Smerig of niet?

19-06-2009 08:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de markt haal ik altijd kippekluifjes om soep van te maken. Beter dan de supermarkt. Afgelopen keer viel me voor het eerst op dat ze ze met de blote hand (waar ze dus ook mee afrekent) uit de bak haalt. Ik vond het eigenlijk heel vies. Aan geld schijnt altijd snot te zitten!

Graag jullie mening: Smerig, of niet?
quote:Ambilight schreef op 19 juni 2009 @ 09:36:

ach, als je zo gaat beginnen zijn er zoveel dingen vies...

deurkrukken van openbare gebouwen, bussen, treinen, trams, metro's, etc. als je smetvrees hebt dan kom je niet zo ver in deze wereld ben ik bang...

alleen stop je dat niet in je mond, en kan je je handen altijd wassen.
Ik vind het wel smerig.
Cum non tum age
Echt fris is t niet nee, ik zou t als slager zelf ook niet lekker vinden. op de markt is het lastiger even je handen te wassen lijkt me en ben met rauwe kip altijd een beetje huiverig.

Maar ook voor mij geldt; niet teveel over nadenken, anders kan je helemaal niets meer doen/eten..

Bij mij in de buurt zit een broodjeszaakje waar het personeel allemaal handschoenen draagt tijdens het beleggen van je broodje. Afrekenen doe je aan de kassa bij een meisje die alleen afrekent en verder niet met het geld in contact komt, dat vind ik wel een goede zaak.
quote:yasuko schreef op 19 juni 2009 @ 08:20:

Op de markt haal ik altijd kippekluifjes om soep van te maken. Beter dan de supermarkt. Afgelopen keer viel me voor het eerst op dat ze ze met de blote hand (waar ze dus ook mee afrekent) uit de bak haalt. Ik vond het eigenlijk heel vies. Aan geld schijnt altijd snot te zitten!

Graag jullie mening: Smerig, of niet?

Idd goor. En eveneens een totale minachtig van deze verkoper voor de gezondheid van zijn klanten. "De Markt" lijkt mij sowieso altijd minder hygienisch dan een goede winkel of supermarkt.

Lijkt me een ideale locatie om een voedselvergiftiging op te lopen.

Is ook zo'n kleine moeite (en ook niet kostbaar voor zo'n handelaar)) om broodjes of vlees e.d. met een rvs grijper/tang beet te pakken, en dan in een verpakking te doen.

Eigenlijk maf, dat er zoveel regeltjes en bureaucratie is in Nederland, maar dat zo smerig omgaan met eten wat voor anderen is bestemd zo veel voorkomt.
op mijn werk word ik er ook een beetje moe van(catering),wij,het personeel leggen,leggen netjes tangen bij de broodjes,kroketten en bij de sla.

maar heel veel mensen voelen met de hand aan de verschillende broodjes en kroketten en zoeken de verse,of pakken met de tang en leggen ze met de hand weer terug.

zeg er regelmatig wat van,dat ze bijv de tang kunnen gebruiken,maar dan word ik alleen maar schaapachtig aangekeken,of een blik van waar bemoei je je mee.

Maar wel klagen bij ons als ze ineens last van hun buikjes krijgen :puke:
Als ze geen tangen of plasticzakjes gebruiken hoef ik het niet,bah.Zelfde vind ik ook in een broodjeszaak waar met de handen zo in de bakken plakjes ei en vleeswaren wordt gegrepen.Zou zo Rob de Geus erop af willen sturen,daar wordt die vast niet vrolijk van.
Och...misschien dat deze reactie niet echt van toepassing is, maar wil hem toch even kwijt. Ik heb tijdens mijn studie weleens de hoeveelheid bacteriën gemeten van mijn handen. Dit deed ik op drie momenten: voordat ik gehakt ging kneden, nadat ik gehakt gekneed had (en mijn handen nog niet schoon had gemaakt met water en zeep) en nadat ik mijn handen had gewassen met water en zeep. En wat denk je? Bleek dat er bij het laatste moment de hoeveelheid bacteriën het hoogst te zijn! En dat was niet alleen bij mij het geval.....

En tja, het is alleen het idee dat je het nu met je eigen ogen zag, dat het erg smerig is. Als je de kip gaat koken gaan de bacteriën toch dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven