taco's

12-01-2012 10:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, in het kerstpakket van mijn man zat een doosje taco's. Ik wil die vandaag maar eens maken. Maar wat doen jullie in de vulling? Gehakt, mais, ..... en wat nog meer?
Inderdaad: gehakt (met lekkere mix), mais, paprika, sla, komkommer, tomaat.. en dan daaroverheen een sausje.

Kijk even bij die Texmex zakjes in de supermarkt, staan vaak ook nog tips op.
Maakt niet zoveel uit wat je er in gooit, net als bij pastasaus is dat bij mij altijd alles wat ik nog in de koelkast heb liggen aan groente en vlees.

Wat ik bij taco's erg lekker vind is, na het vullen een lik creme fraiche er boven op, daarover wat geraspte kaas en heel even onder de grill.
Ik doe er meestal nog paprika, ui, champignons en tomaat in, want dat vind ik zelf heel lekker. Mais doe ik er nooit in, dat lust vriendlief niet. Het is dus een kwestie van smaak, je kan er vanalles wel ingooien.
ik vind gehakt en mais het lekkerst, maar stop de taco dan nog wel vol met sla/tomaat.

Je kan er in principe ingooien wat je lekker vind, ik denk dat paprika ook goed kan?
ja klopt, je kan alles er wel in doen natuurlijk maar ik heb sowieso niks meer in huis dus zal toch wat moeten kopen. En dacht wellicht hebben jullie nog 'bijzondere' dingen die je erin doen. Bedankt voor de tips.
Ik doe vaak gehakt of kipreepjes met babymais in stukjes, paprika, kidneybonen en rode ui.
Dit!
Ananas erin is ook lekker. Daarbij veel pittigs zoals uien, knoflook, pepertje, paprika enzovoorts.
Als warme vulling voor in de taco doe maak ik een pan met:

- kalkoenstukje (heel fijn gesneden)

- kidneybonen

- rode ui

- paprika

- tomaat in kleine blokjes

- een zakje kruidenmix

Als ik de taco vul begin ik met heel fijn gesneden ijsbergsla, dan de warme vulling. Daarop wat milde tacosaus en geraspte kaas.
quote:ks04 schreef op 12 januari 2012 @ 11:26:

Dit!ziet er lekker uit. Ik zat ook al te denken aan bruine bonen erbij.
eigenlijk vind ik taco's super onhandig om te eten. Vooral de vulling vind ik erg lekker maar zou het op zich net zo lief in een wrap rollen. Maar had de taco's toch nog in huis
Wij eten taco's niet gevuld, d.w.z. dat ik de vulling en sla, tomaat, komkommer e.d. op bord doe en we dat dan met een stuk afgebroken taco "opscheppen", eventueel nog even door wat crème fraîche of guacamole halen en dan in je mond stoppen. Werkt prima en met veel minder geklieder.
quote:maryni83 schreef op 12 januari 2012 @ 10:36:

Inderdaad: gehakt (met lekkere mix), mais, paprika, sla, komkommer, tomaat.. en dan daaroverheen een sausje.

Kijk even bij die Texmex zakjes in de supermarkt, staan vaak ook nog tips op.

Lekker, vergeet ui of champignons niet. Erover vind ik geraspte kaas nog lekker.

Je kan er zelfgemaakte salsasaus door doen. En erbij nog guacamole saus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:christina schreef op 12 januari 2012 @ 12:34:

Als warme vulling voor in de taco doe maak ik een pan met:

- kalkoenstukje (heel fijn gesneden)

- kidneybonen

- rode ui

- paprika

- tomaat in kleine blokjes

- een zakje kruidenmix

Als ik de taco vul begin ik met heel fijn gesneden ijsbergsla, dan de warme vulling. Daarop wat milde tacosaus en geraspte kaas.

Zo maak ik het ook wel eens. Idem met gerapte kaas.

Zelf eet ik normaal geen taco maar wraps maar als ik het heb dan wil ik lekker veel dipsaus als salsasaus en zelfgemaakte guacamole.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven