Vegan in de supermarkt

12-07-2019 22:03 167 berichten
Het leek me handig en leuk om een topic te hebben waarop we elkaar kunnen wijzen op welke nieuwe vegan producten er in de supermarkten liggen, of welke in de aanbieding zijn.
Het aanbod is steeds groter en het wordt steeds makkelijker om vegan varianten te vinden! (ik wou alleen dat de Lidl standaard de vegan diepvriespizza ging verkopen, die mis ik echt!)

TO trapt af:
deze week in de bonus bij ah: ben en jerry's (4 smaken, hoewel mijn ah er 'maar' 3 verkoopt)
https://www.ah.nl/producten/diepvries/i ... aardig-ijs

En volgende week mayolijn en pesto
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... a-mayolijn
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... novese-bio
LanadelRey schreef:
28-07-2019 21:32
Jaaa,!!! Helaas was de 89 cent een foutje, het kost geloof ik 1.59. Desalniettemin is het te gek dat een 'gewone' supermarkt onder het huismerk plantaardige slagroom aanbiedt! (en wat ben ik toch blij dat ik niet allergisch voor soja ben...)
In België kostte hij gister/vandaag nog 89 cent zag ik op Facebook :proud:
Alle reacties Link kopieren
Iemand al de fair trade blikken jackfruit bij de ah genoemd? Erg fijn ingredient vind ik.
Ik heb het wel gekocht, maar moet er nog iets mee doen. Iemand tips toevallig?
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
28-07-2019 22:39
Ik heb het wel gekocht, maar moet er nog iets mee doen. Iemand tips toevallig?
Maak er deze gyros van: https://www.lazycatkitchen.com/vegan-gyros/
Heel erg lekker! Knoflooksausje, pita's, ui en tomaat erbij. Heerlijk.
LanadelRey schreef:
28-07-2019 21:32
Jaaa,!!! Helaas was de 89 cent een foutje, het kost geloof ik 1.59. Desalniettemin is het te gek dat een 'gewone' supermarkt onder het huismerk plantaardige slagroom aanbiedt! (en wat ben ik toch blij dat ik niet allergisch voor soja ben...)
Oh, ik heb net toevallig vanmiddag twee bussen voor 89 cent gekocht, was ik net op tijd ;)
Vind het echt lekker, zeker voor slagroom uit een bus.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
28-07-2019 22:39
Ik heb het wel gekocht, maar moet er nog iets mee doen. Iemand tips toevallig?
Zijn veel online recepten; komen neer op uit elkaar trekken, lekker kruiden en dan in de oven of bbq. Laatst een recept gezien om rendang te maken; dat wil ik binnenkort proberen.
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
14-07-2019 10:49
Meestal lees ik vooral mee maar dit topic is te interessant voor me om niet op te reageren. Ik eet zelf niet volledig vegan (eet zeer beperkt ei en vis, regelmatig oude geitenkaas).

Vegan B&J vind ik chocolate fudge brownie en peanut butter and cookies erg lekker van.

En wisten jullie al dat de standaard Oreo's tegenwoordig vegan zijn? Melk is vervangen door soja.

Verder ben ik gek op hummus op brood en heeft de AH in het vers vak nu ook vegan groentespreads die ik erg lekkker vind.

De meeste chips van Croky is vegan!

Ik ga nog even nadenken over meer tips om te delen.
Over de Oreo's: ik hoorde een keer over een Buzzfeed video (ofzo) over wat niet-vegans van veganisme vinden (ofzo). Toen zei iemand: "Ik zou de Oreo's zo missen..." Iemand van de filmcrew: "Oreo's zijn vegan.." De ander helemaal verbijsterd, hahaha.

Zijn jullie trouwens bekend met Agar agar? Dit poeder kan je als vervanger van gelatine gebruiken om bijv. een kwarktaart op te stijven. Het is in elk geval te koop bij Ekoplaza en bij de Albert Heijn. Ik heb deze kwarktaart er al een aantal keer mee gemaakt: http://www.degroenemeisjes.nl/vegan-pla ... warktaart/

Verder kan ik jullie de gerookte tofu van de Jumbo aanraden, vreselijk lekker.
anoniem_388627 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 17:21
Reden: leesbaarheid
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
foutje bedankt hehe
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
14-07-2019 16:17
ik vind violife ook nog het meest geslaagd tot nu toe, de gewone daar maak ik wel tosti's mee.
De 'feta' moet je idd niet verwarmen of smelten, maar die is wel lekker door een salade bijvoorbeeld
de creamcheese vind ik wel een regelrechte hit.
de geraspte 'mozzarella' niet te eten...
Ik had die mozzarella net op een pizza en vond hem best lekker. Niet vergelijkbaar met goede buffelmozzarella, maar alleszins zo goed als zo'n niksig bolletje koemozzarella.

De cream cheese vind ik ook lekker, ook best echt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik ben nu de vegan boter van Becel Bio aan het proberen maar tot nu toe vind ik het niet te hachelen. Gewoon margarine zonder enige smaak of romigheid. Bleh.

Toch nog maar even verder zoeken naar een andere variant.
LanadelRey schreef:
28-07-2019 21:34
heb je havermelk van Oatly geprobeerd though? Die vind ik zoooooo lekker! Vergeet amandel-, rijst- en sojamelk! Havermelk drink ik gewoon rechtstreeks uit het pak als een vegan barbaar :hihi:
.
Ik heb heel lang Oatly gehad (jammer dat de bio vanille eruit ging), maar ben nu juist overgegaan op soja.
Iemand al eens Vegan slagroom geprobeerd uit een spuitbus? Is dat lekker? Ik las er laatst over, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Beetje laatste moment maar: Lidl heeft deze week vegan margherita pizza! Heb m nog niet geproefd, maar ziet er uit alsof je het prima als basis zou kunnen gebruiken (dus zelf nog een bende groente er op gooien).
Noia schreef:
10-08-2019 07:32
Iemand al eens Vegan slagroom geprobeerd uit een spuitbus? Is dat lekker? Ik las er laatst over, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Nee. Uit de koelkast schijnt hij steviger te zijn dan ongekoeld of wat afgekoeld. En hij schijnt even lekker te zijn als echte spuitbusslagroom, maar ik vermoed dat de smaak wel even anders zal zijn :)
ClumsyNinja schreef:
17-08-2019 18:42
Beetje laatste moment maar: Lidl heeft deze week vegan margherita pizza! Heb m nog niet geproefd, maar ziet er uit alsof je het prima als basis zou kunnen gebruiken (dus zelf nog een bende groente er op gooien).
Is idd een prima basis voor eigen beleg, maar zo zonder extra’s wb. smaak niet zo heel bijzonder.
PiNuts14 schreef:
18-08-2019 09:33
Nee. Uit de koelkast schijnt hij steviger te zijn dan ongekoeld of wat afgekoeld. En hij schijnt even lekker te zijn als echte spuitbusslagroom, maar ik vermoed dat de smaak wel even anders zal zijn :)
Ben benieuwd! Zal hem binnenkort proberen.
Alle reacties Link kopieren
Heb afgelopen week eindelijk de vegan Magnums gekocht! Ze zijn echt lekker, zelfs het 'room' vind ik lekkerder dan bij de normale.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven