Pompoen....

07-10-2010 12:24 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een héle grote pompoen gekregen, die ik graag wil uithollen en er soep van wil maken. Maar dat uithollen is zo'n K-klus.... is er iemand die dé tip heeft? Hoe hol ik dat ding een beetje snel, makkelijk en handig uit?? (en ja, ik wil dan de pompoen zélf ook gebruiken, hetzij om een halloweenlampion van te maken, hetzij een bloemstuk erin te maken...)

Groetjes Ayla
ik snij de pompoen in grove stukken met schil (die maak ik vantevoren even schoon onder de kraan met een borsteltje) en dan koken en pureren met staafmixer gaat prima. Heerlijke soep na toevoeging van nog wat ingredienten

Leuk man, pompoenen. Hoe doen die Amerikanen dat? Daar staan die malle dingen toch weken op de stoep? Of zouden die van plastic zijn?
hahahaha, hier komt ie ook buiten te staan hoor Het staat zo leuk op het bankje voor huis..... en is het ook niet een beetje afhankelijk van het weer of dat geval snel wegrot?? We zullen het zien, leuke activiteit voor de kids: "opruimen van verrotte pompoen" Het houdt ze van de straat

ga nu eerst eens op zoek naar ijslepel.......
Ja ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk Tila, want daar begint het zes weken (!!) vantevoren is mij pas verteld.

Hier (Ierland) beginnen de eerste raamdecoraties wel te verschijnen en wat vuurwerkknallen hier en daar, maar het échte werk begint pas een paar dagen vantevoren.
quote:tilalia2 schreef op 07 oktober 2010 @ 13:48:

Leuk man, pompoenen. Hoe doen die Amerikanen dat? Daar staan die malle dingen toch weken op de stoep? Of zouden die van plastic zijn?in amerika is toch zo'n beetje alles van plastic??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven