Vegetarische recepten?

10-08-2007 22:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vraag me af of hier nog meer mensen vegetarisch zijn op dit forum. Zo ja, weten jullie nog lekkere vegetarische recepten? Groetjes
quote:Mevrouw75 schreef op 11 augustus 2007 @ 17:33:

nou vegetarisch niet, wel vegetarier met trema.

Sorry, ik ben een taaljuf.

Je kent vast vegatopia punt com wel, daar staan heel veel recepten. Delia Smith trouwens ook op haar website, je moet wel even zoeken.

Uit het hoofd weet ik geen lekker recept trouwens.Goh, taaljuf, jij hebt je papieren zeker gratis bij de boodschappen gekregen?...
quote:sue2 schreef op 07 november 2007 @ 13:04:

Ik zet het recept voor mijn favoriete linzencurry nog maar een keer hier neer.

Erg lekker en zo klaar.

Voor 2 personen

225 gram rode linzen

2 aardappelen, geschild en in blokjes

1 wortel in schijfjes

1 groene paprika in stukjes/reepjes

1 ui in ringen of gesnipperd

2 tenen knoflook, geperst of gehakt

4 tomaten, ontveld en in blokjes (of uit een blik)

2 theelepels gemberpoeder

1 theelepel gemalen komijnzaad

1 theelepel kurkuma

1 theelepel Madras curry poeder

2 eetlepels boter

850 ml water

Breng het water aan de kook met 1 theelepel gemberpoeder, 1 theelepel kurkuma en 1 theelepel komijnpoeder, zodra het water kookt linzen toevoegen en 5 minuutjes zachtjes laten doorkoken.

Aardappelblokjes en wortel toevoegen en alles 10 minuutjes zachtjes laten doorkoken totdat de linzen tot een soort puree gekookt zijn en het water verdampt is. Blijf regelmatig roeren om aanbakken te voorkomen.

Intussen 2 eetlepels boter in pan verhitten, uien en paprika bakken totdat ui bruin begint te worden. Dan de Madras curry poeder, overig gemberpoeder, knoflook en tomatenblokjes toevoegen en alles nog een paar minuten laten doorbakken.

Het linzenmengsel bij het uien/paprikamengsel voegen en alles goed doorroeren.

Serveren met een lel Griekse Yoghurt erbovenop en gehakte verse koriander.

Lekker met basmatirijst of rotis (die kun je ook gemakkelijk zelf maken).

Het is mijn favoriete gerecht!

Hé sue, ik heb je recept vanavond gemaakt!

Vond het qua smaak goed, al had er achteraf gezien wat meer currypoeder doorheen gekund maar ik dacht ik begin maar voorzichtig ;) Verder was het wel een beetje 'soeperig' dus ik denk dat het toch langer had moeten koken. Al waren de aardappelen wel gaar. Wat ik over heb staat trouwens wel goed in te dikken. Maar krijg jij dat op met twee personen? Ik kan er zeker 4 keer van eten volgens mij! Nou in ieder geval bedankt voor je recept!
In de Allerhande stond een supersimpel, superlekker gerecht:

Rozemarijn-pompoen met rucola

Pompoen in blokjes snijden (schil lekker laten zitten) en met de blaadjes van 2 takjes rozemarijn en een lepel olijfolie (ik heb halfom met walnotenolie gedaan) 40 minuten in de oven bakken. Pompoenstukken op bord scheppen, peper en zout erover, flinke pluk rucola erop en een handje walnoten eroverheen. Ongelooflijk dat zoiets simpels zo lekker kan zijn.
Simpel eten vind ik vaak het lekkerste!

Klinkt goed dat recept. Ik heb nog nooit pompoen gegeten, misschien moet ik het eens proberen.
Lekkere recepten hier.

Wat ik kook als ik voor veel mensen kook:

Spinazie met kleine pommodiri-tomaatjes, mascarpone (niet teveel, want erg machtig) en cashewnoten met pasta en salade. Erg makkelijk om klaar te maken.

Ook lekker: pasta met tofu, sperciebonen en zo'n conimex (hoop dat het merk zo heet)bakje voor sperciebonen-saus. Tofu bakken (want duurt even eer het krokant wordt), sperciebonen licht koken daarna bij de tofu gooien, even wokken en daarna het bakje speciebonensaus erbij, aanmaken met wat water en even laten doorpruttelen. Erg lekker, ook voor niet-vegetariers.
quote:mylenevalerie schreef op 01 september 2007 @ 10:56:

[...]

[afbeelding]

Ik heb even een betere foto geleend bij Aller Hande.

Hij lijkt wel heel veel op jouw foto ??

En het recept is ook identiek

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Up!

Krijg vegetarische eters deze week, dus wie heeft er nog een lekker recept?
Wat zoek je Amber? Heb je wel een idee?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nog niet echt een idee MV, maar misschien een vegetarische lasagne of een vegetarische stamppot. Over de laatste is in ieder geval een goed topic! Maar extra recepten zijn natuurlijk altijd welkom!

Ik wil sowieso zelf wat meer vegetarisch gaan koken, maar ben er gewoon nog niet zo creatief in.
Ik ben er ook niet heel erg in thuis maar tijdje geleden wel een lekkere spruitjesstamppot gemaakt met gember. En ik had ipv jus had ik zoetzuresaus en gemengde paddenstoelen.

Lasagna hou ik niet van, ook nog nooit gemaakt daarom dus daar kan ik je helaas niet aan een recept helpen.

Ik heb geloof ik wel een lekkere pasta met kaas die vega is. Dan een lekkere salade erbij?

Kaasfondue is wel heel gezellig als je lekker lang wilt tafelen.

Ik vind zelf die kaasburgers erg lekker, of hoe ze dan ook heten. Wat lekkere groente erbij en dan aardappelkroketjes of aardappelgratin.

En je kan ook heel makkelijk bijv een gerecht maken waar gehakt in zit en dan vega gehakt nemen. Maak je lekker tortilla's of griekse moussaka. Ja zomaar 2 voorbeelden.

Als vis ook kan dan weet ik wel meer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Van spruitjes hou ik zelf niet zo, maar nog genoeg andere keuze aan stamppotten! Met een lekker kaasje erdoor en/of tomaat. Dat lukt sowieso wel.

Kaasfondue is inderdaad lekker, we hebben alleen niet heel lang de tijd om te eten want we gaan nog naar een concert die avond ;)

Ik vind die kaasburgers ook heerlijk, kan eventueel ook nog bij de stamppot.

Moussaka is ook een goede! Ik ben alleen niet zo van het nepgehakt.

In ieder geval bedankt voor je tips, ik ga zelf ook nog even nadenken.
Up voor de inspiratie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven