Recepten met appel-azijn?

20-04-2010 12:44 12 berichten
Hallo,

(Bij het googlen op iets anders kwam ik uit op appel-azijn. Vrij recent ook iets op tv gezien hierover. Ik wist alleen niet dat het ook door mensen gebruikt kon worden.)

Nu ben ik toe aan een nieuwe fles en vroeg me af of er recepten zijn waarin dit kan worden gebruikt.

Zijn er mensen die dit voor gewone maaltijden gebruiken?

Met dank voor alle bijdragen.
Je hebt niet veel aan mijn bijdrage zo, maar ik word erg nieuwsgierig naar waar jij het voor gebruikt als het níet voor een recept is??
quote:Kastanjez schreef op 20 april 2010 @ 12:51:

Je hebt niet veel aan mijn bijdrage zo, maar ik word erg nieuwsgierig naar waar jij het voor gebruikt als het níet voor een recept is??

Ik weet er ook niets van en dat is de reden om het hier te plaatsen.

In het journaal zag kort geleden een stukje van een kippenboer die het i.p.v. medicijnen gebruikte in het water voor de kippen en zelf gebruikte hij het ook. Ik ben niet geïnteresseerd in discussies of het zo gezond is.

Ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die het al gebruiken. Iets nieuws proberen via recepten is altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
In Polen kregen we limonade van appelazijn met water. Godsgruwelijk smerig, maar vast erg gezond.
-cherrytomaatjes

-komkommer

-rucola

-sla

-peynir

-olijfolie

-appel-azijn

-peperflokken

-koriander

-zout

Allemaal door elkaar husselen en vreten maar. geen idee waar je het nog meer voor kunt gebruiken.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 april 2010 @ 13:39:

[...]

Ik weet er ook niets van en dat is de reden om het hier te plaatsen.

In het journaal zag kort geleden een stukje van een kippenboer die het i.p.v. medicijnen gebruikte in het water voor de kippen en zelf gebruikte hij het ook. Ik ben niet geïnteresseerd in discussies of het zo gezond is.

Ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die het al gebruiken. Iets nieuws proberen via recepten is altijd leuk.Ja maar, je zegt dat je een nieuwe fles nodig hebt. Lijkt mij dat dat betekent dat je al een fles verbruikt hebt toch? Wat heb je dan met die oude fles gedaan?
quote:Kastanjez schreef op 20 april 2010 @ 15:06:

[...]

Ja maar, je zegt dat je een nieuwe fles nodig hebt. Lijkt mij dat dat betekent dat je al een fles verbruikt hebt toch? Wat heb je dan met die oude fles gedaan?

Niet zo slim doen als je verder toch geen toevoeging hebt.....

AZIJN is er in vele soorten.
Smulweb heb er zelf een paar gevonden op smulweb.

Je kunt er zelfs mosterd mee maken.

In elk geval bedankt voor de recepten.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 april 2010 @ 16:04:

[...]

Niet zo slim doen als je verder toch geen toevoeging hebt.....

AZIJN is er in vele soorten.wat een vriendelijkheid weer...
quote:nazife schreef op 20 april 2010 @ 16:37:

[...]

wat een vriendelijkheid weer...ja.....beetje zure reactie!
Appelazijn schijnt goed te zijn voor de spijsvertering...één eetlepel in een glas ´s ochtends drinken schijnt goed te zijn...wel met een rietje drinken, want het tast je tandglazuur aan....
Appelazijn kun je een lekkere slasaus mee maken, niet echt low cal maar wel lekker.

Eetlepel mayonaise

scheutje appelazijn

beetje melk

suiker

geperst teentje knoflook

en wat peper en zout.

Goed door elkaar mengen en heerlijk door gemengde sla met geroosterde pijnboompitjes. Daarop een geitenkaas met honing en een stokbroodje erbij... Smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven