recept raap-stelen?
dinsdag 10 mei 2011 om 07:11
Ik heb gister stamppot rauwe raapstelen gemaakt. Precies hetzelfde als met andijvie. Ik vond het niet veel, beetje bitter. Dan heb ik veel liever postelein!
Maar goed, ik heb dus puree gemaakt met zout, peper, nootmuskaat, melk en voor de smaak een beetje roomboter. De raapstelen gewassen en fijn gesneden en door de puree gedaan.
Maar goed, ik heb dus puree gemaakt met zout, peper, nootmuskaat, melk en voor de smaak een beetje roomboter. De raapstelen gewassen en fijn gesneden en door de puree gedaan.
dinsdag 10 mei 2011 om 09:07
dinsdag 10 mei 2011 om 09:52
Mijn lievelingskostje van vroeger: raapsteeltjes met kaas! Gewoon een stamppotje maken met aardappelen, scheutje melk en een klontje boter. Daar dan de rauwe raapsteeltjes door heen scheppen en blokjes jonge kaas. Afmaken met peper, zout en nootmuskaat, en voor opdienen nog even doorwarmen. Echt zooo lekker!
dinsdag 10 mei 2011 om 09:55
Ik eet het nooit als stamppot. Ik snijd en was het en laat er met aanhangend water even de kook over gaan. Vervolgens ietsje binden en wat nootmuskaat erover.
Het slinkt wel heel erg, dus ik eet zo drie bosjes.
Deze wil ik nog een keer maken:
Ingredientenvoor 4 personen
200 gram raapstelen
2 eieren
1 teentje knoflook
1 rode ui
6 eetlepels olijfolie
1 blikje ansjovisfilets (50 gram)
2 eetlepels balsamico azijn
4 tomaten
1 theelepel franse mosterd
10 zwarte olijven
5 radijzen
zout en peper
BereidingswijzeKook de eieren en laat ze afkoelen. Pel ze en snijd ze in kwarten. Snijd de ui in smalle ringen, de radijzen in plakjes en de tomaten in smalle partjes. Roer al deze ingredienten samen met de raapstelen en de ansjovis door elkaar.
Pers de knoflook fijn en klop er een dressing van samen met de olie, de azijn en de mosterd. Voeg peper en zout toe naar smaak. Schenk de dressing over de salade en garneer het met de olijven en de eieren. Bij www.raapstelen.nl adviseert men om stokbrood met gezouten boter er bij te serveren.
Het slinkt wel heel erg, dus ik eet zo drie bosjes.
Deze wil ik nog een keer maken:
Ingredientenvoor 4 personen
200 gram raapstelen
2 eieren
1 teentje knoflook
1 rode ui
6 eetlepels olijfolie
1 blikje ansjovisfilets (50 gram)
2 eetlepels balsamico azijn
4 tomaten
1 theelepel franse mosterd
10 zwarte olijven
5 radijzen
zout en peper
BereidingswijzeKook de eieren en laat ze afkoelen. Pel ze en snijd ze in kwarten. Snijd de ui in smalle ringen, de radijzen in plakjes en de tomaten in smalle partjes. Roer al deze ingredienten samen met de raapstelen en de ansjovis door elkaar.
Pers de knoflook fijn en klop er een dressing van samen met de olie, de azijn en de mosterd. Voeg peper en zout toe naar smaak. Schenk de dressing over de salade en garneer het met de olijven en de eieren. Bij www.raapstelen.nl adviseert men om stokbrood met gezouten boter er bij te serveren.
dinsdag 10 mei 2011 om 16:51
O ja ! Kaas heb ik er idd ook door gedaan.
Ik vond het niet vies, maar ook niet zo mijn ding dus. Ben benieuwd wat je ermee gedaan hebt en wat je ervan vond.
Over vergeten groente is trouwens een hele site, met recepten en meen ik. Pastinaak staat daar bijvoorbeeld ook op: heel lekker geroosterd uit de oven!
En op de site van een (ik zal de naam niet noemen want misschien reclame) kwekerij kun je vergeten groenten bestellen, om zelf te kweken. erg leuk!
*tot zo ver off topic*
Ik vond het niet vies, maar ook niet zo mijn ding dus. Ben benieuwd wat je ermee gedaan hebt en wat je ervan vond.
Over vergeten groente is trouwens een hele site, met recepten en meen ik. Pastinaak staat daar bijvoorbeeld ook op: heel lekker geroosterd uit de oven!
En op de site van een (ik zal de naam niet noemen want misschien reclame) kwekerij kun je vergeten groenten bestellen, om zelf te kweken. erg leuk!
*tot zo ver off topic*
woensdag 11 mei 2011 om 11:58
super! ik ga morgen stamppotje met de raapstelen maken...
en eet je alleen het groen of ook de stelen eigenlijk?
die andere dingen ga ik beslist ook eens maken...
leuk weer een nieuwe groente..
hierblijft het meestal bij paprika, courgette, b roccoli, champignons, tomaten en andijvie,zuurkool, boerenkool...
maar nu leuk iets anders dus!
en voor de kleine ook goed om zoveel mogelijk verschillende dingen te maken..
dank jullie wel meiden!
hierblijft het meestal bij paprika, courgette, b roccoli, champignons, tomaten en andijvie,zuurkool, boerenkool...
dank jullie wel meiden!
woensdag 11 mei 2011 om 11:58
super! ik ga morgen stamppotje met de raapstelen maken...
dank jullie wel meiden!
dank jullie wel meiden!