Restaurant Amsterdam Zuidoost

20-02-2011 15:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heb ik een cursus in de buurt van de HMH en station Bijlmer. Wie weet er een leuk restaurantje daar in de buurt voor het diner? Liefst iets heel bijzonders want ik kom zelden in A'dam dus die ene keer dat ik er ben is een doorsnee brasserie of eetcafé ook weer zo zonde.
Bedankt voor alle tips. Ik ga mogelijk alleen (weet niet wat cursusgenoot wil/doet) dus dan wil ik geen ghetto's in.
quote:Iwannalive schreef op 20 februari 2011 @ 16:13:

[...]

Zoek er niet meer achter... ik ken de Bijlmer niet, ken de Amsterdamse Poort een beetje, weet daar 1 lekkere toko aan het begin maar die is om te lunchen... plekken voor "diner" weet ik daar niet... en voor zover ik het ooit heb uitgezocht (ivm bezoeken aan de Arena en HMH) is er niet zoveel... vandaar dat ik TO dan een paar haltes door verwijs... big deal

Maar gelukkig is daar FV die wel tips heeft in de omgeving. Prima toch, zo werkt het vaker in topics...

Ik zocht er ook niet meer achter, maar ik vond het wel gewoon jammer dat als er eens iemand die niet bekend is in de Bijlmer dan heel enthousiast de Bijlmer wil ontdekken, dat ze dan alleen tips krijgt die haar de Bijlmer weer uitsturen.

Inderdaad, bij het gemiddelde Surinaamse eettentje ga je niet leuk romantisch en gezellig dineren, dat past niet echt bij de cultuur dus je zult vooral TL-licht en plastic tafeltjes en stoeltjes aantreffen (valt overigens in de Bijlmer nog wel mee, daar zien de tentjes er leuker uit dan bijvoorbeeld op de Cuyp), maar je kunt er wel heerlijk eten.

Ik heb in ieder geval regelmatig Nederlandse collega's meegenomen die het aanvankelijk een beetje spannend of zelfs eng vonden, maar dan eenmaal aan tafel er niet over uit konden hoe lekker het eten is en hoe goedkoop en dat soort dingen.

Is toch juist leuk dat iemand eens de Bijlmer wil ontdekken?
Am Yisrael Chai!
quote:schorpioentje29 schreef op 20 februari 2011 @ 16:21:

Bedankt voor alle tips. Ik ga mogelijk alleen (weet niet wat cursusgenoot wil/doet) dus dan wil ik geen ghetto's in.

Het was maar een grapje, TO. Amsterdamse Poort en Ganzenhoef zijn gewoon twee grote winkelcentra. Alleen lopen er wel alleen maar zwarte mensen, maar ja, dat is nou eenmaal zo in de Bijlmer, die wonen daar nu eenmaal.

Ik bedoelde met "de ghetto in" dat ik ook wel goeie eettentjes ken die in de flats zelf zitten maar dat wilde ik je niet aandoen (die kan ik zelf trouwens ook niet vinden zonder dat iemand die er woont me meeneemt).

Als je het Bijlmerstation hebt dan heb je aan de ene kant die grote bioscoop, de Arena en de HMH, en aan de andere kant van het station zit het winkelcentrum Amsterdamse Poort en daar heb je de H&M en dat soort winkels, maar dus ook heel veel Surinaamse, Afrikaanse en Hindoestaanse winkeltjes, toko's juweliers en dergelijke en ook heel veel eettentjes.
Am Yisrael Chai!
Het het heet idd Deli Company, die hebben echt de meest gruwelijk lekkere belegde broodjes, hmmm!!
For better and worse!!!!
Heerljke roti en belegde broodjes kun je ook krijgen bij de andere surinaamse toko, dus niet deli company maar eentje eerder als je vanaf het station richting bijlmerpoort loopt (zit volgens mij onder de overkapping maar ik kan niet vinden hoe die heet)

Het tentje in het midden van het arenaplein, tussen HMH en mediamarkt is ook lekker, heb daar heerlijke thaise curry met noedels gegeten maar dat is wel iets minder surinaams natuurlijk. Ik weet niet zeker of de toko's 's avonds nog open zijn. Dat ronde restaurant wel in elk geval. En dan hoef je zeker niet alleen ver op stap. (hoewel de bijlmer supergezellig is, ook voor witte hollanders uit de provincie , ik vind het zo jammer dat ik er niet meer werk.....!)
quote:Iwannalive schreef op 20 februari 2011 @ 15:59:

[...]

Vis aan de Schelde! Is erg lekker.Klinkt bekend. Inderdaad supEr lekker
Voor het gethogehalte van de Bijlmer: ik weet niet hoe het is voor een vrouw alleen, maar al man alleen heb ik me in de Bijlmer nooit ongemakkelijk gevoeld, laat staan onveilig. Ik geef geen granties, maar dáár zou ik het echt niet voor laten!
quote:fashionvictim schreef op 20 februari 2011 @ 16:26:

[...]

Het was maar een grapje, TO. Amsterdamse Poort en Ganzenhoef zijn gewoon twee grote winkelcentra. Alleen lopen er wel alleen maar zwarte mensen, maar ja, dat is nou eenmaal zo in de Bijlmer, die wonen daar nu eenmaal.

Nou, alleen maar is ook wat overdreven hoor. 80 procent komt meer in de buurt. (ja, ik heb er gewerkt, in de a'damse poort)
Ik krijg helemaal zin in roti nu! Zo maar even die kant op!
Morgen, ik heb nog teveel eten in huis.
Dank jullie wel! Ik heb de Amsterdamse Poort herontdekt en hele lekkere dingen uit de shoppinghall meegenomen voor vanavond. Nu al trek in.
Vis aan de Schelde is een stuk uit de richting en in mijn ogen ook geen restaurant om even snel voor een cursus wat te gaan eten. Daar moet je de tijd voor nemen. Zeker wel de moeite waard om daar te eten!
Met in mijn achterhoofd mijn Hindoestaanse/Surinaamse ex die aan de voet van de Bijlmerpoort woont/woonde, kan ik het alleen maar eens zijn met FV (al waren sommige dingen van zijn zussen nog lekkerder).

Beetje off-topic, weet iemand of daar op maandag nog steeds een soort weekmarkt is vlak voor de A'damse Poort (gezien vanaf station)?

Ben er al lang niet meer geweest en het wordt ook wel weer eens Kwakoe-tijd dit jaar.
quote:fashionvictim schreef op 20 februari 2011 @ 16:21:

[...]

Ik zocht er ook niet meer achter, maar ik vond het wel gewoon jammer dat als er eens iemand die niet bekend is in de Bijlmer dan heel enthousiast de Bijlmer wil ontdekken, dat ze dan alleen tips krijgt die haar de Bijlmer weer uitsturen.Dit is mij ook opgevallen inderdaad terwijl het ontzettend gezellig kan zijn in Zuidoost. Je hebt er tegenwoordig veel meer hoor dan de toko's etc. Er zit een foodstrip bij de Ikea in de buurt, met een goed wokrestaurant en een Rancho's.
Haha die laatste tip meen je niet echt toch???
LOL!
Bij dat grote glazen ding tegenover de HMH, Jinso kan je best wel lekker eten, wel een beetje prijzig. Is ook altijd gezellig druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven