Soepie?!
zondag 24 januari 2010 om 08:56
zondag 24 januari 2010 om 16:20
quote:mylenevalerie schreef op 24 januari 2010 @ 11:30:
Ik maak weinig soep. En het gekke is, als ik het maak vind ik het wel lekker hoor. Maar ben niet zo'n soepmens.
Broccoliesoep met zalmsnippers en mierikswortelroom;
[afbeelding]
[afbeelding]
Italiaanse tomatensoep met verse basilicum;
[afbeelding]
Maissoep;
[afbeelding]
Zaanse mosterdsoep;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bospaddenstoelensoep;
[afbeelding]
Paprikasoep;
[afbeelding]
Koude komkommersoep;
[afbeelding]
Aspergesoep;
[afbeelding]MV wat overheerlijk allemaal. Zijn dit jouw recepten/foto's??? Het water loopt me in de mond. Heb je de recepten ook?
Ik maak weinig soep. En het gekke is, als ik het maak vind ik het wel lekker hoor. Maar ben niet zo'n soepmens.
Broccoliesoep met zalmsnippers en mierikswortelroom;
[afbeelding]
[afbeelding]
Italiaanse tomatensoep met verse basilicum;
[afbeelding]
Maissoep;
[afbeelding]
Zaanse mosterdsoep;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bospaddenstoelensoep;
[afbeelding]
Paprikasoep;
[afbeelding]
Koude komkommersoep;
[afbeelding]
Aspergesoep;
[afbeelding]MV wat overheerlijk allemaal. Zijn dit jouw recepten/foto's??? Het water loopt me in de mond. Heb je de recepten ook?
zondag 24 januari 2010 om 16:29
quote:yasmijn schreef op 24 januari 2010 @ 16:13:
[...]
Mijn eigen soeptopic dateert uit 2002 en heeft dacht ik gelopen tot 2005.
Ik heb het hele topic nog ergens in mijn oude laptop staan.Mmm nou waard om een keer te uppen Yas. Jij bent de SoepQueen.
[...]
Mijn eigen soeptopic dateert uit 2002 en heeft dacht ik gelopen tot 2005.
Ik heb het hele topic nog ergens in mijn oude laptop staan.Mmm nou waard om een keer te uppen Yas. Jij bent de SoepQueen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 24 januari 2010 om 16:30
quote:Bergje65 schreef op 24 januari 2010 @ 16:20:
[...]
MV wat overheerlijk allemaal. Zijn dit jouw recepten/foto's??? Het water loopt me in de mond. Heb je de recepten ook?Ja allemaal zelf gemaakte soepen. En allemaal eigen foto's. En recepten heb ik ook van alles.
[...]
MV wat overheerlijk allemaal. Zijn dit jouw recepten/foto's??? Het water loopt me in de mond. Heb je de recepten ook?Ja allemaal zelf gemaakte soepen. En allemaal eigen foto's. En recepten heb ik ook van alles.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 24 januari 2010 om 16:36
@Mylenevalerie: Zou je ons niet zomaar lekker willen maken met al die foto's? Ik krijg spontaan trek.
En nog een tip voor alle, dus ook bovengenoemde, uiensoepen:
Als ik zelf uiensoep maak dan bak ik ook altijd een paar halve uien in schil aan met de schilkant naar beneden en doe dan ook het water of boullion erbij. Haal dan later die uien met schil uit de soep. De schil van een ui geeft namelijk die mooie bruine kleur aan de soep.
Verder ben ik eigenlijk ook wel voorstander van verse zelfgemaakte soepen, alleen laat ik mij nog wel eens verleiden door zeer aantrekkelijke aanbiedingen en als ik dan bijv. aan het forummen ben is het wel makkelijk als ik weinig werk in de keuken heb. Gelukkig is de kwaliteit van voorverpakte soep (in zak) wel verbeterd de laatste jaren.
En nog een tip voor alle, dus ook bovengenoemde, uiensoepen:
Als ik zelf uiensoep maak dan bak ik ook altijd een paar halve uien in schil aan met de schilkant naar beneden en doe dan ook het water of boullion erbij. Haal dan later die uien met schil uit de soep. De schil van een ui geeft namelijk die mooie bruine kleur aan de soep.
Verder ben ik eigenlijk ook wel voorstander van verse zelfgemaakte soepen, alleen laat ik mij nog wel eens verleiden door zeer aantrekkelijke aanbiedingen en als ik dan bijv. aan het forummen ben is het wel makkelijk als ik weinig werk in de keuken heb. Gelukkig is de kwaliteit van voorverpakte soep (in zak) wel verbeterd de laatste jaren.
maandag 25 januari 2010 om 09:37
Lente-ui mosterd soep.
In de categorie niet echt zelfgemaakte soep maar soep met een pakje is lekker de honig lente-ui soep. Klaarmaken als op de verpakking, ondertussen wat spekjes bakken in een scheutje ketjap.
Aan het eind van de kooktijd anderhalve eetlepel mosterd door de soep roeren met een garde. (proeven, eventueel nog wat mosterd toevoegen) Spekjes toevoegen en vers gesneden lente-ui. (als je die vergeten bent te halen dan kun je er ook bieslook in doen, is ook lekker)
Bovenstaande soep is in ieder geval beduidend lekkerder dan de mosterdsoep uit zak.
In de categorie niet echt zelfgemaakte soep maar soep met een pakje is lekker de honig lente-ui soep. Klaarmaken als op de verpakking, ondertussen wat spekjes bakken in een scheutje ketjap.
Aan het eind van de kooktijd anderhalve eetlepel mosterd door de soep roeren met een garde. (proeven, eventueel nog wat mosterd toevoegen) Spekjes toevoegen en vers gesneden lente-ui. (als je die vergeten bent te halen dan kun je er ook bieslook in doen, is ook lekker)
Bovenstaande soep is in ieder geval beduidend lekkerder dan de mosterdsoep uit zak.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
donderdag 28 januari 2010 om 11:14
Ik hou écht van soep, mijn favo soepje wat ik vaak maak:
Gevulde bonensoep
Benodigdheden:
2 blikken tomatenblokjes à 400 gram
1 blik kidneybonen à 400 gram
2 bouillonblokjes kippenbouillon
vers gesneden soepgroenten
400 gram kipfilet
Snij de kipfilet in reepjes of blokjes en breng op smaak met zout en peper, bak de kipfilet in een pan met wat zonnebloemolie. Schenk 500 ml water in een soeppan en voeg de kippenbouillonblokjes hieraan toe. Breng de bouillon met de tomatenblokjes aan de kook. Schep de kidneybonen en de kip erbij, laat de soep nog 15 minuten zachtjes doorkoken.
Gevulde bonensoep
Benodigdheden:
2 blikken tomatenblokjes à 400 gram
1 blik kidneybonen à 400 gram
2 bouillonblokjes kippenbouillon
vers gesneden soepgroenten
400 gram kipfilet
Snij de kipfilet in reepjes of blokjes en breng op smaak met zout en peper, bak de kipfilet in een pan met wat zonnebloemolie. Schenk 500 ml water in een soeppan en voeg de kippenbouillonblokjes hieraan toe. Breng de bouillon met de tomatenblokjes aan de kook. Schep de kidneybonen en de kip erbij, laat de soep nog 15 minuten zachtjes doorkoken.
maandag 17 oktober 2011 om 19:47