Rijstgerecht invriezen

21-10-2019 12:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort voeg ik bij mijn pastasaus, ook de pasta toe wanneer een enkele porties invries, erg handig en blijft lekker.
Nu ga ik een gerecht met een saus van kokosmelk en tomaten maken waarvan ik altijd ook een paar porties invries.
Denken jullie dat ik daar ook de gekookte rijst kan toevoegen? Maar dan de rijst waarschijnlijk bovenaan omdat het een nogal nat gerecht is?
Waarom zou dat niet kunnen? Ik vries overgebleven nasi ook altijd in.

Je kunt ook de rijst in aparte bakjes doen als je niet wilt dat het al gemixt/nat wordt.
Ik vind pasta uit de vriezer niet lekker. Ik vries altijd de saus in. De pasta kook ik er dan bij. Rijst uit de vriezer vind ik wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-10-2019 12:49
Ik vind pasta uit de vriezer niet lekker. Ik vries altijd de saus in. De pasta kook ik er dan bij. Rijst uit de vriezer vind ik wel lekker.
Dit. Bij rijst maakt het veel minder uit qua smaak, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Dan probeer ik het, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan prima!
Alle reacties Link kopieren
Dan moet de rijst wel snel afgekoeld en ingevroren worden, anders heb je kan op voedselvergiftiging.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus

En koken na het invriezen, help dus ook niet bij deze bacterie.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dit, doe ik ook regelmatig. Geen probleem.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het apart invriezen. Heb niet zo goede ervaringen met invriezen van kokosmelksauzen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In rijst kan een bacterie voorkomen na het koken die niet doodgaat na verhitten en die je ook niet ruikt. Ik zou alleen verse rijst gebruiken en opnieuw wat rijst koken. https://eten-en-drinken.infonu.nl/produ ... armen.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die bacterie had ik nog nooit meegekregen. Ik zal wel onder een steen leven of zo. Ik vries heel vaak rijstgerechten in....
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
21-10-2019 13:53
Ik zou het apart invriezen. Heb niet zo goede ervaringen met invriezen van kokosmelksauzen.
Dat heb ik al vaak gedaan, tot nu toe met succes. Misschien omdat er een zelfde hoeveelheid tomatensaus bijgevoegd is.
Enkel nog nooit met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het toch ga proberen.
Lady_Day schreef:
21-10-2019 14:15
Dat van die bacterie had ik nog nooit meegekregen. Ik zal wel onder een steen leven of zo. Ik vries heel vaak rijstgerechten in....

Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven