Vegetarische poes

11-09-2018 17:53 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om een poes vegetarisch op te voeden, of is dat moreel verwerpelijk of zelfs dierenmishandeling?

Wij zijn erover aan het nadenken om een poes of kat als huisdier te nemen. Nu was ik vanmiddag bij een buur die haar kat te eten gaf, het blikje voer ging open EN WAT EEN STANK!
Mijn god, verschrikkelijk gewoon! Is dit normaal?
ik ging haast over mijn nek toen ik het rook!

ik zie mezelf dat later echt niet doen, maar ja zo'n beestje moet natuurlijk wel gewoon eten.

Moet ik maar gewoon met een wasknijper op mijn neus mijn poes te eten geven, of bestaan er ook vleesloze maaltijden die niet stinken?

Graag advies :P
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-09-2018 18:00
maar dat zijn wel vleesbrokjes...
Klopt, maar ik kies ervoor om niet te antwoorden op de vega-vraag en aan te geven dat natvoer niet persé hoeft :)
We’re all mad here
Antwoord op je vragen :
Nee
Ja
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
11-09-2018 18:01
Je kunt ook een troll Afbeelding nemen, die hoeft helemaal niet te eten....!
Dat was mijn idee ook.

Maar het is wel echt waar dat er zulke mensen bestaan. Nu ook weer een hondje van 6 maanden, Hij spuugt te veel en dat andere eten is te duur.. :facepalm:
Je vraagt het je soms af.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, droog voer klinkt al veel beter!
En een kat kan dus gewoon volledig leven op kattenbrokjes? Of is dat ongezond?

Ik wil natuurlijk wel het beste voor het dier.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat trouwens biologisch kattenvoer, voor het geval je dat belangrijk vindt.
Hoe het ruikt weet ik niet :P
https://www.yarrah.com/shop-overzicht/kat-producten/
nounou
Die goedkope blikjes stinken 3 huizen ver nog. De wat duurdere veel en veel minder. Droge brokjes ruik je bijna niet. En anders een kipfilet ouzo, stinkt niet en vinden ze heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je kat ook af en toe runderhart geven. Zijn onze katjes dol op :cat:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:13
Oooh, droog voer klinkt al veel beter!
En een kat kan dus gewoon volledig leven op kattenbrokjes? Of is dat ongezond?

Ik wil natuurlijk wel het beste voor het dier.
http://lmgtfy.com/?q=wat+eten+katten%3F
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:13
Oooh, droog voer klinkt al veel beter!
En een kat kan dus gewoon volledig leven op kattenbrokjes? Of is dat ongezond?

Ik wil natuurlijk wel het beste voor het dier.
Sorry, maar als je vraagt om vega-kattenvoeding klinkt het niet alsof je voor de kat het beste wilt, maar alsof je het voor jezelf makkelijk wil maken.
Alle reacties Link kopieren
marsmellowwww schreef:
11-09-2018 18:13
Die goedkope blikjes stinken 3 huizen ver nog. De wat duurdere veel en veel minder. Droge brokjes ruik je bijna niet. En anders een kipfilet ouzo, stinkt niet en vinden ze heerlijk.
Kipfilet met ouzo? :P
Alle reacties Link kopieren
Je moet een kat geen natvoer geven omdat je het zelf niet blieft. Het gaat om wat je kat blieft. En elke kat is anders.
Zullen we de tijgers en leeuwen ook maar groene blaadjes gaan voeren?
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 18:25
1.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-09-2018 18:19
Kipfilet met ouzo? :P
Mijn kat krijgt elke dag ouzo, is dat slecht dan? :hyper: :lol:
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:13
Oooh, droog voer klinkt al veel beter!
En een kat kan dus gewoon volledig leven op kattenbrokjes? Of is dat ongezond?

Ik wil natuurlijk wel het beste voor het dier.
Dat kan, ja. Maar je kan ook een eigenwijs geval treffen die heel specifiek is over wat ze wel en niet wilt eten, en dan zul je je toch moeten voegen. (en voor je de vraag stelt; ja, mijn kat zou zich doodhongeren als ik hem iets voer dat hij niet lust)

Ik vind je vraag over vegetarisme écht heel raar en een slecht voorteken. Lees je in in een dier, uitgebreid, voordat je hem overweegt. Als je weet hoe ze fysiek in elkaar steken weet je wat voor achterlijke vraag dit eigenlijk is. Die niet zoveel zegt over 'het beste willen voor het beestje', maar over wat jou het beste uitkomt. Besef dat je voor een dier ook simpelweg wat moet over hebben. Een kattenbak verschonen bijvoorbeeld. En kattenkots en kattendiarree zult moeten ruimen van tijd tot tijd, wat evengoed stinkt.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 11-09-2018 18:23
Reden: Aanvulling
8.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-09-2018 18:19
Kipfilet met ouzo? :P

Ja, dat is om bacteriegroei tegen te gaan.
Ouzo :pukey:
nounou
dolfje schreef:
11-09-2018 18:19
Kipfilet met ouzo? :P
Beestje moet het ergens mee wegspoelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
11-09-2018 18:21
En besef dat je voor een dier ook simpelweg wat moet over hebben. En ook kattenkots en kattendiarree zult moeten ruimen van tijd tot tijd en dat evengoed stinkt.
Ook reguliere poep is niet altijd veilig, die geur van gisteravond was hels, hoe komt zoiets uit zo'n klein beestje
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:13
Oooh, droog voer klinkt al veel beter!
En een kat kan dus gewoon volledig leven op kattenbrokjes? Of is dat ongezond?

Ik wil natuurlijk wel het beste voor het dier.
Er staat genoeg info op internet en haal anders wat boeken bij de bieb of kringloop
Belangrijke voedingsstoffen weglaten, daar doe je de kat geen plezier mee. Een kat heeft taurine e.d. nodig.
Er bestaat overigens wel uitgebalanceerd vegavoer voor katten. Daar is die taurine e.d. aan toegevoegd. Maar het zal wel net zo stinken en is in verhouding prijzig. En niet overal te koop.
Maar het is dus mogelijk, mits je het vervangt door speciaal ontwikkelde alternatieven.
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
11-09-2018 18:22
Ook reguliere poep is niet altijd veilig, die geur van gisteravond was hels, hoe komt zoiets uit zo'n klein beestje
Ik vraag me ook vaak af hoe er zo'n afschuwelijke geur uit amper 5 kilo kan komen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-09-2018 18:19
Kipfilet met ouzo? :P
Ik sta nu naast mijn katten te likkebaarden :hyper:
Don't get high on your own supply.
Kan je geen oppas kat nemen? Van mensen die op vakantie zijn?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
11-09-2018 17:55
Een kat is een carnivoor. Als je dat niet snapt, of de stank van een blikje voer niet trekt, ben je niet toe aan een huisdier.
Dit.
ViezeHond schreef:
11-09-2018 18:01
Salades vinden ze lekker.
1 van mijn katten eet inderdaad sla. Maar die is raar.
Een kat heeft vlees echt nodig. Katten kunnen taurine niet zelf aanmaken en moeten het uit hun voeding halen. Tekorten kunnen leiden tot blindheid en hartproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Daar hadden ze hier op de Engelse televisie laatst nog zo iets lachverwekkends. Een familie die hun hond vegetarisch had opgevoed. Op tv kreeg de hond de keuze tussen zijn normale vegetarische maaltijd en een vlees maaltijd.

Hond negeerde uiteraard.......de salade en dook recht voor zijn eigenaars neus heerlijk in de vlees maaltijd! :worship:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven