Voorbereiding lasagne

31-05-2012 18:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een lasagne maken (vegetarisch) met spinazie en ricotta (met tomatensaus). Degene die mee eet komt later vanavond thuis, omdat ik het dan alvast klaar wil hebben staan de volgende vraag: kan ik de lasagne alvast voorbereiden en later in de oven zetten? Ik werk met droge niet voorgekookte lasagnebladen en verse spinazie. Worden die bladen niet snotterig als ik de lasagne zo een tijdje laat staan, in de spinazie en tomatensaus?

Ik heb het nooit zo gedaan, droge bladen of gekookte bladen, ik schuif het direct na het klaarmaken de oven in. Daarom heb ik geen idee of het zo ook zou kunnen.
Kan ook scheelschaapje, maar die gaan scheuren met een zware vulling en ze zijn vaak net te klein. Zo deed ik het eerder ook, maar niets zo fijn als de wegwerpzakken. Vooral als je een spuitmond wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef op 31 mei 2012 @ 20:03:

Nee hoor, heb je niet perse nodig, maar maakt het vullen wel heeeeel makkelijk ;-) Tip, als je eens bij een taartenshop of kookwinkel bent, die hebben voor een paar euro wegwerpspuitzakken, kosten een paar euro per 20 st ofzo, knip je gewoon een punt vanaf en kun je daarna weggooien. Ik gebruik heel vaak de spuitzak, maar altijd wegwerp! Ideaal.
Ik ga eens kijken bij zo'n winkel. Dank voor de tip!
Zo, mijn lasagne's (1x gehakt, 1x zalm) staan in de oven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven