Sauzen voor de BBQ
vrijdag 11 mei 2012 om 08:16
Wij geven morgen een "american BBQ". Dit houdt in dat alle gasten iets meenemen. Heb al erg lekkere dingen voorbij horen komen. Er komen ongeveer 18 volwassenen en 16 kinderen (babies niet meegeteld). Ketchup en mayonaise is hier nog net te krijgen, maar geen bbq-sauzen. Wie heeft er goede recepten voor me en in welke hoeveelheden zou ik ze moeten maken?
(wat ik tot nu toe gehoord heb komt er gemarineerde lam, kipkluifjes, kipfilet gemarineerd, gehaktballetjes, gemarineerde zalm, varkensfilet, rund (hoe, geen idee), grote garnalen (hoe heten die dingen ook al weer?) en groentespiesjes en vast nog dingen die ik nog niet heb gehoord. Verder meerdere salades (aardappel, pasta, groene, fruit) en koop ik (een soort van) stokbrood. Om een idee te geven).
(wat ik tot nu toe gehoord heb komt er gemarineerde lam, kipkluifjes, kipfilet gemarineerd, gehaktballetjes, gemarineerde zalm, varkensfilet, rund (hoe, geen idee), grote garnalen (hoe heten die dingen ook al weer?) en groentespiesjes en vast nog dingen die ik nog niet heb gehoord. Verder meerdere salades (aardappel, pasta, groene, fruit) en koop ik (een soort van) stokbrood. Om een idee te geven).
vrijdag 11 mei 2012 om 10:12
Knoflook saus
1 deel mayonaise
1/2 deel crème fraîche
theelepel suiker
1 eetlepel groene tuinkruiden
knoflooknaar smaak
Wiskey saus
Mayonaise
ketchup toevoegen tot de kleur mooi roze is
Wiskey erbij
evt wat cayennepeper of pittig paprika poeder
evt wat geklopte slagroom
Hete saus
Uien, knoflook en perpertje klein snijden en ketchup erbij tot het een sausje is
Kerrie saus
Mayonaise met kerrie naar smaak, wat zout en gembersiroop
1 deel mayonaise
1/2 deel crème fraîche
theelepel suiker
1 eetlepel groene tuinkruiden
knoflooknaar smaak
Wiskey saus
Mayonaise
ketchup toevoegen tot de kleur mooi roze is
Wiskey erbij
evt wat cayennepeper of pittig paprika poeder
evt wat geklopte slagroom
Hete saus
Uien, knoflook en perpertje klein snijden en ketchup erbij tot het een sausje is
Kerrie saus
Mayonaise met kerrie naar smaak, wat zout en gembersiroop
vrijdag 11 mei 2012 om 10:45
Deze is lekker bij lam en ik denk dat je de ingrediënten daar wel kan vinden:
Moroccan barbecue sauce:
In a 2- to 3-quart pan, combine 3/4 cup honey, 1/2 cup fresh cilantro sprigs, 1/3 cup lemon juice, 1/4 cup rice vinegar, 1/4 cup ketchup, 1/4 cup soy sauce, 1 clove garlic, 1 whole star anise, 1 cinnamon stick (3 in. long, broken into pieces), 3/4 teaspoon black peppercorns, and 1/4 teaspoon each ground ginger, ground cardamom, whole cloves, hot chile flakes, and salt. Bring to a simmer over medium-high heat; cook, stirring occasionally, until sauce is reduced to about 1 1/4 cups, about 15 minutes. Pour through a fine strainer into a bowl. Makes about 1 1/4 cups.
Moroccan barbecue sauce:
In a 2- to 3-quart pan, combine 3/4 cup honey, 1/2 cup fresh cilantro sprigs, 1/3 cup lemon juice, 1/4 cup rice vinegar, 1/4 cup ketchup, 1/4 cup soy sauce, 1 clove garlic, 1 whole star anise, 1 cinnamon stick (3 in. long, broken into pieces), 3/4 teaspoon black peppercorns, and 1/4 teaspoon each ground ginger, ground cardamom, whole cloves, hot chile flakes, and salt. Bring to a simmer over medium-high heat; cook, stirring occasionally, until sauce is reduced to about 1 1/4 cups, about 15 minutes. Pour through a fine strainer into a bowl. Makes about 1 1/4 cups.