Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
cornuco's
Ik had altijd zo'n heerlijke woksaus van KIkkoman. Teriyaki saus. Maar die is helaas sinds een jaar ofzo niet meer verkrijgbaar bij de AH, Plus etc. Echt geen 1 teriyaki saus kan daaraan tippen, zo lekker! Weet iemand waar hij nog wel verkrijgbaar is, of is het er gewoon helemaal uit?
...
quote:manmanman schreef op 12 augustus 2008 @ 14:50:

cornuco's

Gesundheit!

Wat is dat?
Ik vond het klinken als een of andere soort bradwurst, maar na een google-sessie kwam het volgende plaatje naar boven. Een soort chipito-achtige dingen dus:

Ik vind de Aardappel Anders van tegenwoordig helemaal niet meer lekker. Ineens stond er op het potje: vernieuwde smaak, of verbeterde smaak ofzoiets... en ranzig dat het nu is!

Het ruikt echt weeïg zuur nu... bah....
Calvé mayonaise uit de '90er jaren!

'Vernieuwde receptuur' of 'verbeterde smaak' = bezuinigingen... ;)
en je smaak is sinds je kindertijd ook verandert.
Cream and Chives chips van lays, zoooooooo lekker, maar nergens meer te krijgen.
quote:Nicole1986 schreef op 05 augustus 2008 @ 09:59:

wat een leuk topic zeg!!

1 ding wat ik zo kan bedenken is Solero Shot die groene kleine ijsballetjes... Je hebt nu wel nieuwe calipo shots zwarte geloof ik. Maar vond dat altijd zo lekker!!

En magnum double met caramel... roomijs dan chocola dan lekere zachte caramel en dan weer chocola!Die solero shots, heeft mijn broertje een paar weken terug nog gegeten in de dierentuin! (was wel in Belgie, dierentuin Plankendael.)
quote:queenie1 schreef op 13 augustus 2008 @ 09:27:

Ik had altijd zo'n heerlijke woksaus van KIkkoman. Teriyaki saus. Maar die is helaas sinds een jaar ofzo niet meer verkrijgbaar bij de AH, Plus etc. Echt geen 1 teriyaki saus kan daaraan tippen, zo lekker! Weet iemand waar hij nog wel verkrijgbaar is, of is het er gewoon helemaal uit?Bij de Aziatische supermarkt in Den Haag hebben ze 'm volgens mij nog. Da's degene onder de bioscoop aan het Spui.
Gezien in de Jumbo: speculoospasta!!!!

Die kwam hier ook eens voorbij op dit topic dacht ik, dus voor de liefhebbers ;)

¤2,39 voor een vrij grote pot!
- melomints (of hoe ze ook precies heetten...) van die soort fruitella-achtige snoepjes in een papiertje. Maar dan half mintsmaak / half caramelsmaak, hmmm!!!

- speculaaspasta verkochten ze vroeger bij C1000 (maar die hebben ze dus nu bij Jumbo?!! > halen!!!)

- Conimex Tikka Massala

- drop Lange Jan's

- citroenijsijs van Jamin (zat in een kartonnen cilindervormig kokertje met aan de onderkant een plastig stokje dat je omhoog moest duwen, zodat het ijsje omhoog kwam)
Oh hij was dus al bij de c1000?

Had ik ff gemist!

In België hadden ze ook speculoospasta met stukjes speculaas of met stukjes chocolade...mmmmmm
Cruesli chocolade was altijd heerlijk, tot de vernieuwde receptuur... Ik vind hem nu zoooo vies .
Oef zo, ik heb dus maar wel alle blz doorgespit;

-Calippo Citroen Fizz, die mag van mij onmiddellijk terug de schappen in.

- Speedy en dan wel die met de ribbels in de lengte en niet de nieuwe variant met nou ja zie plaatje ergens, soort van schubben zeg maar, die ziet er niet als Speedy uit en smaakt al helemaal niet zo.

-Solero, in regio Eindhoven niet meer te vinden

Two Dogs; toen ik het plaatje zag dacht ik yess

Verder mis ik ook de Sandwichspread Tonijn (tijdje de visvariant geweest oa ook zalm, maar die moest ik dan weer niet) MIjn moeder en ik hebben het er nu nog over als we de potten in de winkel zien staan.... wij willen tonijn zucht.

Crusli caramel, met van die ontzettend lekkere knisperende stukjes erin.

En juist Tjolk, die met die koe moest ik niet, en ik denk dat als ik de rest nu nog tegen zou komen het mn neus uit kwam maar goed. Die gingen dus altijd mee als we jeugdvakantiewerk hadden, of naar de dierentuin gingen....

Moest ook lachen bij de meeuwenflatsen en de rest van die varianten... god wat werd je daar beroerd van als je die teveel at.

Ohw ja en naast het jodenvet mis ik ook de brokken druivensuiker. In Tilburg zat, misschien wel zit, geen idee te lang niet geweest, De Soete Inval. Daar verkochten ze brokken druivensuiker (groen en paars/blauwig) en jodenvet, zo lekker. Lijkt in het niets op wat er nu verkocht wordt.

Laatst in Den Bosch bij een of ander snoepwinkeltje waar zogenaamd ouderwetse snoep verkocht wordt nog gekeken maar no way.

Owh en groene kruisbrokken, geel papiertje, groen kruis erop, keiharde dropsnoepjes. Moest je heel lang op zuigen.... en als je er daar veel van at poepte je zelft zwart. (Maar ik kom ze af en toe nog tegen)

En van die kleine vierkante oranje ananaszuurtjes. Je gehemelte ging aan alle kanten open (Wie maakt er ook vierkante zuurtjes???) maar heel lekker.
quote:boepie schreef op 20 augustus 2008 @ 12:07:

Cruesli chocolade was altijd heerlijk, tot de vernieuwde receptuur... Ik vind hem nu zoooo vies .

ik vind de gewone cruesli ook niet meer lekker na de verbeterde receptuur.

Ik hem een mail gestuurd maar helaas geen reactie...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Idd Calippo Citroen was echt leker, toen ik een jaar op 10 was waren ze lekker zuur zaten ook een soort van witte zuurballetjes in het citoenwaterijs zelf, later zijn ze toen veranderd en waren ze minder van smaak en nu ??? van de aardbodem verdwenen.
vroeger had je de krokant, een ijsje van ola.

vanilleijs met een laagje nootjes chocolade en in het midden een lading bosvruchtenjam.
Vorig jaar in new york hadden we bbq honey chips, ben daar ook verslaafd aan geraakt, alleen in nederland zijn ze niet te verkrijgen
Voordat ze het Centraal Station hier gingen slopen en opnieuw gingen bouwen verkochten ze ze nog in de kiosk...nu niet meer...de ORANJE balisto's!!!!! Zoooooooooo lekker, maar kan ze nergens vinden
van koopman....boekwijt grutten (als ik het goed schrijf)

kreeg ik bij mijn oma altijd!! Jammie!
Fluffy Marshmallow was ik jaren kwijt, maar inderdaad, nu is-ie er weer bij de Plus. Ik was er echt aan verslaafd en baalde gigantisch toen ik het nergens meer kon vinden. Binnenkort weer eens halen!
Winkelmandje,

Boekwijtgrutten hebben ze gewoon nog hoor! Bij AH, Super de Boer en C1000 enzo denk ik ook wel. Ik heb het, heerlijk! Staat vaak bij de pannenkoekmixen of cakemixen enzo...
quote:crazydiamond schreef op 30 augustus 2008 @ 22:56:

Voordat ze het Centraal Station hier gingen slopen en opnieuw gingen bouwen verkochten ze ze nog in de kiosk...nu niet meer...de ORANJE balisto's!!!!! Zoooooooooo lekker, maar kan ze nergens vinden Die hebben ze bij ons altijd op de markt! Probeer het eens. Ze zijn inderdaad lekker.
quote:winkelmandje schreef op 30 augustus 2008 @ 23:03:

van koopman....boekwijt grutten (als ik het goed schrijf)

kreeg ik bij mijn oma altijd!! Jammie!Met stroop?? Die maakte mijn oma ook altijd, héérlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven