Waar koop jij vlees?

01-12-2011 10:50 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn vlees altijd in de supermarkt. Als het in de aanbieding is, koop ik de kiloverpakkingen.

Nu stond ik laatst in de slager, en vond het er zoveel beter uitzien als wat ik normaal koop, maar dan 2x zo duur. (Was in een Keurslager, maakt dat uit?)

Nu ben ik best bereid meer te betalen voor vlees als het goed is, maar ik vraag me af of het ook 'beter' vlees is. Of kan ik dan beter biologisch vlees kopen? En als je dat zou doen, is het biologische vlees in de supermarkt dan bijvoorbeeld wel echt beter als de 'kiloknallers' die ernaast liggen?

Kort gezegd: Ik wil best van de kiloknallers af, maar wil alleen meer betalen als ik zeker weet dat het ook wel écht beter vlees is. Qua kwaliteit maar ook qua dierenwelzijn/duurzaamheid.
Bij de slager. Altijd. Nu scheelt 't dat ik weet waar hij zijn vlees vandaan haalt (het meeste dan), die boerderij staat een paar kilometer verderop.
Biologisch vlees is qua diervriendelijkheid inderdaad véél beter dan de kiloknallers. Kijk anders eens op de site van Wakker Dier bijvoorbeeld, dan zie je waar het verschil in zit.

Ik koop nooit vlees, ik ben vegetariër.
Dat vlees is duizend keer beter.

Kiloknallervlees is niet te eten. Het is ook regelrechte troep.

Koop eens een lekker stuk vlees en je weet dat het je geld waard is.
Makkelijk zat, als het twee keer zo duur is eet je het gewoon voor de helft minder, westerlingen eten veel te veel vlees. Teveel vlees is slecht voor je gezondheid en het milieu. Dan hebben we het nog niet eens over de verschrikkelijke bio-industrie gehad. En het verschil in kwaliteit en smaak is echt enorm.
Ik koop mijn vlees bij de bioslager; ik ga 1x per week en dan haal ik 2 ons vleeswaren en 1x vlees voor bij het avondeten voor de hele week.

Ik betaal met liefde meer voor biologisch vlees en geniet van de smaak, ik vind het echt veel uitmaken.
Ik koop geen vlees, maar toen ik het nog wel kocht, bij de bioslager. Veel minder vlees voor hetzelfde geld inderdaad, maar ik had het er graag voor over.
Ik wissel het af. Ga geregeld naar de slager. Maar soms haal ik het ook bij de Albert Heijn. Ik koop nooit van die enorme bonusverpakkingen. O ja, tegenwoordig eten wel steeds meer vegetarisch. Falafel, Toscaanse burger. Heerlijk. En natuurlijk geregeld een visje.
Ik ben vegetarier, dus voor mezelf koop ik nooit vlees. Mijn vriend is een echte vleeseter en mijn kinderen eten ook een keer of 2 per week vlees. Voor hen koop ik biologisch vlees. Nooit ander vlees, ik wil ze niet volproppen met hormonen én andere troep. Bovendien is biologisch vlees natuurlijk veel diervriendelijker, maar dat weet hoop ik iedereen...
Ik koop biologisch gehakt bij de Lidl. En verder eten we af en toe kip, ook biologisch. Verder geen vlees.
Bij de Turkse slager koop ik weleens, dat is niet zo duur als de Keurslager bijvoorbeeld.

Verder eet ik weinig vlees, man iets meer. Beetje gehakt door de pastasaus, wat kip door de oosterse maaltijd. That's it.
Biovlees bij de AH. Zoveel duurder vind ik het niet behalve kip dat is wel erg duur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Hebben we alle tijd om boodschappen te doen, dan gaan we langs de slager. Lukt dat niet, dan vlees bij de AH.
Heb ooit één keer bbq vlees bij 'n echte slager gehaald maar vond 't vlees niet geweldig en al helemaal niet voor de prijs die ze er voor rekenen.

Bij voorkeur haal ik 't bij de Delhaize (belgische supermarkt) die echt heel goed vlees hebben, maar ik haal ook gewoon bij de AH en de Emté. De gerijpte biefstuk van de AH is bijv. erg goed en de kip van de Emté vind ik weer beter dan die van de AH (grotere kipfilets, dus tenminste rond de 225 gram p/p)
Nou Kip is iid. Erg duur biologisch.

Of is het extreem goedkoop als kiloknaller?

Maar ik koop zo'n 3 keer per week vlees en dat is meestal biologisch, bij de slager kom ik bijna nooit.
Dat is waar EN, de Delhaize heeft heerlijk vlees!

Ik eet gewoon de duoverpakkingen vlees in de supermarkt, ik vries geen 8 - stuks verpakkingen kip in. Dus hoop dat het al wat scheelt. Maar wij eten meer vis en vegetarisch dan gewoon vlees. Ik heb geen AH in de buurt, maar wat de C1000 aan biologisch heeft probeer ik wel te zoeken, maar het hebben ze niet altijd.
Ik haal mijn vlees gewoon in de supermarkt, samen met mijn andere boodschappen. Wel haal ik tegenwoordig iets vaker biologisch vlees.
Bij een kiloknaller betaal je voor mishandelde dieren, waarvan het vlees na slachting is ingespoten met pekelwater, om er meer gewicht aan te geven. Echt, het vlees bij De Groene Weg is zoveel beter dan kiloknallers. Het dierenwelzijn (met name kip en varken) is ook een stuk beter.

In de Allerhande las ik een recept met een "grote kip" van 1200 gram. Het lukt me bij De Groene Weg niet om een "kip" van dat gewicht te kopen, die zijn minstens 1600 gram (11,10 euro per kilo). Voor ongeveer 18 euro eet ik dan vier dagen royaal met mijn gezin kip, vinden jullie dat dan zó duur ???

Kijk eens of je een filmpje terug kunt vinden van "De Keuringsdienst van Waarden" over het thema plofkippen, dan eet je nooit meer een kiloknaller kipfilet. Ze wilden zo'n plofkip als scharrelkip laten opgroeien, het genetisch gemodificeerde dier kón niet eens scharrelen, zo was het niet geprogrammeerd. Het vrat alleen maar en zakte door de pootjes, het kon niet eens lopen.

Het plakvlees vond ik ook een interessant thema. Tournedos die per meter geleverd wordt. Gewoon vleesresten bij elkaar in een eiwitplaksel, persen, en klaar. Je wordt verneukt waar je bij staat.

In je kant-en-klaarvoedsel zit vaak kipseparatorvlees. Dat zijn de restjes die aan de hakmessen blijven hangen, daar worden verwijderd i.v.m. schoonmaken, en in nuggets en kipcorns worden gebruikt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Biologische kip "is zo duur" omdat in de kipfilet van de supermarkt heel veel water ingespoten wordt. Daarom staan ze ook altijd zo bol en strak. De AH kan zelfs kiezen hoeveel water ze in hun kip willen.

Koop maar eens een stukje kipfilet van de biologische slager. Het vlees slinkt niet in de pan en het smaakt naar kip!
Maar om je vraag te beantwoorden: Ik koop het grootste deel van het vlees bij de Groene Weg. Lekkerder en een beter geweten
Kip is ook duur omdat de consumenten (ik ook hoor :p) vooral de filets kopen en de slager dus relatief veel andere delen overhoudt. Het is goedkoper om een hele biokip te kopen en dan alles te gebruiken.
Wij halen ons vlees bij de groothandel, kip bij de poelier en soms bij de supermarkt in verband met tijdgebrek.

De kwaliteit is wel te voelen en te proeven, maar ik doe er niet te krampachtig over.

Wat ik belangrijker vind is de malsheid van bijvoorbeeld biefstuk, entrecote etc.

En er mag absoluut geen bijsmaak aanzitten. Premium rundvlees van de AH vind ik persoonlijk vreselijk ruiken en daarom ook niet smaken.
Bij voorkeur bij de (keur)slager. Al zijn er in Rotterdam weinig slagers meer over waar je een lekker karbonaadje kunt kopen.

Bij de supermarkt koop ik altijd biologisch vlees. Heb er best wel iets meer voor over.
Aan kiloknallers doe ik trouwens niet en heb ik nooit gedaan.
ik haal alleen nog maar bij de arie van de raa

dat gore rundvlees van appie heijn is echt niet te vreten

en varkensvlees is ook vaak droog en kwalitatief slechter...

zelf voor kippepootjes maakt het nog verschil waar je haalt,

als ik kippepootjes uit de supermarkt kook blijft er echt letterlijk geen vlees meer over alleen botten,

terwijl als ik kippenpootjes van de arie van de raa kook zit er zowaar nog vlees aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven