Restaurantweek 2010

23-01-2010 10:53 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er hier mensen die ergens gaan eten tijdens de restaurantweek?

Waar gaan jullie heen?

Ik ga dit jaar ergens eten in de regio Utrecht/Amersfoort, nog suggesties voor een leuk restaurant met een goede wijnkaart?
@Teigera, klinkt goed! Ik heb daar weleens voor mijn verjaardag gegeten omdat ik er vroeger om de hoek woonde.

Hadden ze ook een wijnarrangement erbij of heb je gewoon een fles gekozen?

Morgen naar De Bokkendoorns (volgens mij met het halve forum )
quote:lavenderleo schreef op 01 maart 2010 @ 23:48:

@Teigera, klinkt goed! Ik heb daar weleens voor mijn verjaardag gegeten omdat ik er vroeger om de hoek woonde.

Hadden ze ook een wijnarrangement erbij of heb je gewoon een fles gekozen?

Morgen naar De Bokkendoorns (volgens mij met het halve forum )

Veel plezier vanavond! Kan me goed voorstellen dat de Bokkendoorns echt wel een belevenis is.

Wij hebben gisteravond geen wijnarrangement genomen, vandaag weer vroeg de wekker en de hele dag werken. En met een paar glazen wijn gaat dat wat minder goed. Dus alleen bij het hoofdgerecht een glas genomen, meer niet.
oh heerlijk die eerste verhalen!!! Kom maar op, morgen gaan wij, heb er enrom veel zin in!
Ik ga vanavond, heb er zin in!
Morgen ga ik naar It's Raining Fishes in Den Haag. Ik ken het helemaal niet maar de verhalen die ik hoor zijn veelbelovend.
weet iemand hoeveel een 'te late' annulering kost?

Zou nog graag van restaurant wisselen, tenzij dit te duur is natuurlijk...
ik ga vanavond naar Brienen aan de Maas, ben heel benieuwd!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
voor wanneer heb je gereserveerd? Ik geloof dat je tot 24 uur van te voren nog kunt annuleren
voor vanavond, maar ik zie dat een ander restaurant, wat normaal luxer is ook nog vrij is...
volgens mij moet je dan wel de kosten betalen, dus die 25 euro per persoon, maar dat weet ik niet zeker. Staat er niks op de site?
mm..in dat geval ga ik gewoon lekker naar t restaurant waar ik gereserveerd heb...

Bedankt!
quote:rosanna08 schreef op 02 maart 2010 @ 13:05:

ik ga vanavond naar Brienen aan de Maas, ben heel benieuwd!Deze heeft toch een ster? Ben wel nieuwsgierig hoe het zal zijn.
klopt, heeft idd een ster, heb nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten, heb er heel veel zin in!
quote:moeilijkhooreennickname schreef op 02 maart 2010 @ 13:04:

weet iemand hoeveel een 'te late' annulering kost?

Zou nog graag van restaurant wisselen, tenzij dit te duur is natuurlijk...24 uur van te voren dan kost het niets.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb vorig jaar een restaurant 's ochtends pas geannuleerd. Was ziek en het helemaal vergeten. Heb ik niks meer van gehoord, over kosten of iets. Maar dat zal verschillen per restaurant.
Ik ga vanavond in Zeist. Eerder naar meneer Buscour in Utrecht geweest. Erg leuk, een keer zo uitgebreid eten boven mijn eigen studenten-budget ;)
mmm lekker he :-) bokkedoorns leuk! wij gaan vanavond ook... en dan (pas weer) vrijdag, zaterdag en zondag, genieten!! hahaha beetje raar om zo vaak uit eten te gaan maar we hadden er zoveel zin in en aangezien we niet drinken wordt het ook niet super duur. ik heb nu al trek :-)

ben benieuwd naar jullie verhalen want er zijn niet veel mensen gisteren al geweest geloof ik.
Ik ga straks.... twee sterren!!! Heb er zin in!
details wil ik horen, dames, als jullie geweest zijn.... oeeehhh yumm yummm

Geniet ervan allemaal!!!
ik ben weer terug.

locatie; la vilette te rotterdam

prijs totaal: 80 euro 2 personen

er was een 3 gangenmenu met optie voor tussengerecht voor 9,50 p.p extra. dat was iets met kabeljauw maar kon zonder problemen veranderd worden in roodbaars.

vooraf:

kerrieschuim met appel en basilicum brioche en gamba's

tussen:

roodbaars op een bedje van (hoe heet dat ook alweer) iets met olijfjes, ansjovis en nog wat, pomodori huppeldepup. erg lekker, toen ik op de kaart keek dacht ik mmmm ansjovis nou nee, maar het was super lekker bij elkaar allemaal

hoofd: entrecote gebraden met sjalotsaus, pastinaak creme en nog iets

toe: een trifle van witte chocolade, pistache amarenekersen en kardemon ijs

ik moet het even uit mijn hoofd oplepelen en mijn omschrijving is niet zo mooi als op de kaart natuurlijk.

maar het was erg lekker, prima bediening en ook niet het gevoel dat je aan de lopende band moest eten ofzo. echt voor herhaling vatbaar.

ben benieuwd naar jullie verhalen!
Ik ben gisteren bij Avocado geweest in Amersfoort. Beetje aparte locatie (achter het station en tussen de kantoren) een strak restaurant, jonge mensen in de bediening die allemaal erg beleefd waren.

Voor: Bonbon van zalm met gerookte aardappel salade, met een geprakt eitje en avocado/wasabi schuim. Ik vond dit een erg lekker gerecht, alle ingredienten proefde ik duidelijk.

Hoofd: Eendenborst met risotto, koolrabi, worteltjes en koolraap, er werd rode wijn saus over heen geschonken aan tafel. Vond ik een leuk gebaar. De eend was naar mijn menig iets te grof gesneden, ik hou meer van kleiner plakjes, voor de rest erg lekker.

Toe: Gebakken peer en appel in een kaneelsabayon met krentjes en pecannoten met caramelijs. Ik vond dit een topdessert.

Wij hadden een wijnarrangement voor ¤ 18 euro erbij. Dat bestond uit een glaasje bubbels als aperatief, een glas droge witte Rueda (spanje, een glas rode wijn (Langedoc) en een glas dessertwijn (weet ik niet meer waar die vandaan kwam)

Ik vond de wijnen erg lekker, maar de rode had voor mij wel wat zwaarder gemogen.

Koffie en (lekkere) koekjes toe. Ik was ¤ 100 euro kwijt inclusief 2 flessen water.

Wat voor mij een grote plus was is dat het wijnarrangement erg toegankelijk was. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. (Ik was vorig jaar in een restaurant waar het wijnarrangement 26 euro kostte)

(Ik heb er nog 3 te gaan deze week in omgeving Amersfoort, dus ik kom terug
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik ben gisteren bij de Aubergerie in Amersfoort geweest en het viel toch wat tegen.

Ik had aangegeven dat ik geen vis wilde en daar hebben ze ook prima rekening mee gehouden

amuse: gans met bietengelei (partnet had heilbot) en een klein glaasje bospaddenstoelen bouillon

voor: gerookt hert met tomaat (viel tegen, was niet echt bijzonder) (partnet had gstoomde en gerookte makreel)

hoofd: entrecote met spinazie en aardappelpuree

na: bloedsinaasappelmousse, creme van witte chocolade, honing-kletskoppen en een bolletje vanille-ijs

Wij hadden ook het wijnarrangement erbij genomen, maar bij de rekening zagen we tot onze verassing dat de glazen die we bijgevuld kregen ook in rekening zijn gebracht. Dit waren we niet gewend in de restaurants waar we voorheen geweest zijn. Verder waren ze vergeten onze dessertwijn te geven bij het dessert, hebben hier zelf om moeten vragen. Vond het huisapperatief ook ietwat prijzig (6,50 euro). Alles bij elkaar met water en koffie na waren we 118 euro kwijt voor 2 pers.

Vorig jaar zijn we naar Roxy's in Maastricht geweest en dat was kwaliatief en qua service beter dan deze keer.

Zaterdag nog lunchen bij Rozenmarijn in Maastricht, hopelijk bevalt dat beter.
Vervelend is dat met het drinken.

Ik ben trouwens aan het kijken naar de recensies op diningcity en zie toch dat ieder mens weer dingen anders ervaart. Grappig
anoniem_44873 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 12:53
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Oh, dan ben ik blij dat ik de Aubergie gecancelled had.... maar ben wel benieuwd naar Avocado, dat klinkt erg goed.

Aangezien nog meer mensen naar de Bokkendoorns gaan, zal ik hier het menu niet nu al neerzetten. Het was uiteraard errug lekker en ook met hele bijzondere wijnen! Wij kozen het huisaperitief (witte port met appel en champenoise) en dat vind ik wel een aanrader. Dus zeker gaan voor het wijn arrangement en huisaperitief.

Tijd geleden dat ik 4 verschillende soorten wijn op 1 avond gedronken heb, dus lekker diep geslapen vannacht . Totale rek: ¤ 165 voor 2p. met wijnarrangement, water, aperitief en koffie/thee.

Zondag naar de Basiliek in Harderwijk - ik ben benieuwd!!
anoniem_57885 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 12:57
Reden: rek toegevoegd.
% gewijzigd
Dus ik mag zondag pas het menu van de Bokkendoorns lezen?

Klinkt super goed het drankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven