Vegetarische poes

11-09-2018 17:53 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om een poes vegetarisch op te voeden, of is dat moreel verwerpelijk of zelfs dierenmishandeling?

Wij zijn erover aan het nadenken om een poes of kat als huisdier te nemen. Nu was ik vanmiddag bij een buur die haar kat te eten gaf, het blikje voer ging open EN WAT EEN STANK!
Mijn god, verschrikkelijk gewoon! Is dit normaal?
ik ging haast over mijn nek toen ik het rook!

ik zie mezelf dat later echt niet doen, maar ja zo'n beestje moet natuurlijk wel gewoon eten.

Moet ik maar gewoon met een wasknijper op mijn neus mijn poes te eten geven, of bestaan er ook vleesloze maaltijden die niet stinken?

Graag advies :P
Vivo per lei
nina1966 schreef:
11-09-2018 19:23
Btw Waarom moet ik nou steeds hier aan denken bij de titel "vegetarische poes"
Afbeelding
Geen idee
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
...
Lady_Vintage schreef:
11-09-2018 17:54
Je hoeft katten geen natvoer te geven. Je kunt het ook bij brokjes houden. Die stinken niet/minder.
Mijn kat mocht geen natvoer.
Maar die brokjes stinken ook en wat dacht je van kots en de kattenbak?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon complete kuikens voeren, naast de brokjes.

Je koopt een zak diepgevroren eendagshaantjes bij de dierenwinkel voor 2,50.

Alleen maar voordelen: goedkoper dan het goedkoopste natvoer, beter voor de kat, milieutechnisch verantwoord dat die nutteloze haantjes worden opgegeten en het beste van alles: stinkt niet.

Tenzij ze hem niet op krijgen en er al 2 weken een deel onder je bank blijkt te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Als je dit al bezwaarlijk vindt, neem dan alsjeblieft geen kat. Klinkt niet alsof je ervoor gemaakt bent.

En als antwoord op je vraag: nee, dat kan niet. Katten hebben de proteinen uit vlees en vis nodig, aldus mijn dierenarts.
Je hebt pech TO dat je mijn kat niet hebt, die kun je makkelijk vegetarisch houden want die is dol op groente en fruit. (En nee dat is niet normaal, zeer bizar zelfs)
Verder denk ik niet dat je veel snapt van katten als je je dit überhaupt afvraagt.
Katachtigen zijn roofdieren en dus vleeseters, dat is de natuur en dat kun je dus niet veranderen.
Omdat het stinkt, serieus? Als je daar al om gaat zeuren dan houd je volgens mij niet van dieren. Geen ramp hoor, maar waarom wil je het dan.
Niet aan beginnen want je zeurt nogal..
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 06:07
26.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
11-09-2018 19:22
Zolang je niet regelmatig met een gigolo afspreekt kost je poes je een stuk minder. Een zak kwaliteitsbrokjes van 25 euro gaan wel zes weken mee.

Afbeelding

;-D
nounou
Mijn ervaring is dat goedkoop natvoer inderdaad heel erg stinkt, maar de wat duurdere (bijv almo nature of cosma) niet stinken, ik vind ze zelfs wel lekker ruiken!
anoniem_354418 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 20:54
1.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
11-09-2018 19:41
Gewoon complete kuikens voeren, naast de brokjes.

Je koopt een zak diepgevroren eendagshaantjes bij de dierenwinkel voor 2,50.

Alleen maar voordelen: goedkoper dan het goedkoopste natvoer, beter voor de kat, milieutechnisch verantwoord dat die nutteloze haantjes worden opgegeten en het beste van alles: stinkt niet.

Tenzij ze hem niet op krijgen en er al 2 weken een deel onder je bank blijkt te liggen.
Hier krijgen ze ze in de badkamer, scheelt een hoop zooi want er wordt eerst flink mee gesmeten en gestoeid. Sopje en de harde douchekop straal erover en klaar.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:47
Wat betreft stank en zo, ik ben echt wel wat gewend hoor! :D Heb ook een kind grootgebracht.


Suggesties over kattenbrokjes daar kan ik echt wat mee. Zo kom je toch weer op nieuwe ideeën.

Dat speciale brokken duur zijn, snap ik ook wel. De kosten zijn niet echt een probleem, ik denk dat ik zo'n 400 euro per maand kan besteden aan mijn poes.

Je huis inrichten kost ook het één en ander :D :

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=okOVxfuSYPk
nounou
Ik zou gaan voor dit type kat:

https://www.superwinkel.nl/product/1049 ... ONEALw_wcB


Bespaart een boel vlees.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
11-09-2018 19:51
Afbeelding

;-D
:proud:
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat het een carnivoor is?

Honden zijn pas echt vieze dieren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
11-09-2018 19:41
Gewoon complete kuikens voeren, naast de brokjes.

Je koopt een zak diepgevroren eendagshaantjes bij de dierenwinkel voor 2,50.

Alleen maar voordelen: goedkoper dan het goedkoopste natvoer, beter voor de kat, milieutechnisch verantwoord dat die nutteloze haantjes worden opgegeten en het beste van alles: stinkt niet.

Tenzij ze hem niet op krijgen en er al 2 weken een deel onder je bank blijkt te liggen.
Dit ga ik eens proberen.... goeie tip.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, hele kuikens. Getver, dan liever hapklare brokjes met een sausje :proud:
Ja en?
Cheshire-cat schreef:
11-09-2018 17:58
Mijn katten eten alleen brokjes. Natvoer? Nee hoor daar trekken ze hun neus voor op. Dus kan prima.

Brokjes is beter voor ze. Stinken ze zelf ook minder uit hun bekjes en minder tandsteen.
Brokjes zijn niet beter.
Veel te weinig vocht met alle gevolgen van dien (lees: blaasgruis en nierproblemen).
En juist door brokjes krijgen ze tandsteen.

Om tandsteen te voorkomen is knagen en bijten op prooi goed voor de tanden.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-09-2018 20:54
Oh bah, hele kuikens. Getver, dan liever hapklare brokjes met een sausje :proud:
Blijft niets meer van over hoor. Al moet ik soms wat snaveltjes van de grond plukken :-P)
Don't get high on your own supply.
Die kuikens, dat wil ik ook wel eens proberen.
Mijn katten krijgen graanvrije brokken (nutrivet) en al allerlei soorten natvoer geprobeerd, maar de heren pruimen het niet.
Bozita, Smilla, Alexis, niks willen ze. Ze drinken veel te weinig.

Waar halen jullie die kuikens?
Lusten al jullie katten ze? Onze dierenwinkel heeft geen vrieskist hoor?
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes heeft ook al lang geen vlees meer gezien....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
11-09-2018 21:47
Mijn poes heeft ook al lang geen vlees meer gezien....
HAHAHAHAHA
te fout :P
Alle reacties Link kopieren
Met wei en/of eieren moet dat wel te doen zijn. Misschien bestaat het al, is het in de handel (zal best) en dan moet het aan bepaalde eisen voldoen voor "compleet voer voor katten". Ik vind het wel erg ver gaan. Als je bezwaren hebt tegen hoe het dier van nature is moet je geen kat nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Insecten; kan ook. Gemalen wormen. Maar dan heb je wel kans dat hij bij de buren gaat eten. Een hond kan je alles laten eten. Je doet gewoon of je het zelf ook eet en dan gaat hij meedoen. Maar een kat moet het niet als hij er zelf niet achterstaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik haat alles dat kotst maar van mijn kat kan ik het wel hebben. Dat zijn altijd alleen wat brokjes en wat slijm. Dat vind ik niet zo heel vies. Gewoon keukenrol en een doekje en klaar.
Poep vond ik wel altijd heel erg stinken maar mijn kat gaat nu naar buiten dus dat heb ik nog maar zelden in de kattenbak. Soms gaat hij er nog wel op maar bijna nooit meer.

Als je een buitenkat gaat houden en droge brokken geeft kan je best een kat nemen dus. Zolang hij maar vlees in zijn dieet heeft. Maar 400 euro per maand is echt veel te veel geld hoor. In het begin kosten ze veel qua aanschaf van spullen enzo maar daarna. Ik koop eens in de 5 maanden droogvoer groot in en haal denk ik voor een tientje per week aan natvoer voor mijn kat. Maar dat is er maar een natuurlijk, twee of meer eten ook meer en kosten dus meer. Mijn advies: haal een paar kattenboeken en lees je goed in. Ze zijn super leuk maar het is best een grote verantwoordelijkheid.

Oh ja mijne is gek op yoghurt trouwens, die douwt nadat ik mijn schaaltje leeg heb altijd zijn snufferd erin om de restjes weg te likken. Ik heb een paar keer vers vlees voor hem bereid, en verse vis maar daar trok hij zijn neus voor op. Zo'n kuiken hoef ik dus niet eens te proberen. Ga ik ook niet doen ook. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
11-09-2018 18:54

Ik ben zelf dan wel vegetariër maar hoef mijn huisdier echt niet per se vegetarisch op te voeden. Ik schrok alleen van de stank vanmiddag, maar het kan dus best zijn dat dat een slecht/goedkoop/overdatum blikje was.
Dus je bent vegetariër, maar wilt wel een vleesetend huisdier. Wat bijzonder.. Jij zult je redenen hebben om geen vlees te willen eten, maar vlees kopen voor een huisdier is geen probleem... Rare gedachtegang. Dit hoor ik van meer vegetariërs, vinden vlees eten zielig, maar hebben wel katten en trekken elke dag een blik kattenvoer open..
Neem dan geen vleesetend huisdier.
En kat moet elke dag vlees eten, die kunnen geen dag zonder taurine. (https://sanimedveterinarynutrition.nl/e ... nlijk.html)

Alleen brokken zou ik niet doen. Dan moet je er heel zeker van zijn dat je kat voldoende drinkt.
Een muis is veel water, graan en een beetje vlees, blikvoer is dat ook.
Mijn katten krijgen 's avonds natvoer, overdag brokken en er staat een drinkfontein.
I’d rather have a life of ‘Oh wells’ than a life of ‘What ifs’
Alle reacties Link kopieren
Onze kat krijgt droge brokjes en vers water. Verder vangt íe dagelijks een aantal muizen en soms ook een vogel.
Die eet 'íe vervolgens, met smaak, in 3 happen op.
Braken doet 'ie eigenlijk nooit (of wellicht soms buiten, maar wij zien het in elk geval nooit)

Als hij op jacht is geweest, komt hij binnen op de bank liggen om te slapen en uit te buiken.
I :heart: my Cat
chocomousse wijzigde dit bericht op 12-09-2018 08:57
Reden: spelling
0.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven