smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 mei 2010 @ 19:06:

[...]

méén je niet?!. Nee.
quote:Spijker schreef op 17 mei 2010 @ 19:08:

Ik ben zó benieuwd wie BGB te eten krijgt dat ze op zoek is naar dit soort recepten Ik schrijf zo even een prijsvraag uit en wie hem wint mag komen eten, goed?
Ik heb toen ik 16 was eens spaghetti gemaakt met hamburgers i.p.v. gehakt. Ze hadden bij de campingwinkel alleen nog maar hamburgers (in een zak van Unox), dus toen dat maar. Je raadt het al....... niet te vreten.
Ben trouwens heel kieskeurig met eten.

Ik voel en besnuffel al de verse groenten en fruit wat ik koop.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 17 mei 2010 @ 19:09:

[...]

Mijn zus die is nu 31 en die prakt dus echt alles en daarover ook nog appelmoes.Vind ik ook heerlijk Maar inderdaad; ziet er niet uit.
Dit is een leuk topic voor Kabouter........
Ik moet geen koud en warm eten bij elkaar op mijn bord. Ik moet geen prak, geen overgare groenten, geen varkensvlees, geen vage onherkenbare afvalproducten ( bloedworst, balkenbrij, zure zult) en dat soort ongein.

Gewoon normaal, liefst pasta, of risotto of een maaltijdsalade.
quote:dangeensuus schreef op 17 mei 2010 @ 19:12:

Ik moet geen koud en warm eten bij elkaar op mijn bord. Ik moet geen prak, geen overgare groenten, geen varkensvlees, geen vage onherkenbare afvalproducten ( bloedworst, balkenbrij, zure zult) en dat soort ongein.

Gewoon normaal, liefst pasta, of risotto of een maaltijdsalade.lekker Koosjer, suus!!
.
Gadverdamme BGB jij bent ook af. Appelmoes over je prak. Blergh.

Ik kreeg vroeger altijd beheurlijk op mijn flikker als ik zat te prakken ( heb die idiote afkeer van mijn moeder) . Zit niet te metselen met je eten! Eventueel gevolgd door een elleboog tussen de ribben van mijn wijlen pappie waar ik naast zat. Permanente schade hoor, van die ellebogen!
Nog ranziger: toetje van hetzelfde bord als waar je diner op heeft gelegen. Vla met aardappelen etc. Bleeeegh.
MILF in the making ;-)
.
Ikke wel Diaantje maar alleen wat voedsel betreft. Ik lust heel veel, maar het moet wel normaal opgediend worden. Dus geen bruine spruitjes die half plat op het bord wegzakken. Of worteltjes die je niet meer aan je vork kunt prikken

En al helemaal geen stampot met een lepel!!! Ow wat vies vies vies.
Alles begon in de achttiende eeuw in de zigeunerwijk Sacromonte in Granada, waar ambachtslieden, artiesten, dichters en dansers woonden. Ter ere van het feest van de heilige Cecilius organiseerde de plaatselijke abdij elke eerste februari een groot banket ter ere van de notabelen van Granada. In de nacht van 31 januari op 1 februari werd er door een groep bandieten ingebroken in het klooster en werd al het vlees buitgemaakt, aldus de legende. Ontroostbaar zwierf de abt door de kelders op zoek naar een oplossing, totdat de goede man een zak aantrof waarin de slager de edele delen van de gestolen dieren had gestopt.

Het enige recept waar de monnik op kon komen, was dat uit het Latijnse De Medicamentis Liber, waarin Marcellus Empiricus suggereerde drie dagen lang stierenballen gedrenkt in honing en olijfolie te eten om de levenslust op te krikken.

De abt besloot zijn mouwen op te stropen en zelf te gaan koken. Hij kookte de hersenen en ballen vijf minuten (de stierenballen schijnen de meeste sekslust op te wekken, al is niet iedereen het hierover eens). Zachtjes fruitte hij in een grote diepe pan de fi jn gesneden uitjes, de ronde plakjes wortel en de chilipeper. Vervolgens pelde hij het velletje van de testikels alsof het gare aardappelen waren, sneed ze in stukjes, mengde ze met de hersenen, en voegde het mengsel bij de uitjes, wortel en chilipeper. Hij klutste per gast een ei, goot de eieren over het mengsel en bakte het geheel als een omelet. De nog sappige tortilla serveerde hij vervolgens aan zijn gasten.

We zullen nooit weten wat de abt achter het fornuis voor ogen heeft gehad. Wilde hij de notabelen van Granada een onvergetelijke reden geven om in de wonderen van God te geloven, wilde hij bijdragen aan de vruchtbaarheid in de buurt of misschien alleen zijn gasten vermaken? Feit is dat hij aan de wieg stond van een formule voor een wonderbaarlijk lustopwekkende kracht, een recept dat de vader een zoon schonk, de zoon een zoon, en zo verder, totdat het uiteindelijk op ons bordje terecht kwam.

Het gerecht, Tortilla Sacromonte, staat bij de meeste restaurants in Andalusië op de kaart als een traditioneel gerecht en wordt vooral tijdens San Cecilio gegeten. Velen vinden dat het vlees naar kip smaakt, andere vinden de tortilla een ware lekkernij. Of het nu een culinair meesterwerk of iets vies is, de offi ciële statistieken van het “Instituto Nacional de Estadística” bewijzen dat Andalusië van heel Spanje het hoogste geboortecijfer heeft.

Bereidingswijze

De hersenen en testikels goed wassen. Kook de hersenen en testikels vijf minuten in een pan met water, zout, kruiden en een glas witte wijn. Hak de ui in kleine stukjes en snij de wortel en chilipeper in dunne plakjes. Fruit de ui, wortel en paprika met olijfolie in een brede, diepe pan. Kluts de eieren in een aparte bak. Snij de hersenen in kleine stukjes. Pel de testikels en snij ze in kleine stukjes. Voeg de hersenen en testikels bij de ui, wortel en chilipeper. Giet de geklutste eieren over het mengsel en bak het als een gewone omelet.

Ingrediënten (voor zes personen):

1 ons runder- of lamshersenen

1 ons runder- of lamstestikels

1 glas witte wijn

olijfolie eerste persing

6 eieren

1 ui

1 wortel

chilipeper

zout
Mijn ex at macaroni met, jawel, smac. Dat ging zo:

Baal ervan dat je moet koken. Begin te laat met de voorbereidingen. Ga dan op de bank zitten met een bord, een mes en een blik smac. Pel de smac uit zijn blikje, en schraap met het mes álle zichtbare beetjes vet van de zijkanten. Inspecteer de smac grondig. Veeg de klodders aan het blikje. Zet het blikje op de salontafel.

Snij dan de smac in minutieuze blikjes van ongeveer een halve cm. Neem je tijd, ze moeten allemaal precíes even groot zijn. Kijk boos naar je vriendin die om half 9 inmiddels behoorlijk honger heeft en perongeluk verkeerd zucht. Neem je bord met smac mee naar de keuken.

Zet een enorme pan koud water op het vuur. Gooi daar een royale dosis zout in. Bak drie of vier eieren met zout en peper in een klont boter. Rul de eieren hierbij zodat je mooie bleekgele fliebertjes krijgt. Zet opzij. Rook een joint totdat het water kookt. Voeg een halve kilo macaroni toe, en kook exact 6 minuten (of wat er op het pakje staat). Roep naar de woonkamer dat volkorenmacaroni onzin is. Of juist veel beter, net wat er in het pak zat.

Weiger fatsoenlijke pastasaus uit een potje op te warmen voor je vriendin. Giet de macaroni af zonder pannenlappen (want onzin). Voeg de smac en het eiprutje toe aan de macaroni. Roer vakkundig met de klok mee tot de massa is gehomogeniseerd.

Schep een portie op je bord. Begiet deze royaal met ketchup. Heinz ketchup, anders boos weglopen en bord laten vallen. Schep ketchup door macaroni. Fatsoeneer bord door met lepel alles helemaal glad te strijken. Roep vriendin. Negeer potje pastasaus (koud) en vriendin. Eet macaroni, na elke hap fatsoeneren.

Kijk hoe je vriendin de keuken opruimt, het blikje smac van de salontafel haalt, de kat aan zijn tong opereert, evt de stukjes bord met macaroni van de grond plukt. Rook joint. Zet bord op aanrecht boven de afwasmachine.

Eigenlijk een heel gemakkelijk recept voor als je geen zin hebt om te koken en dat heel erg duidelijk wilt maken, geen groente lust en geen moeite wil doen.
quote:DarkRosePrincess schreef op 17 mei 2010 @ 19:14:

Nog ranziger: toetje van hetzelfde bord als waar je diner op heeft gelegen. Vla met aardappelen etc. Bleeeegh.

Ha!!!

Ik ben niet alleen met mijn rare tics! Ik kan je trouwens nog steeds niet mailen, functie doet hut niet
Christus te paard Allis en jij hebt echt anderhalf uur lang gekeken hoe hij dat deed??? Respect!
.
Maar oke, lang getwijfeld of ik dit kan vertellen, wil er niet op afgerekend worden he

Oke komt ie,

Mijn vriend is surinamer, we gingen samen dagje naar Amsterdam, ff op de markt.

Aldaar ziet hij een kraampje met een surinaamse man, dus vriend loopt er heen en zegt in het surinaams "mag ik 1 portie fladder"

De oude surinaamse man duikt met een lepel in een heule vieze oude pan, haal daar een stuk darmenvel omhoog, legt dit op een nog viezer plankje en begint dat stuk darmen vel als een waanzinnige in stukken te snijden.

Dan werd het in een bakje gedaan en een hete saus erop.

Brrrrrrr
quote:allis schreef op 17 mei 2010 @ 19:15:

Mijn ex at macaroni met, jawel, smac. Dat ging zo:

Baal ervan dat je moet koken. Begin te laat met de voorbereidingen. ...................

.........

.......

....

.

Eigenlijk een heel gemakkelijk recept voor als je geen zin hebt om te koken en dat heel erg duidelijk wilt maken, geen groente lust en geen moeite wil doen.

Je krijgt er gewoon ZIN in door jouw geweldige beschrijving, Allis.

Heeft ex al een Nieuwe Grote Liefde? Wat zal ze gelukkig zijn.....
.
Diaantje je neemt me in de zeik he... het is een grapje he...

Een fladder?

Nou Lindy, ik denk dat ik het ook niet hoef puur omdat het totaal vies van kleur is, grijzig enzo. En vlees wat zuur is, eh dat staat me volledig tegen. Ik heb het moeten proeven toen ik in de keurslagerij om de hoek werkte ( 19 jaar *allemachtig 19 jaar * geleden) maar ik vond het echt niet lekker. Doe mij maar een goede parmaham.
quote:ninon schreef op 17 mei 2010 @ 18:58:

Ben ik raar als ik zeg dat ik Smac wel

lekker vind? Bedankt voor de eettips.

*snelt naar de super op 't fietsje*Ik lust het ook. Het is Campingvlees
quote:dangeensuus schreef op 17 mei 2010 @ 19:22:

Diaantje je neemt me in de zeik he... het is een grapje he...

Een fladder?

Nou Lindy, ik denk dat ik het ook niet hoef puur omdat het totaal vies van kleur is, grijzig enzo. En vlees wat zuur is, eh dat staat me volledig tegen. Ik heb het moeten proeven toen ik in de keurslagerij om de hoek werkte ( 19 jaar *allemachtig 19 jaar * geleden) maar ik vond het echt niet lekker. Doe mij maar een goede parmaham.

Ja echt, heet fladder

Is een delicatesse in suriname
quote:Iwannalive schreef op 17 mei 2010 @ 19:22:

[...]

Ik lust het ook. Het is Campingvlees

nee. het is gekookte buidelrat in blik

ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven