Sauzen voor de BBQ

11-05-2012 08:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij geven morgen een "american BBQ". Dit houdt in dat alle gasten iets meenemen. Heb al erg lekkere dingen voorbij horen komen. Er komen ongeveer 18 volwassenen en 16 kinderen (babies niet meegeteld). Ketchup en mayonaise is hier nog net te krijgen, maar geen bbq-sauzen. Wie heeft er goede recepten voor me en in welke hoeveelheden zou ik ze moeten maken?

(wat ik tot nu toe gehoord heb komt er gemarineerde lam, kipkluifjes, kipfilet gemarineerd, gehaktballetjes, gemarineerde zalm, varkensfilet, rund (hoe, geen idee), grote garnalen (hoe heten die dingen ook al weer?) en groentespiesjes en vast nog dingen die ik nog niet heb gehoord. Verder meerdere salades (aardappel, pasta, groene, fruit) en koop ik (een soort van) stokbrood. Om een idee te geven).
Whiskey-Cocktailsaus?

*Gaat zitten broeden op dat recept, m'n ma en pa maken het vaak*
Dat is iets met mayonaise/bulgaarse yoghurt, tomatensaus, whiskey, en cayennepeper, toch?
Waar woon je dat er alleen mayonaise ketchup en een soort van stokbrood te koop is

Satésaus, knoflooksmaak, klassieke bbq saus en een Thaise limoen/peper dip. Kijk eens op de site van Weber, staan vast ook recepten op.
er is gisteren een topic geopend voor sausjes bij rauwkost, maar daar staan ook sausjes bij die bij een BBQ kunnen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:roque schreef op 11 mei 2012 @ 08:42:

Dat is iets met mayonaise/bulgaarse yoghurt, tomatensaus, whiskey, en cayennepeper, toch?Ja, klopt!
Ik woon in een klein stadje in Maleisie

Weber heeft vast recepten, maar ik ben muist benieuwd naar jullie succesrecepten!
Knoflooksaus

Saté saus

Mosterd tijm saus

(ff googlen voor recepten...)
Mijn succesrecept voor knoflooksaus:

Griekse of Turkse yoghurt mengen met mayonaise, verhouding net wat je lekker vindt. Paar geperste tenen knoflook, gemalen zwarte peper, zout en fijngeknipte bieslook en peterselie.
Kerrie-mayo. Een theelepel gewone gele kerrie erdoor en een beetje honing.

Ketchup kun je pittig maken met een fijngehakt rood pepertje en een fijngehakt sjalotje.
verba volant, scripta manent.
Knoflook saus

1 deel mayonaise

1/2 deel crème fraîche

theelepel suiker

1 eetlepel groene tuinkruiden

knoflooknaar smaak

Wiskey saus

Mayonaise

ketchup toevoegen tot de kleur mooi roze is

Wiskey erbij

evt wat cayennepeper of pittig paprika poeder

evt wat geklopte slagroom

Hete saus

Uien, knoflook en perpertje klein snijden en ketchup erbij tot het een sausje is

Kerrie saus

Mayonaise met kerrie naar smaak, wat zout en gembersiroop
Deze is lekker bij lam en ik denk dat je de ingrediënten daar wel kan vinden:

Moroccan barbecue sauce:

In a 2- to 3-quart pan, combine 3/4 cup honey, 1/2 cup fresh cilantro sprigs, 1/3 cup lemon juice, 1/4 cup rice vinegar, 1/4 cup ketchup, 1/4 cup soy sauce, 1 clove garlic, 1 whole star anise, 1 cinnamon stick (3 in. long, broken into pieces), 3/4 teaspoon black peppercorns, and 1/4 teaspoon each ground ginger, ground cardamom, whole cloves, hot chile flakes, and salt. Bring to a simmer over medium-high heat; cook, stirring occasionally, until sauce is reduced to about 1 1/4 cups, about 15 minutes. Pour through a fine strainer into a bowl. Makes about 1 1/4 cups.
roque, hoe was de bbq?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven