Vleesvervangers

04-09-2010 17:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben geen vegetarier, maar vind het af en toe wel eens lekker om bijv. een vegetarische burger te eten. Nu heb ik eerder de vegetarische burger van Vivera gehad, maar dit vond ik echt heel erg tegenvallen.

Er zat een hele vreemde smaak aan die erg snel tegen ging staan.

Welke vleesvervangers vinden jullie het lekkerst?
De hamburger zelf is het probleem niet hoor Het gaat meer om het broodje dat er bij zit.

300 kcal is inderdaad niet veel voor avondeten. Toch vermijd ik liever brood tijdens het avondeten.
Ik zie wel trouwens dat het aantal calorieen op de website die je net gaf niet overeenkomt met de verpakking van het product. De calorieen op de website zijn een stuk lager dan op de verpakking.
De Spicy Falafel van AH/Tivall vind ik persoonlijk erg lekker. En ook de schnitzel van Valess.
quorn stukjes gestoomd.

of anders valess met die tomatensaus-toestand erin.
Geen broodje bij de avondmaaltijd?

Neem je dan helemaal geen koolhydraten?

Geen aardappels, pasta, rijst ofzo, want dat komt natuurlijk op hetzelfde neer als een broodje.

Het is een misverstand dat brood een dikmaker is.

Het zit boordenvol vezels( zeker als je de meergranen varianten neemt) en bevat amper vet.

Bovendien behoort het tot de langzame koolhydraten waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt.Ook de vezels overigens geven je een vol gevoel waardoor de kans om tussendoor te snacken minder is.

Even uit mijn hoofd:

Bruin Bolletje: 120 kal.

Vega hamburger tivall misschien maar 140 ( 1 hamburger is waarschijnlijk minder dan 100 gram)

Sla met rauwkost 50 kal.

Wat sausjes erbij kom je om en nabij de 400 kal. voor een volledige maaltijd.

Dat is echt niet veel

En hou je nog een 1000 tot 1200 kal over voor de dag( en dan ben je met weinig kal. per dag aan het lijnen)
quote:Eternal_Sunshine schreef op 04 september 2010 @ 18:40:

Ik zie wel trouwens dat het aantal calorieen op de website die je net gaf niet overeenkomt met de verpakking van het product. De calorieen op de website zijn een stuk lager dan op de verpakking.

10 kal. lager maar

Dat stop je in een holle kies.
hier worden de spinazieburgers van de AH erg gewaardeerd....
De spinazie- en broccoliburgers van Albert Heijn! Met stip op 1. En quorn. Valess en zo vind ik echt nergens naar smaken.
Wat ik me nog steeds oprecht afvraag waarom die producten van die 'stomme' namen hebben? Vegetarische schnitsel/worst/burger etc. Het zijn geen schnitsel/worst/burger. Het zijn vervangers en hebben niks met vlees van doen.

Een aantal jaren geleden heb ik op een beurs Valess en Q(u)orn geproefd. OMG, wist niet hoe snel ik het kwijt moest. Vegetarisch niet mijn ding.
@ Iry

Ik eet wel gewoon aardappelen en pasta en brood hoor.

Maar sowieso is een broodje hamburger voor mij geen avond maaltijd (noem het maar een gevoel ). Sowieso moet ik dus rekening houden met mijn ouders, die gaan namelijk al helemaal geen broodje hamburger als avondeten nemen.
Ik hou wel van vegetarisch eten, maar vleesvervangers zijn niet perse nodig... Je kunt ook rustig een paar dagen alleen aardappelen en groenten (of pasta, of couscous, of rijst, of gierst of whatever) eten zonder vlees of een vervanger.. Wij gooien vaak noten door de salade of door een groenten-prutje, en eten maximaal 3 keer per week vlees en 1 of 2 keer per week vis. We eten ook vaak quorn of tahoe (tofu). Moet je wel op oefenen, als je tahoe te lang bakt is het net rubber, en je moet het marineren, van zichzelf smaakt het naar helegaar niks.

Als je perse een vleesvervanger wil, zijn die groenteburgers van de AH best te doen en anders goed oefenen met tahoe of quorn...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mijn ouders weigeren vegetarische producten te eten, dus zij bakken zelf altijd vlees. Kan moeilijk verwachten van ze dat ze voor mij tofu gaan marineren en apart gaan bakken.
En als je het zelf zou doen, die tofu marineren en verder bereiden?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik zou het best zelf een keertje doen, maar het probleem is dat ik vaak thuis kom en het al etenstijd is. Ik kan het dan alsnog zelf gaan bakken, maar dan eet ik alleen. Dat vind ik nou ook weer niet ideaal. Ik ga gewoon de AH eens proberen en wanneer ik tijd heb tofu.
Tofu bakken duurt maar 5 min hoor!
quote:isolde55 schreef op 04 september 2010 @ 18:03:

Probeer de diepvries vegetarische burgers van de Aldi eens. Die vind ik erg lekker en kosten geen drol. Voorla die met spinazie en mozarella vind ik er lekker.

Bij de Aldi???? Nog nooit gezien bij geen enkele Aldi hier in de omgeving.

Zelf vind ik Tival het lekkerste en Quorn.
Haha, op het gebied van vegetarisch eten ben ik echt een groentje hoor

Ik ga er maar eens serieus eens naar kijken
Volgende week zijn bij AH de vegetarische producten van AH eigen merk in de aanbieding (hamsterweken)
Ik heb het inderdaad gezien! Daarom was het ook even mijn vraag
Ik vind (bijna) alle vega Tivall producten van de AH erg lekker. En moet toch niet zo ingewikkeld zijn om voor jou een vegaburger te bakken ipv het vlees dat je ouders eten? De meeste zijn in 5-8 minuten klaar.

Ik zag dat het in de aanbieding is ja, maar volgens mij heb ik niet genoeg ruimte in de vriezer om flink in te slaan.
Oh goed dat jullie het zeggen. Ik ga volgende week hamsteren!
@ yeti80

Het is ook geen probleem om een vegaburger te bakken hoor! Dat is allemaal prima. Ik kan alleen niet verwachten dat ze voor mij tofu gaan marineren en apart bakken.
Er zijn ook tofublokjes te koop bij de AH die al gemarineerd zijn! Erg makkelijk, en ook goed te eten. Een beetje spicy of normaal gekruid...
deze vega-rondo is mijn favoriet:

http://www.tivall.nl/product.asp?id=21

ik lust ook graag vegetarische vervangers. ik ga die rondo binnenkort maar weer eens kopen als het in de bonus is (inslaan bedoel ik hahaha)
Stukjes Des van Quorn zijn echt heel erg lekker!!

Die wok ik altijd met groenten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven