Super lekkere stoofpeertjes?
maandag 20 december 2010 om 14:57
maandag 20 december 2010 om 15:37
maandag 20 december 2010 om 16:28
Ik maak ze altijd zo:
1,5 kg Gieser Wildemann schillen (pokkewerk!) en halveren, klokhuizen eruit halen.
De peertjes in een pan met 1 liter rode wijn, en 1/2 liter rode roosvicee aangelengd met een heeeel klein beetje water. 3 kaneelstokjes erbij en lekker laten koken totdat ze mooi rood en gaar zijn (geloof dat dat ongeveer 1,5 á 2 uur duurt)
Ik (en mijn familie en vrienden) vinden ze zo heerlijk.
Eet smakelijk!
1,5 kg Gieser Wildemann schillen (pokkewerk!) en halveren, klokhuizen eruit halen.
De peertjes in een pan met 1 liter rode wijn, en 1/2 liter rode roosvicee aangelengd met een heeeel klein beetje water. 3 kaneelstokjes erbij en lekker laten koken totdat ze mooi rood en gaar zijn (geloof dat dat ongeveer 1,5 á 2 uur duurt)
Eet smakelijk!
maandag 20 december 2010 om 16:37
Ik heb vooral een simpel recept, maar zo godsgruwelijk lekker!
Zoveel Gieser Wildemann peertjes schillen, als je nodig denkt te hebben (heel laten en steeltje eraan laten zitten). Rechtop in een pannetje zetten. Fles (goedkope) Ruby Port erbij kieperen en of kaneelstokjes of kaneelpoeder (veul!!) erbij. Peertjes moeten helemaal onder staan, dus niet genoeg port? Water erbij. Op het zachtste vuurtje zetten en een uur of 4/5 langzaam en rustig laten stoven... En klaar is Hasse... (mijn moeder doet ongeveer 1/3 port en 2/3 water, maar die drinkt dan ook de rest van de port gewoon op, en ik hou niet zo van port....)
Zoveel Gieser Wildemann peertjes schillen, als je nodig denkt te hebben (heel laten en steeltje eraan laten zitten). Rechtop in een pannetje zetten. Fles (goedkope) Ruby Port erbij kieperen en of kaneelstokjes of kaneelpoeder (veul!!) erbij. Peertjes moeten helemaal onder staan, dus niet genoeg port? Water erbij. Op het zachtste vuurtje zetten en een uur of 4/5 langzaam en rustig laten stoven... En klaar is Hasse... (mijn moeder doet ongeveer 1/3 port en 2/3 water, maar die drinkt dan ook de rest van de port gewoon op, en ik hou niet zo van port....)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 20 december 2010 om 19:05
quote:_maris_ schreef op 20 december 2010 @ 16:28:
Ik maak ze altijd zo:
Eet smakelijk!Niet koken, maar net tegen de kook aanhouden, dan blijven ze heel
Ik maak ze altijd zo:
Eet smakelijk!Niet koken, maar net tegen de kook aanhouden, dan blijven ze heel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert