Toetje voor de herfst
vrijdag 23 oktober 2009 om 10:13
Ik geef dit weekend een etentje met het thema herfst. Dat wil zeggen pompoensoep, runderstoofpotje met aardappelpuree, stoofpeertjes en... natuurlijk een lekker toetje.
Wat lijkt jullie hier nu echt lekker bij. Ik wil graag iets verrassends op tafel zetten, maar niet te ingewikkeld om voor mij te maken en het liefst een beetje budget.
Hebben jullie een leuk idee?
Wat lijkt jullie hier nu echt lekker bij. Ik wil graag iets verrassends op tafel zetten, maar niet te ingewikkeld om voor mij te maken en het liefst een beetje budget.
Hebben jullie een leuk idee?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn

vrijdag 23 oktober 2009 om 10:25
Kijk eens op de site van Ah, daar staan lekkere herfstrecepten op. Dit toetje bijvoorbeeld http://www.ah.nl/recepten/recept?id=453428, erg lekker!
Succes!
Succes!
vrijdag 23 oktober 2009 om 10:29
appeltjes uit de oven: goudreinetten (niet schillen) klokhuis eruit boren. rozijnen half uurtje wellen in calvados/whisky/drank, even uit laten lekken (vocht bewaren). Mengen met suiker en daarmee de appels vullen. Appels in aluminiumfolie wikkelen (klein beetje van het vocht over elke appel gieten, klontje boter bovenop en pakketje dichtvouwen). Dan de pakketjes in een ovenschaal zetten en minuutje of 25 in een oven op 200 graden. superlekker met bolletje vanilleijs.
Of een appel/peren/pruimencrumble met een bolletje ijs.
Of een tarte tatin
Krijg er helemaal trek van
Of een appel/peren/pruimencrumble met een bolletje ijs.
Of een tarte tatin
Krijg er helemaal trek van

vrijdag 23 oktober 2009 om 11:33
Tarte tatin met peer wordt het, gevuld met amandelspijs. Ik had er nog nooit van gehoord Maar het klinkt hartstikke lekker en niet altijd te moeilijk.
@Star: gevulde kabouter is best verrassend, maar je staat zo'n kabouter dus wel eerst de hele middag met een meloenlepeltje leeg te halen
@Star: gevulde kabouter is best verrassend, maar je staat zo'n kabouter dus wel eerst de hele middag met een meloenlepeltje leeg te halen
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:34
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:39
quote:xDoortjex schreef op 23 oktober 2009 @ 11:33:
@Star: gevulde kabouter is best verrassend, maar je staat zo'n kabouter dus wel eerst de hele middag met een meloenlepeltje leeg te halen ...nog afgezien van het feit dat je de boze verstoorde geest van Rien Poortvliet erna weer je huis moet zien uit te voodoo-en
Heb ooit eens een recept gekend van gehalveerde appels met griesmeel en rozijnen uit de oven, maar kan het nergens weervinden...
@Star: gevulde kabouter is best verrassend, maar je staat zo'n kabouter dus wel eerst de hele middag met een meloenlepeltje leeg te halen ...nog afgezien van het feit dat je de boze verstoorde geest van Rien Poortvliet erna weer je huis moet zien uit te voodoo-en
Heb ooit eens een recept gekend van gehalveerde appels met griesmeel en rozijnen uit de oven, maar kan het nergens weervinden...