Tips voeding

25-05-2015 11:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 en woon 2 jaar op mezelf. Heb altijd problemen met eten gehad en at vaak te weinig en niet gevarieerd. Dit omdat ik dat ook nooit echt heb mee gekregen vanuit huis.

Ik wil over een half jaar mee gaan doen aan de flexchallenge, maar ik zal dan echt mijn eetpatroon moeten vasthouden. Ik ben vaker begonnen maar kon het moeilijk vast houden. Heb nu besloten lijstjes te maken wat ik ga eten, en dan precies dat te halen en dan echt zorgen dat ik het ook eet en dat ik op mijn lijstje terug kijk.

Maar ik twijfel de hele tijd heb nu 3 dagen gemaakt, en ik ben nu al stil gevallen eigenlijk.

Hebben jullie goede tips voor mij??

Maandag:

Ontbijt: Havermout met melk.

Tussendoor: Meloen.

Lunch: 3 boterhammen met kipfilet.

Tussendoor: Appel met kaneel.

Avond: Rundergehakt 250 gram, wokgroenten 250 gram, krieltjes 200 gram

Tussendoor: 2 gekookt eitjes, 1 stuk komkommer

Dinsdag:

Ontbijt: Havermout met melk.

Tussendoor: Banaan + appel en kaneel

Lunch: Salade. (Sla, tomaat, komkommer, mais, hamblokjes sladressing.

Tussendoor: Yoghurt

Avond: Salade van de lunch, gekookte aardappeltjes, rundvlees.

Tussendoor: Stuk komkommer.

Woensdag:

Ontbijt: 2 boterhammen met kaas, tomaat, sla, komkommer

Tussendoor: Rijstwafel (2) met ham.

Lunch: 2 boterhammen kipfilet.

Tussendoor: 2 kiwi's.

Avond: Rode kool, gekookte aardappeltjes, kipfilet.

Tussendoor: Kwark.

Doel: 162m lang, 59kg. Wil strakker worden. Gespierde buik, gespierde armen, gespierde benen billen. Nog nét geen bodybuilder maar wel goed genoeg om deel te nemen aan de flexchallenge. Ik moet en zal dat bereiken.

Bijzonderheden: Er zijn momenten dat ik zuivel niet kan verdragen, omdat het af en toe is doet de huisarts er niets mee. Dus vandaar dat ik dat nu niet veel eet. Ik drink water. (lust geen thee of iets) En aangezien ik niet van zoetigheid houd eet ik nu niet veel fruit, hier moet ik inderdaad verandering in brengen.
Don't give up because you had a bad day. Forgive yourself and do it better tomorrow
zorg ervoor dat iedere maaltijd tenminste koolhydraten/ eiwitten en vetten bevatten. Varieer. Naar havermout als ontbijt kan je ook varieren met yoghurt en muesli, kwart met fruit en noten, boterhammen etc

lunch kan met brood maar ook met salades met pasta/ rijst/ quinoa en groenten en kip

zorg in ieder geval voor twee stuks fruit en twee keer zuivel
Wat is je doel? Aankomen? Afvallen? Gezond eten?
Ik ben 1.62 en weeg 59 kg. Wil strakker worden, gespierde buik en armen weer terug, maar dan net een stapje verder door aan flexchallenge mee te doen

Veel trainen en daarbij goed eten belangrijk. Dankjewel Meds. Fruit is alleen zo zoet dus eet ik niet graag ben niet zon zoetekauw
Don't give up because you had a bad day. Forgive yourself and do it better tomorrow
Ik vind het er niet zo dramatisch uitzien, eigenlijk. Eet je nooit ongezonde tussendoortjes, zoals een koekje enzo? Wat drink je gedurende de dag? Het enige dat ik mis is zuivel, ik lees wel wat melk en een keer kwark, maar geen kaas of andere zuivel.
Ja ik kan niet altijd tegen zuivel, nu ga ik sojamelk proberen want soms krijg ik allergische reacties er van en ben ik zo beroerd als wat.

Ik ga 1 keer per week een cheatmeal eten op zaterdag dan wat lekkers.

Ik ga alleen maar water drinken, thee/koffie lust ik niet.
Rundergehakt 250 gr zou ik terugbrengen tot 100 gram en dan meer groente eten. Je lunchsalade zou ik aanvullen met bijvoorbeeld brood, pasta, rijst of quinoa.

De havermout kan je ook aanvullen met bijvoorbeeld fruit. De boterhammen, is dat volkorenbrood?

En wat drink je zoal?
Ik ben jou natuurlijk niet, maar ik zou helemaal gek worden van zulke strakke lijstjes waar je je aan móet houden omdat je anders 'faalt.' Misschien werkt het voor jou juist fijn hoor, maar kun je niet beter jezelf spontaan iets laten kiezen uit de hele lijst wat je mag eten, op de tijdstippen waarop je moet eten, gewoon omdat je ergens meer zin in hebt? Lijkt me ook leuker en loop je misschien minder snel vast.

Verder kun je als tussendoortjes nog crackers eten met wat je wil (kipfilet, rosbief, eitje, kaas, komkommer, paté), noten (erg gezond!), bananenpannekoekjes (ook als ontbijt!), avocado, tomaatjes, kopje bouillon. Als avondeten: pasta's met groenten (kun je oneindig mee varieren), rijst met wokgroenten, kip en sojasaus, maaltijdsoep (handig als je restjes hebt). Drink vooral genoeg (water is prima, evt met scheutje citroensap voor een smaakje). En lekker sporten. Volgens mij ben je dan heel goed bezig.

Succes!
Het punt wolletjes, is dat als ik dat niet doe ik gewoon weinig en niet goed eet, dan "vergeet" ik het gewoon, en dan andere dag eet ik weer te veel en weer ongezond dus ja. Voor mij is dit gewoon het beste. En ik heb nooit gevarieerd gegeten dus de meeste dingen daar houd ik ook niet van, maar ik wil het gewoon eten omdat ik anders moet gaan eten.
Ok, ik snap het. Super goed dat je er wat aan wil doen. Hoe komt het dat je te weinig eet, heb je gewoon geen honger, of vind je eten maken niet leuk? Ik 'vergeet' het soms ook wel eens, omdat ik dan te druk ben met andere dingen, maar zodra ik eet voel ik dat ik die energie eigenlijk wel nodig had. Dat triggert mij nu om echt genoeg te eten, omdat ik dan beter functioneer.
Nou de reden is omdat ik als ik eet nooit een "vol" gevoel heb. Dus zo is het eigenlijk gekomen. Ik heb vroeger echt heel veel gegeten, nooit boven de 60kg gewogen en toen was ik er gewoon klaar mee, toen wou ik gewoon "geen honger" meer hebben, omdat als ik wel at ik nooit voldaan was wat ik ook at. Maakte echt niets uit.

Dus ja zo is het eigenlijk gekomen. En het klopt ook als je goed eet ook beter functioneert daarom wil ik het ook goed aanpakken, en aan familie heb ik niet veel want die eten niet gevarieerd of gezond.
Je zou ook avocado tomaat en gekookte ei op je brood kunnen doen erg lekker en gezond. Ook maak ik zelf wel is bananenbrood dat zou je als tussendoortje kunnen nemen.

Volgensmij is zoveel vlees eten niet heel gezond, maar ik ben zelf een vegetariër dus tja. Ik denk dat t ook wel goed is als je af en toe vis neemt en t vlees even laat staan.

Je kan citroenschijfje en/of muntblaadjes in je water doen dan krijgt het een lekker smaakje en ga je automatisch meer water drinken. Dat doe ik tenminste wel, maar voor iedereen anders.
Ik heb trouwens ook geen oven. Vis lust ik eigenlijk niet ik probeer het wel eens maar vind het echt vies. Alleen (kinder)Vistics met spinazie vind ik lekker.
Mijn tip voor gevarieerd eten is om vooral dingen te blijven proberen. Maak bijvoorbeeld eens een tweede groentegerecht of aardappelgerecht bij je maaltijd, een gerecht dat je nog niet kent. Als het lekker is, heb je geluk en heb je er een lekker gerecht bij om mee te variëren. (En als je het niet lekker vindt, dan heb je altijd nog je vertrouwde aardappelen/groenten daarnaast).
Je eet geen vis?

Je wordt als vrouw zonder doping nooit een bodybuilder. Met zwaar kracht trainen verandert je lichaam het snelst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor de variatie kun je als tussendoortje een handje noten (onbewerkt, zonder zout) eten.

En veel dingen kun je echt leren eten / drinken als je wil. Bijv. vis: er zijn veel verschillende soorten vissen en veel verschillende manieren om het te bereiden. Blijf experimenteren
Wat serieus zeg. As je tijd gekomen is dan ga je toch wel. Zorg dat je met plezier leeft.

Houd je elke dag globaal aan de schijf van vijf en je blijft gezond. Je kan niet alles beheersen. Hoe krampachtiger je iets onder controle wil krijgen, des te meer glipt het door je vingers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Finnley5 schreef op 25 mei 2015 @ 12:26:

Het punt wolletjes, is dat als ik dat niet doe ik gewoon weinig en niet goed eet, dan "vergeet" ik het gewoon, en dan andere dag eet ik weer te veel en weer ongezond dus ja. Voor mij is dit gewoon het beste. En ik heb nooit gevarieerd gegeten dus de meeste dingen daar houd ik ook niet van, maar ik wil het gewoon eten omdat ik anders moet gaan eten.Je bent er toch zelf bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je niet goed tegen zuivel kunt en vis niet lekker vind, waarom dan niet gewoon een veganistisch levenstijl oppakken is nog gezonder ook. Misschien is de starch solution wel wat voor je
Als je vissticks lust, lust je dus witvis. Dan lust je dus ook koolvis en lekkerbekjes. Probeer die eens, vers of uit het vriesvak. Of viscuisine, met zo'n laagje spul erop, dat valt ook onder de categorie 'kindervis' ;) En is iig een stapje verder dan vissticks, omdat het iets nieuws is. Als je zalm bakt is het ook heel zacht van smaak en geen enge vissmaak. Vis is echt heel gezond, dus gun jezelf die poging. In stukjes door pasta of rijst, of in zijn geheel naast wat aardappels en groente (spinazie dus;)), niks mis mee.
Wat doe je aan sport? Een gespierd lichaam krijg je niet alleen door gezond te eten.

Eet in ieder geval genoeg vetten, zalm, avocado, noten (en chocomelk, al zijn daar de meningen over verderld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven