smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
.
Pindakaas maakt het leven en iedere maaltijd hier tot een feestje!
quote:diaantje1971 schreef op 17 mei 2010 @ 19:29:

[...]

Ieks

En wat precies maak je daarvan dan???

Niks, gewoon bakken en opeten, eventueel op brood. Maakte mijn moeder wel eens voor me tussen-de-middag als ik uit school kwam.

Ik heb trouwens ook wel eens stierenballen gegeten, vond ik heel erg lekker. Ik kwam er wel pas na het eten achter dat het testikels waren.

als jullie dat vies vinden, dan denk ik dat Haggis ook wel op de lijst mag toch?
Gebakken hersens

Ingrediënten

* hersens

* zout

* eieren

* boterolie

Bereiding

Snijd gekookte hersens in dikke schijfjes, wrijf ze in met wat zout en bak ze met geklopte eieren in warme boterolie lichtbruin.

Smoor van rundertong

Ingrediënten

* tong

* zout

* peper

* notemuscaat

* boter-olie

* Bombay-uien

* water

* ketjap

Bereiding

Kook de tong na ze gewassen te hebben met wat zout ruin 'n half uur, haal daarna 't vel er af. Geef de tong met 'n vork prikjes en wrijf ze dan in met peper, nootmuscaat en zout. Maak boterolie goed heet en braad hierin de tong lichtbruin, giet daarna 'n gedeelte van de boterolie eruit; fruit wat gesneden Bombay-uien met de tong samen, voeg er water, ketjap en zout bij en laat de tong in deze saus verder zacht worden.
Nu ik er zo over nadenk heb ik er toch wel een beetje een trauma aan overgehouden... Nooit eens leuk kunnen koken, overal was wat mis mee, ofwel twee porties koken. Heel erg je best doen op iets met wel groente maar dan toegankelijke groente zonder enge dingen als prei, knoflook, ui en andere fratsen, en dan een boos gezicht voor je hebben als je voorstelt het iig te proeven...

Ik ben zo blij met mijn Brit, die bij elk gebakken ei lyrisch uit het raam hangt om de wereld te vertellen hoe wonderbaarlijk goed mijn kookkunsten zijn, bij wijze van spreken. Die zelf een rijtje leuke jamie oliver boeken heeft staan, en graag iets nieuws probeert. En bij wie het lijstje lussiknie op een hand te tellen is. En die zijn bord ín de machine zet.
.

Kalfshersenen dus.

Ziet er toch al niet uit, of wel?
Balkenbrij

* 500 gram varkensvlees (poulet, hart, lever, nier, mager spek, gehakt (traditioneel werd slachtafval gebruikt)

* 100 gram vet spek

* 15 GRAM GEMENGDE KRUIDEN ZOALS: anijszaad, tijm, kruidnagel, laurier, nootmuskaat, foelie

* 2 bouillonblokjes

* 1 liter water

* gemalen peper

* 250 gram boekweitmeel

* 75 gram gewelde rozijnen (facultatief)

* ¼ liter varkensbloed (facultatief)

* boter

Doe het vlees en het vet spek met het water in een grote ketel en breng aan de kook. Voeg de gemengde kruiden, peper en bouillonblokjes toe en laat in ca. 40 min. gaar sudderen. Neem het vlees uit de bouillon en laat het afkoelen. Giet de bouillon door een zeef. Snijd het vlees heel klein en het vet spek in dobbelsteentjes van 0,5 cm. of draai het door de vleesmolen. Maak van een derde deel van de bouillon met het boekweitmeel een glad beslag. Breng de overige bouillon met het vlees weer aan de kook en voeg eventueel de rozijnen en / of het bloed toe. Voeg onder voortdurend roeren geleidelijk het beslag toe. Laat een kwartiertje doorkoken en blijf roeren. De brij moet goed stijf zijn, anders nog wat boekweitmeel toevoegen. Giet de brij in een met koud water omgespoelde kom en laat hem afkoelen. Zet hem nog een nacht in de koelkast. Snijd dikke plakken van de balkenbrij en bak die om en om bruin in een koekenpan met wat boter. Warm opdienen met gebakken appeltjes en brood.
.
Toen ik 17 jaar was en een vakantievriendje in Italië had, at hij altijd zijn pizza met mayonaise, ik wil het woord goor niet gebruiken maar echt aantrekkelijk ook niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dit hele topic is één geweldige dieet-tip...

Kan dit niet beter op lijf en lijn?
Known to cause insanity in laboratory mice

Ik geloof dat ik me even niet zo lekker voel
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 19:41:

Ik geloof dat ik me even niet zo lekker voelIdem.
Oja, maar dat geldt niet helemaal omdat ik het weigerde te eten, toen ik in China was gingen we met de gids naar het beste Peking-eend restaurant. Ontelbare schaaltjes maar hij wist precies wat het was. Zelfs van de snavel en poten was iets gemaakt, ja van de hele eend was iets gemaakt. Ik heb alleen wat eendeborst gegeten, de rest trok mij niet.

Organen van welk dier dan ook niet. Maar die Chinesen daar zijn toch vieze eters, alles wat beweegd eten ze, met huid en haar. Brrrr.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
BGB, jij bent mijn held! Ik heb nog nooit balkenbrij zelf gemaakt: altijd bij de slager gehaald, maar nu ga ik het zeker proberen!

In de categorie vies eten (althans wat ik vies vind), ik had ooit een huisgenootje dat geen verse groente lustte, en dus altijd groenten uit blik of potje maakte (bleggh!) als er al groenten in het eten zaten. En dan gooide ze er ook nog een flinke klont boter doorheen. Haar lievelingseten was....(jullie geloven het nooit)....vissticks! lekker gebakken in de pan in een badje van boter. Dat vond ik dus echt heel erg vies....
Serieus...een keer voorgeschoteld gekregen:

-kook macaroni(ellenboogjes)

-schep op een bord

-spuit er flink wat ketchup en mayonaise op

Eet smakelijk.

(gelukkig had hij ook boter in huis en heb ik maar ellenboogjes met boter en zout gegeten. Ook geen feest, maar beter dan ketchup en mayonaise)
quote:allis schreef op 17 mei 2010 @ 19:35:

Nu ik er zo over nadenk heb ik er toch wel een beetje een trauma aan overgehouden... Nooit eens leuk kunnen koken, overal was wat mis mee, ofwel twee porties koken. Heel erg je best doen op iets met wel groente maar dan toegankelijke groente zonder enge dingen als prei, knoflook, ui en andere fratsen, en dan een boos gezicht voor je hebben als je voorstelt het iig te proeven...

Ik ben zo blij met mijn Brit, die bij elk gebakken ei lyrisch uit het raam hangt om de wereld te vertellen hoe wonderbaarlijk goed mijn kookkunsten zijn, bij wijze van spreken. Die zelf een rijtje leuke jamie oliver boeken heeft staan, en graag iets nieuws probeert. En bij wie het lijstje lussiknie op een hand te tellen is. En die zijn bord ín de machine zet.Allis, ik bewonder je geduld. Ik kan echt heel weinig geduld opbrengen voor zeikerds met eten, mensen die heel veel dingen niet lusten. Gefeliciteerd met je Brit. Ik heb ook een Anglo-saxon gevonden die alles lust en die lyrisch is over de simpelste dingen die ik maak, maar die toch het liefst zelf in de keuken allerhande nieuwe gerechten uitprobeert. (Of betekent dit dat hij toch eigenlijk niet zo lyrisch is over mijn kookkunsten?)
.
Smac = Spam

En dat mag toch niet op het vivaforum

Mijn vriend koopt telkens witlof...

En dan gaat hij het grillen of bakken (lastig, zelfs de bladeren zijn niet plat) en verwacht dat ik het opeet Of hij doet het in de oven, laat het halfgaar worden, pleurt er kaas over en nog is het niet te eten... met al dat viezige witlofsap dat er uit komt enz.

Het is echt ranzig, waterig en goor. Ik lust echt alles inclusief orgaanvlees, maar mijn vriend zijn witlofgerechten :puke: Terwijl ik rauwe witlof met een goede dressing en wat walnoten ed erug lekker vind.

Het ergste is: hij weet het, maar hij koppt het toch telkens als hij boodschappen doet! Het zit in zijn systeem blijkbaar en ik krijg het er al 10 jaar niet uit!
quote:nazife schreef op 17 mei 2010 @ 19:46:

Serieus...een keer voorgeschoteld gekregen:

-kook macaroni(ellenboogjes)

-schep op een bord

-spuit er flink wat ketchup en mayonaise op

Eet smakelijk.

(gelukkig had hij ook boter in huis en heb ik maar ellenboogjes met boter en zout gegeten. Ook geen feest, maar beter dan ketchup en mayonaise)hahaha...dit geloof je toch niet dat mensen dat doen? Was dit een romantische eerste date?
Ohja vorig jaar in land van herkomst was ik net aangekomen(2.5 dag in de auto gezeten reuze honger dus...) ik me helemaal verheugen op een lekker avondmaal. wat zet mijn liefste tante op tafel? De kop van een koe (jawel, men neme de kop van een koe/kalf en stoppe die in de oven) maar...de aardappelsalade was wel lekker hoor.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 19:48:

[...]

En hoeveel weegt ze nu? ...ik denk nu nog iets meer dan toen.... er was al een stijgende lijn zichtbaar zeg maar....
gember gelukkig geen date haha. Was mijn neef die besloten had op zichzelf te gaan wonen

wintermuts: witlof is juist heeeerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven