twee keer warm eten

07-05-2012 17:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag weer stage bij de thuiszorg en om 12.00 rijden we altijd met veel zusters naar een punt waar ze warm eten. Ik wou dit niet omdat twee keer warm eten denk echt niet goed is. Hun eten dus wel twee keer warm zeiden ze.. Is het nu echt zo slecht?
Het hangt er vanaf waar de maaltijden uit bestaan. Is het vette hap, of is het 2 x een gezonde maaltijd?
Waarom zou het slecht zijn? Of je nou een boterham eet of een aardappel, maakt volgens mij niet zoveel uit. Als het maar gezond is. Ik eet ook weleens tussen de middag warm. Als ik boerenkool over heb bv.
Waarom zou twee keer warm slecht zijn? In welk opzicht denk je dat het slecht is?

Toch niet omdat het warm is?
Als het een gezonde maaltijd is, is er zeker niks slechts aan on 2x warm te eten.
In veel landen eten ze 2 en soms zelfs 3 keer per dag warm. Waarom zou dat slechter zijn dan brood? Ik eet vaak liever brood, maar slechter is het niet om warm te eten.
Wat is er mis met twee keer warm eten?

Als het veel groente is met beetje rijst/aardappelen/ed

Is en een klein stukje vlees of vervanger.

Waarschijnlijk beter dan boterhammen met beleg.

Het moeilijke is waarschijnlijk om niet teveel te eten.

Dus niet twee maal een grote dinerportie.
Ja ik denk aan een gezonde maaltijd. Ik denk omdat het maar is als brood en zwaarder te verteren.
Dan eet jij toch brood tussen de middag en 's avonds warm.

Of als je toch warm mee wilt eten tussen de middag 's avonds brood thuis?
Maar is meer
In veel, in elk geval mediterrane landen, doen ze niet anders hoor. Het hangt ervan af wát je eet, niet welke temperatuur het heeft.
Er zijn zoveel landen waar ze twee keer warm eten. Waarom zou dat slecht zijn? Ik denk dat het prima is, mits je gevarieerd en gezond eet. Niet 's middags patat en 's avonds pannenkoeken dus.
Wie weet ontbijt een van de 'zusters' wel met pap. Eet ze drie keer warm. Het maakt toch niet uit of het warm of koud is zolang je maar maat kan houden en gezonde keuzes maakt.
Warm eten is echt niet altijd zwaarder verteerbaar.

Bovendien, wat is het probleem? Je kunt toch ook prima 's avonds thuis een boterham eten.
Ja, precies. Of je nu warm of koud eet; de temperatuur wordt uiteindelijk toch 37 graden

Nee, zonder gekheid; het gaat er om om gezond te eten, of je aan je groente/zetmeel/vlees/eiwit/zuivel komt, voldoende varieert. Of je nu gekookte aardappels met groente eet of volkorenbrood met kaas; maakt niets uit, ik zou wel de totale caloriewaarde globaal een beetje in de gaten houden, maar zolang het geen 2x p dag snackbar is...Zal dat wel loslopen.
Ik denk dat je zelfs beter in de middag een warme maaltijd kunt nemen en in de avond brood. Dit omdat je in de middag meer energie nodig hebt dan in de avond.
Hoezo is het meer, bloem, het is alleen maar meer als jij meer naar binnen werkt, ja toch?! Ik snap echt je punt niet.

Misschien denk je dat warm eten per sé calorierijker is, en dat je er dus "dikker" van wordt - ik gok ook maar wat- dan moet je eens bekijken hoevel calorie verschil er zit tussen gekookte of geroerbakte groenten en boterhammen met kaas...

Dussss....
quote:ster89 schreef op 07 mei 2012 @ 17:35:

Ik denk dat je zelfs beter in de middag een warme maaltijd kunt nemen en in de avond brood. Dit omdat je in de middag meer energie nodig hebt dan in de avond.

Zo doen/deden boeren het ook.

Overdag warm eten, want veel meer energie nodig.
Boeren eten vaak ook nog eieren met spek als ontbijt, dus die eten nog vaker warm dan...
Wat is me dat toch met de meeste Nederlanders en alleen maar een keer warm eten per dag? Alsof brood en kaas gezonder is dan een warm groentenstoofpotje...
Ik ben grootgebracht met 2 of 3 keer warm eten per dag (mediterraans). Ik kan me niet herinneren ooit alleen maar 1 keer per dag warm gegeten te hebben.
Ik eet ook twee keer per dag warm. En ik leef nog steeds. Soms eet ik in de ochtend ook warm. Wat een drama
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
... Hun eten? Zij eten maar dat even terzijde.

In de meeste ons omringende landen wordt twee keer per dag warm gegeten, de mensen die daar wonen worden ook heel oud.
verba volant, scripta manent.
Is toch juist gezonder als je twee keer per dag groenten eet in plaats van een keer!

Ik eet ook twee keer per dag warm. 2 keer ongeveer een driekwart portie.
Ik heb vandaag nog spaghetti als ontbijt gegeten en zit nu aan de spinazie, aardappelen en vleesvervanger. Ik zie niet in wat daar erg aan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven