samen. Ik weet nog niet precies wat ik dan ga eten, maar het zal óf zijn nieuwste creatie zijn (groente, aardappelkroketjes uit de oven en gekruide kip) óf zijn spagetti of stoofpeertjes met aardappels en een karbonaadje. Zó lekker!
Tweede kerstdag zijn de kinderen en aanhang hier. Dan maak ik óf een grote pan hachee of draadjesvlees met bloemkool. Dat lusten ze allemaal en is nog aardig makkelijk klaar te maken voor 5 man.

maandag 21 december 2009 om 23:11
Ik geef het uit handen. Bewust. De laatste kerst die ik met mijn familie vierde stond ik pas bevallen, zwaar in de borstvoeding, een peuter en een baby die alleen maar mama wilden, in mijn uppie in de keuken. De mannen zaten op de bank en keken gezellig TopGear. Dat nooit meer.
Ik bedenk het menu en doe de boodschappen, de gasten (3) en manlief koken (4 gangen). Mijn dochter zou helpen met de tafel mooi maken, mijn zoontje wilde helpen met koken. Prima, doet iedereen wat en kan ík eens met een glaasje wijn op de bank
Ik bedenk het menu en doe de boodschappen, de gasten (3) en manlief koken (4 gangen). Mijn dochter zou helpen met de tafel mooi maken, mijn zoontje wilde helpen met koken. Prima, doet iedereen wat en kan ík eens met een glaasje wijn op de bank
maandag 21 december 2009 om 23:21
Ik zie opvallend wat AH Excellentjes voorbij huppelen trouwens.
Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !
Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !

dinsdag 22 december 2009 om 01:20
quote:leefnu schreef op 21 december 2009 @ 23:21:
Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !Ik heb er maar even een spciaal topic voor geopend :Openlijke Gretigheid (Winkels/ Sale/ Schaarste)
Over AH Excellent gesproken...Zojuist in supermarkt keek een vent nogal zuur toen ik de laatste kant-en-klaar-hertjes had weggekaapt voor zijn neus! (Ik had het niet door dat hij zijn zinnen er op had gezet...) Die blik was té pijnlijk !Ik heb er maar even een spciaal topic voor geopend :Openlijke Gretigheid (Winkels/ Sale/ Schaarste)
dinsdag 22 december 2009 om 01:26
Ik kook voor vrienden een tamelijk uitgebreid menu:
Amuses:
Gerookte paling met mierikswortelroom
Nog eentje met paté, die moet ik nog bedenken
Voorgerecht:
Romige cappuccino van geroosterde puntpaprika's
Hoofdgerecht:
Rosbief uit de oven met rode portsaus
Aardappelgratin
Hollandse stoofperen
Haricots verts
Nagerecht:
Stilton met gecarameliseerde appeltjes
Bij de koffie:
Italiaanse amandel-kwarktaart
Amuses:
Gerookte paling met mierikswortelroom
Nog eentje met paté, die moet ik nog bedenken
Voorgerecht:
Romige cappuccino van geroosterde puntpaprika's
Hoofdgerecht:
Rosbief uit de oven met rode portsaus
Aardappelgratin
Hollandse stoofperen
Haricots verts
Nagerecht:
Stilton met gecarameliseerde appeltjes
Bij de koffie:
Italiaanse amandel-kwarktaart
dinsdag 22 december 2009 om 01:31
dinsdag 22 december 2009 om 23:09
Zoiets als Delphicat kookt, doen wij ook elk jaar. Lekker op elkaar afgestemd en zo. Dit keer koken we samen met familie en is de algehele lijn naar mijn smaak nogal zoek. Het thema zou mediterraans zijn maar dat hebben sommigen nogal vrij opgevat. We maken dus samen een buffet met o.a. zalmterrine, garnalen in knoflooksaus, kip met zoete aardappelen uit de oven, bloemkool, salade met feta, sigara böregi en toe stoofpeertjes, citroenijs (gekocht) en chocolade-whiskeycake. Tsja.
En tweede kerstdag gaan we gourmetten. Thuis. Met alles erop en eraan. Niks pakketten, gewoon zelf vlees marineren, slavinkjes draaien etc.
En tweede kerstdag gaan we gourmetten. Thuis. Met alles erop en eraan. Niks pakketten, gewoon zelf vlees marineren, slavinkjes draaien etc.