Vleesvervangers

04-09-2010 17:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben geen vegetarier, maar vind het af en toe wel eens lekker om bijv. een vegetarische burger te eten. Nu heb ik eerder de vegetarische burger van Vivera gehad, maar dit vond ik echt heel erg tegenvallen.

Er zat een hele vreemde smaak aan die erg snel tegen ging staan.

Welke vleesvervangers vinden jullie het lekkerst?
Ik vond het alleen zo jammer dat niet alle vleesvervangers van de AH in de bonus waren. Ben niet gek op tomaten en spinazie, dat waren juist degene die in de reclame waren. Rest maar even in de gaten houden.

Lijkt tofu qua smaak en structuur op soja? Heb namelijk eens nuggets van soja gehad, maar dit was 1 grote taaie zooi. Ik ben echt een groentje op dit gebied hoor, dus sorry voor mijn stomme vragen
Ik neem zo af en toe een gekookt eitje of een omelet zonder vet in de magnetron klaar gemaakt. (Kloppen met een beetje melk en kruiden of mosterd en dan in een kopje of magnetron-bestendig schaaltje en dan 3 of 4 min. op 800 watt.)

Linssen zijn ook prima vervangers en er zijn een heleboel mogelijkheden om het klaar te maken. Gewoon even op googlen.

Met uien en knoflook kan een heleboel op eenvoudige wijze lekker worden gemaakt. Of gewoon verse kruiden erbij.

Op de site van Vegetopia staan ook best wel veel recepten.
Tofu is ook in gekruide stukjes te koop. De grote brokken vind ik niet zo lekker.
ze zijn allemaal in de aanbieding...... ik heb hier de toscaanse rondo en griekse rondo ook gehaald. Gewoon ze even scannen, bij zo'n zelfscanner dan staat er bij dat ze in de bonus zijn
Bij Chinese toko's hebben ze verschillende soorten tofu- en soja-producten. Er zijn in sowieso veel Chinese tofurecepten. Overigens vind ik het zelf niet lekker maar goed.
In GadoGado vind ik Tofu wel lekker als het maar niet te taai is.

Verder vind ik de gewone bruine balletjes van Tivall wel lekker. Dat kan ook in de diepvries.

Als je deze te flauw vind dan is een klein beetje mosterd ook wel lekker erbij.

Als je van kikkererwten houdt dan kan ik de Marokkaanse schijf ook wel aanbevelen.
Ik zag een paprika kaas rondo bij de AH, maar deze was dus niet in de reclame. Dat was dus wel even balen.

Ook maar eens dan tofu gaan proberen.
Ik vind zelf de vleesvervangers van Alpro Soja erg lekker.

Helaas hier steeds minder te koop, bijna alleen nog maar vivera ( en dat vind ik dus niet zo)
Ik vind Vivera ook niet zo lekker. Ik blijf toch bij Tivall en Quorn.

Gister was bij Editie NL een item over vleesvervangers. Er schijnt vanaf oktober of november weer iets nieuws op de markt te komen. Iets dat de structuur van vlees heeft.

Even kijken of ik dat ook lekker vind, want ik moet er niet aan denken om echt vlees in mijn mond te nemen. Misschien doet het me teveel aan vlees denken, maar misschien vind ik het ook wel heel erg lekker.

En zolang het geen dier is, wil ik het wel proberen te eten.
Ik vind vleesvervangers die naar vlees smaken dus niet lekker, en de structuur van vlees hoef ik ook niet. De vegetarische knakworstjes van de Appie vind ik lekker, en de 'hamblokjes' van de Jumbo ook. Verder eet ik graag de tofu pittig gekruid (biologisch) van de Appie. Verder heb ik heel veel geprobeerd maar vaak is het klef en zompig en dan hoef ik het niet.
javaanse schijven zijn heerlijk, lekker pittig
Heeft er iemand nog lekkere recepten voor soja brokken? Ben toe aan iets nieuws daarmee en heb er nog 2 zakken van liggen. Maar met google kom ik steeds bij dezelfde 3 gerechten uit.
Misschien marineren met wat sambal, olie en kruiden. En dan een soort wokje van maken. Of in een wrap. Hmm toch wel moeilijk.
Hier een week-menu van Alpro Soya: http://www.okokorecepten.nl/weekmenu/alpro-soya/

Voor de geïnteresseerden.

..en voor vegetarisch: http://www.okokorecepten.nl/weekmenu/vegetarisch/
Ik vind zelf idd de Valess en de gekruide tofu ook erg lekker. Daarnaast vind ik bij rijst een Javaanse schijf wel lekker. Ook de vega balletjes gaan er hier wel in.

Die paprika-kaasrondo vond ik ook wel goed te eten trouwens, al is de spinazie lekkerder(maar ben een echte spinaziefan dus bevooroordeeld.)
I choose happy!
quote:Ruza schreef op 20 september 2010 @ 20:02:

Heeft er iemand nog lekkere recepten voor soja brokken? Ben toe aan iets nieuws daarmee en heb er nog 2 zakken van liggen. Maar met google kom ik steeds bij dezelfde 3 gerechten uit.Staat hier niets bij? http://www.okokorecepten.nl/recept/meer-groepen/tofu/

Misschien kan je hier via de andere zoekfunctie nog meer van vinden.

Zoals deze: http://www.okokorecepten. ... ty=-1&so=-1&ti=-1&in=tofu
is het iemand anders misschien ook opgevallen?

een paar maanden terug was quorn altijd 2,39 voor een verpakking van 175 gram.

toen werd de prijs opeens 2,69 en was de verpakking veranderd in 200 gram.

En nu? terug naar 175 gram maar wel voor de prijs van 2,69!
quote:mayls schreef op 14 oktober 2010 @ 14:51:

is het iemand anders misschien ook opgevallen?

een paar maanden terug was quorn altijd 2,39 voor een verpakking van 175 gram.

toen werd de prijs opeens 2,69 en was de verpakking veranderd in 200 gram.

En nu? terug naar 175 gram maar wel voor de prijs van 2,69!

Dit soort grappen halen winkels(en of producenten) wel vaker uit.

Vanochtend in de bus zag ik een poster in een bushokje hangen:

Onze prijzentopper! 2 keukenrollen van euroshopper voor maar 0,70eur.

Ja, leuk allemaal...maar een paar maanden geleden kocht ik 4 keukenrollen voor 0,70eur.
Ik ben vegetarier. Ik eet vaak tahu en tempeh. Ik maak ook vegaburgers: blikje bonen, ei, havermout, kruiden en wat je nog meer lekker lijkt. pureren, schijven van vormen en in de koekepan bakken. Heel lekker. Vind ik tenminste en Angloman ook.
vis, seafood (gamba's), kaasschnitzels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven