Vegetarische poes

11-09-2018 17:53 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om een poes vegetarisch op te voeden, of is dat moreel verwerpelijk of zelfs dierenmishandeling?

Wij zijn erover aan het nadenken om een poes of kat als huisdier te nemen. Nu was ik vanmiddag bij een buur die haar kat te eten gaf, het blikje voer ging open EN WAT EEN STANK!
Mijn god, verschrikkelijk gewoon! Is dit normaal?
ik ging haast over mijn nek toen ik het rook!

ik zie mezelf dat later echt niet doen, maar ja zo'n beestje moet natuurlijk wel gewoon eten.

Moet ik maar gewoon met een wasknijper op mijn neus mijn poes te eten geven, of bestaan er ook vleesloze maaltijden die niet stinken?

Graag advies :P
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
11-09-2018 21:43


Waar halen jullie die kuikens?
Lusten al jullie katten ze? Onze dierenwinkel heeft geen vrieskist hoor?
Ik dacht ook dat de dierenwinkel het niet had, maar toen ik het vroeg, hadden ze het wel. Ze hebben sowieso ook een koelkast voor het verse hondenvoer.

Mijn beide katten lusten ze. Worden helemaal wild, dus die tip van de badkamer is een goede. Ik gooi ze nu in de tuin (niet op de tegels)
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze soms een kuiken maar ook levende sprinkhanen die laat ik los en zo kunnen ze jagen want het zijn binnen katten. Ze eten ze ook op na vangst.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef nu steeds voer van Ekoplaza, Ruikt redelijk ok, Het heet Yarrah, 90 ct per bakje. het goedkope spul van de AH van 25 cent stinkt idd verschrikkelijk. En more to the point: de kat weigert het te vreten. Terwijl ze me zo ongeveer laat struikelen en luidkeels loopt te mauwen als ik zo'n pakje van de Ekoplaza open trek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat haalt ook haar neus op voor natvoer. Runderhart blieft ze ook niet.
Van de goedkope supermarktbrokjes ging ze heel erg stinken en voor een aantal blijkt ze allergisch te zijn. Nu ben ik overgestapt op beter voer (hoger aandeel vis, bijv. Renske) en 1. eet ze relatief minder, 2. stinkt haar bak minder, 3. stinkt ze zelf niet meer uit haar bek/beter tandvlees en 4. ziet ze er over het algemeen beter uit (glimmendere vacht). Dat zo'n zak zeker 10x zo duur is neem ik dan maar even op de koop toe.

Drinken doet ze gelukkig wel regelmatig.

Bliktonijn vindt ze ook wel lekker trouwens (kleine beetjes).
Alle reacties Link kopieren
De naam van dit topic :rofl: :rofl: Zoveel dingen die je hier kan zeggen... :rofl: :rofl: :rofl: maar ik zal het niet doen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Duma83 schreef:
12-09-2018 17:53
De naam van dit topic :rofl: :rofl: Zoveel dingen die je hier kan zeggen... :rofl: :rofl: :rofl: maar ik zal het niet doen hahaha

Hier kan je alles kwijt ;-D overig/verkeerd-begrepen-topictitels/li ... start=1810#
nounou
Wauw je meent het serieus... Geef je kat goede kwaliteit brokjes. Het soort dat je in de dierenwinkel of online haalt, niet de meuk uit de supermarkt want daar zit nauwelijks eiwit in (wat dan weer wel past bij jouw vegetarische idee) en het kan op de lange termijn allerlei problemen veroorzaken.
Het mooie: een kat eet vlees en vis. Dus je kunt ook voor brokjes met vooral vis gaan.
Ik ben zelf zo'n 8 jaar vegetariër.
Geef mijn katten echter 'gewoon' vis en ook wel vlees.
Geef zowel brokjes als natvoer (laatstgenoemde alleen 's ochtends) en dit gaat prima.
Tevens probeer ik ook goeie kwaliteit te halen (brokjes met voldoende eiwitten etc).
Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar heeft iemand TO al geadviseerd om ook eens een kattenbak te verschonen voor ze aan zo'n huisdiertje begint?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven