VeganChallenge 2015

12-03-2015 13:13 57 berichten
Volgens mij was er al een topic over de VeganChallenge van dit jaar, maar ik kan 'm niet meer vinden, dus vandaar een nieuw topic.

Wie doet er mee? Heb je al eerder meegedaan aan de VeganChallenge? Eet je misschien al vegetarisch en overweeg je de stap te nemen naar helemaal veganistisch eten/leven? Ik ben benieuwd!

Het lijkt me leuk hier ervaringen, tips en recepten te delen. :-)

Zelf doe ik voor het eerst mee, ik ben sinds een paar maanden met veganisme in aanraking gekomen omdat mijn schoonmoeder veganistisch is gaan eten. Ik eet nog niet vegetarisch ook, dus het zal nog best een uitdaging worden. Maar ik heb er wel zin in!
Om de VeganChallenge makkelijker vol te houden is het een idee om wat meer info te bekijken over veganisme

Als je niet goed weet waarvoor je het doet en je hebt een keer trek dan kan het verleidelijk zijn om bijv toch een broodje ei te kopen.

Phillip Wollen is een veganist en een prettige spreker.

Hij heeft ook meegedaan aan een debat: Why animals should be off the menu

Het gehele debat is ook op Youtube te vinden.

Hij was enkele maanden terug in Nederland:

Philip Wollen

Het kanaal van BiteSizeVegan is grappig en informatief. Vind haar een beetje awkward maar dat maakt haar ook leuk.

BiteSizeVegan

Het zijn merendeel korte filmpjes met wat info over de dingen waar je als veganist tegenaan stuit. Interesseert het je dan kan je over het behandelde onderwerp verder informatie zoeken.

En dan is er Gary Yourofsky. Ik ben fan maar er zijn ook mensen die hem te Amerikaans vinden. Hoe dan ook, zijn speeches zijn duidelijk:

Gary Yourofsky

De laatste 2 laten het dierenleed ook zien maar je wordt van tevoren gewaarschuwd als je er echt niet tegen kan.

Heb je een sterkere maag of wil je echt weten hoe het eraan toegaat dan zou je Earthlings kunnen kijken.

Deze docu behandeld naar wat ik heb begrepen zo'n beetje alle dierenmishandeling.

Earthlings
quote:marana schreef op 14 maart 2015 @ 21:57:

Stop eens met zuigen Dunno en verpest dit topic van Krullevaer niet zo. Heb je nog wat tips en recepten voor haar, waar ze al een paar keer om vraagt?Het was maar een vraag. Geen reden om naar te doen
Tja de meningen over wat je als vegetariër wel en niet mag eten zijn verdeeld, wat dat betreft is veganist weer makkelijker uit te leggen. Deze lijst is misschien ook wel handig om eens door te nemen. Veel dingen wist ik al wel maar bepaalde dingen waren ook nieuw voor mij: http://www.vegetariers.nl ... n/vegetarische-instinkers

En E-nummers die je beter kunt vermijden, is voor vegetariërs maar voor vegans geldt natuurlijk hetzelfde maar is deze lijst misschien niet voldoende: http://www.vegetariers.nl ... mogelijk-niet-vegetarisch
Alle reacties Link kopieren

Ik ben 'pas' een paar maanden vegetariër. Wel at ik jaren alleen biologisch vlees wat hier bij een boerderij vandaan kwam, waar ze hun eigen koeien slachten.

Inmiddels kan ik dat niet meer betalen en na het zien van Earthlings om. Geen dieren meer voor mij. Een veganlifestyle lijkt mij heel lastig maar de challenge is denk ik heel prettig om eens te kijken of het wat is en sowieso om wat nieuwe recepten en ideeën op te doen.

De vegetarische slager heeft btw veel lekkere vegan producten.

Verder is er op facebook een vegangroep waar veel info op staat.
quote:Pil0u schreef op 20 maart 2015 @ 18:40:

De vegetarische slager heeft btw veel lekkere vegan producten.

Verder is er op facebook een vegangroep waar veel info op staat.Hai, let dan wel op. Die producten zijn wel vega, niet vegan. Zit vaak kippeneiwit door
https://www.devegetarischeslager.nl/producten

Even filtertje op Vegan zetten en er is best veel keus.
Hoe is het gegaan Krullevaer? (en anderen)

Ik wil in de maand mei de vegan challenge gaan doen, zijn er mensen die mee willen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven