Vreemd voedsel

15-10-2016 18:06 322 berichten
Wat voor vreemde combinaties ben jij tegengekomen in Nederland of het buitenland? In Amerika kun je appeltaart met Cheddar kaas bestellen, dat schijnt daar normaal te zijn. Mij lijkt het niet lekker. Of frisdrank (bijvoorbeeld cola) met een bol ijs, geen ijsblokjes.

Ik ben benieuwd naar jullie combinaties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 15 oktober 2016 @ 19:03:

[...]

Ik vind het er dus wel lekker uitzien

Lekker wel maar mooi niet

Over een paar weken hoor je of het smaakt.
quote:matroesjka_ schreef op 15 oktober 2016 @ 18:28:

Boterham met creme fraiche en rozenbotteljam. In mijn thuisland heel normaal. Man keek me de eerste keer aan alsof ik uit het gesticht ontsnapt was.Dat kan ook met zuivelspread of met kwark. Ik meng meestal een half bakje zuivelspread met wat jam, zodat ik het zo op brood kan smeren. Is lekker! Net kwarktaart.
Leuk topic

Wat ik een vreemde combinatie blijf vinden is pindakaas en boter op je brood.

Ik weet het, dat vinden heel veel mensen lekker maar ik snap er geen jota van. Pindakaas is toch al mega vet?

Pindakaas met hagelslag, das pas lekker!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Pindakaas, jam en hagelslag is pas lekker op brood.
Kwark en jam deden ze bij een vriendin van mij vroeger thuis ook op brood.

Vond dat wel lekker.
Bij mijn ex aten ze de pannenkoeken altijd met vanillevla, aardbeienjam en slagroom.. Ik werd er misselijk van iig
Hutspot bedekt met mayonaise
quote:Zandvogel schreef op 15 oktober 2016 @ 19:09:

Leuk topic

Wat ik een vreemde combinatie blijf vinden is pindakaas en boter op je brood.

Ik weet het, dat vinden heel veel mensen lekker maar ik snap er geen jota van. Pindakaas is toch al mega vet?

Pindakaas met hagelslag, das pas lekker!Maar met boter eronder is pindakaas nóg lekkerder
ik had vorige week een kwark taart met knapperige bodem - laagje frambozen kwark - laagje basilicumkwark. Vreemde combi, basilicum in een zoete taart, maar het was echt lekker!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Vroeger kreeg ik spekvet met stroop op brood

Kennen jullie dat?

Dat nooit meer.......
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
quote:Lady_Voldemort schreef op 15 oktober 2016 @ 18:35:

[...]

Dat was dan vast geen opgeklopte slagroom met suiker .

Slakken liggen hier in NL sowieso een beetje moeilijk geloof ik. Ik eet ze graag met knoflookboter, maar zelfs die logische combinatie levert hier al walgende reacties op.slakken, mjummie!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:lux. schreef op 15 oktober 2016 @ 18:36:

Oh broodje patat ken ik ook wel. Net als broodje kaassoufflé. Vinden mensen ook raar. Maar niemand kijkt op van een broodje kroket.

Maar ben geen enorme fan van broodje patat, is zo machtig.Ik eet wel eens van de overgebleven aardappels de volgende dag, gebakken aardappels op brood, met mayo en mosterd, voor tussen de middag, heerlijk.
quote:Zandvogel schreef op 15 oktober 2016 @ 19:13:

Kennen jullie dat?

Dat nooit meer.......Pannenkoeken met spek en stroop vind ik dan wel weer lekker, dus ik kan me er iets bij indenken.

Kennen jullie dat?

Dat nooit meer.......Mijn moeder at vroeger katenspek met stroop op brood.
Ik eet mijn bruine bonen altijd met mayonaise. Maar dan wel met die Zaanse mayonaise uit een tube. Man kan er niet naar kijken en walgt ervan.

Waor kom ie fort?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Tessa44- schreef op 15 oktober 2016 @ 19:17:

[...]

Ik eet wel eens van de overgebleven aardappels de volgende dag, gebakken aardappels op brood, met mayo en mosterd, voor tussen de middag, heerlijk.Dat doe ik nooit, maar een restje opgebakken boerenkoolstamp of hutspot op brood vind ik heerlijk! Die hobby heb ik nog van mijn ouwe opa
Wat is er veel gepost! Leuk!
quote:lux. schreef op 15 oktober 2016 @ 18:36:

Oh broodje patat ken ik ook wel. Net als broodje kaassoufflé. Vinden mensen ook raar. Maar niemand kijkt op van een broodje kroket.

Maar ben geen enorme fan van broodje patat, is zo machtig.

Broodje kaassoufle met pindasaus zooo heerlijk! Wel de goeie kaassoufle, die vierkante.

Man maakt nog wel eens broodje chips, bolletje met cheese-union chips en dat dan even in de magnetron.. Ik heb nog steeds niet geprobeerd, lijkt me niet zo geweldig..
quote:pangea schreef op 15 oktober 2016 @ 19:01:

[...]

Oh hou op nu wil ik tonkatsu! Is er geen kwijlsmiley?Kan je ook zelf maken! Mijn man maakt ze af en toe ik mis soba met sesamsaus
quote:rosanna08 schreef op 15 oktober 2016 @ 19:15:

[...]

slakken, mjummie! Ja he? Ik heb één collega die er ook dol op is, en wij tippen elkaar altijd als ze bij Lidl in de aanbieding liggen. En als er niks in de aanbieding ligt sturen we mekaar lekkere slakkenplaatjes, via FB
quote:ZombieQueen schreef op 15 oktober 2016 @ 19:18:

Ik eet mijn bruine bonen altijd met mayonaise. Maar dan wel met die Zaanse mayonaise uit een tube. Man kan er niet naar kijken en walgt ervan. ik at vroeger mijn doperwtjes met mayo, geprakt
quote:ZombieQueen schreef op 15 oktober 2016 @ 19:18:

Ik eet mijn bruine bonen altijd met mayonaise. Maar dan wel met die Zaanse mayonaise uit een tube. Man kan er niet naar kijken en walgt ervan. Ik met sla saus
Inderdaad, de chip butty! Ik vind 'm dus wel lekker, maar goed, koolhydraten en ik hebben dan ook een hele goede relatie. Ik bestel in Madrid ook altijd meteen een bocadillo con tortilla (stokbrood met omelet en aardappel) bij mijn favo café.

Gefrituurd ijs zag ik in Indonesië veel, dat hebben ze me eerst drie keer moeten uitleggen...

En kip in de hoed vind ik dus echt heel vreemd. Kerrie, gember, kersen en romigheid: mijn smaakpapillen kunnen daar maar niet aan wennen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 15 oktober 2016 @ 19:20:

[...]

Ja he? Ik heb één collega die er ook dol op is, en wij tippen elkaar altijd als ze bij Lidl in de aanbieding liggen. En als er niks in de aanbieding ligt sturen we mekaar lekkere slakkenplaatjes, via FB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven