tomaten groentesoep

09-04-2012 07:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen dames!

Sorry dat mijn eet vraag hier staat maar hij opent eten niet op mijn telefoon..

Even een vraagje:

Ik maak straks soep van honig. Met daarin: groente, ballen en vermecelli. Is het ook lekker hier een stukgebakken ei in te doen???
Ik vind soep van honig helemaal niet lekker. Tomaten-groentensoep heb je zo versgemaakt.

Maar dat vroeg je natuurlijk niet. Dus nee, je maakt hem niet viezer door er een eitje door te gooien hoor. Eet smakelijk.

Het is echt te vroeg. Ik las soep van honing.
Een gebakken ei in je soep? Of bedoel je reepjes omelet. Vind het beide niets in de tomaten/groentensoep. Maar waarom niet lekker een verse soep maken met tomaten en verse groenten?
En wat voor groentes raden jullie dan aan om door de soep te gooien? Ik kan heerlijke verse tomatensoep maken, maar welke groente is daar dan lekker bij?

Of gaan we in dit geval voor een ouderwetse kant-en-klare soepgroente-mix
Het lijkt mij niet echt lekker stuk gebakken ei in tomatensoep.
Ik gooi nooit groente in de tomatensoep, alleen ballen en soms vermicelli
Lekker in tomaten-groentensoep:

- courgette

- blokjes tomaat (dus niet alles glad pureren of laten extra tomaat toevoegen)

- prei

- (sperzie)boontjes

- sjalotje, fijn gesneden

- pasta in plaats van vermicelli

Zo krijg je meer een minestronesoep, vind ik lekkerder persoonlijk. En door de pasta vult het goed. Als het een maaltijdsoep moed worden, tortellini gebruiken.
Soep van Honig,als de droge strooisel die je in kookend water mikt?

Kijk maar uit,straks word je levend gevierendeeld door sommige dames hier Koken uit een pakje kan écht niet meer anno 2012 !

Nu naar het antwoord op je vraag..

Als jij het lekker vind,gewoon reepjes ommelet door je soep gooien,eventueel een preitje in ringen erbij en wat boontjes,om het een beetje tomatensmaak te geven een pakje gezeefde tomaten erbij doen.

Eetsmakelijk.
Als je er reepjes omelet in doet zou ik de soep wel een beetje zoeter maken, als in een Chinese tomatensoep.

En dan kan je nog beter geklutst ei in een heel dun stroompje in je soep gieten zodat je heel dunne flintertjes ei er in krijgt.
Dit is mijn favoriete tomatensoep: http://www.ah.nl/recepten ... rq=soep+tomaten+courgette

Ei erdoor lijkt me niet zo lekker.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik zou eerder een fijn gesneden pannekoek erin doen.

Favoriet recept hier thuis;

Meel, melk, eitje, mixen, pannekoek(en) van bakken.

Laten afkoelen, in reepjes snijden.

Bouillon maken. Reepjes pannekoek over borden verdelen, bouillon erover, klaar. Eventueel wat bieslook erover.

Maar ik denk dat dat met jouw tomatensoepenmix ook best smaakt.

*vindt die pakjes best weg te krijgen op een doordeweekse dag*
*vindt die pakjes best weg te krijgen op een doordeweekse dag*

Maar in het weekend zijn ze niet te haggelen ? Apart.
.
Bij een Chinese variant kan het idd best, een ei. Dan zou ik er tauge, paksoi, prei, noodles, ketjap etc door doen.

Heb je eieren over van pasen dat je ze kwijt moet?
quote:scheelschaapje schreef op 09 april 2012 @ 11:36:

Bij een Chinese variant kan het idd best, een ei. Dan zou ik er tauge, paksoi, prei, noodles, ketjap etc door doen.

Heb je eieren over van pasen dat je ze kwijt moet? Nou, met een pakje Honig (en dat soep maken noemen) denk ik niet dat TO die verse ingredienten in huis heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven