Waarom gaan mensen altijd precies naast me zitten?

28-11-2018 01:30 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
100% leeg terras van een strandtent, ik als enige klant, lekker een boek aan het lezen. Komt een groep van 6 mensen aan. Die kiezen niet een van de tientallen tafels verderop. Nee ze gaan precies tegen mij aan zitten, een vrouw zelfs op mijn spullen, en die vraagt zelfs of ik even op kan schuiven zodat zij op de bank passen.

Half lege McDonalds waar ik even tijd probeer te doden terwijl ik wacht op een reparatie. Krantje lezen. Van alle lege tafels kiezen twee mannen precies het tafeltje pal tegenover de mijne en gaan keihard domme, seksistische praat lopen uitkramen op volume 10.

Leeg terras in de stad. Mensen komen aan, kiezen natuurlijk weer het tafeltje achter het mijne, schuiven keihard de stoel naar achteren waardoor die tegen mijn stoel knalt en ik me rot schrik. Ze kozen niet een van de andere 15 lege tafeltjes. De vrouw wappert steeds haar lange haren waardoor die over mijn huid strijken, iiiieeeeeuuww!!!

Ander terras in de stad, 4 lege grote tafels buiten, ik weer lekker lezen. Komt een man aan, gaat precies naast mij zitten, steekt een stinkende sigaar op, en gaat luid zitten telefoneren.

Lange dijk van 10 KILOmeter leegte langs een kanaal, alleen gras, bomen en vrachtschepen. Een vriendin en ik gaan even lekker bijkletsen en picknicken en genieten van de rust. Twee fietsers met picknickspullen stoppen, en gaan 3 meter van ons vandaan installeren en zitten beppen.

Dit zijn slechts enkele van honderden voorbeelden. Mijn boze blikken en zelfs gevloek helpen niet.

PLEAAAASSEE, W A A R O M ?????????????

rot the fuck op allemaal en hou gewoon wat beschaafde afstand als er genoeg leegte is!
You can never have too many hats, gloves and shoes
gizzmo-returns schreef:
28-11-2018 07:57
Best wel asociaal ...
Zolang er nog zitplaatsen zijn zie ik dat niet zo.
Je maakt jezelf veel te belangrijk.
Zo erg als TO heb ik het nog niet meegemaakt maar ik zou me er ook aan irriteren. Heb ook veel personal space nodig en hou niet van vreemdem dicht in m'n buurt.

Of als je je auto heel ver weg parkeert waar geen auto's staan omdat je zuinig bent op je nieuwe mooie krasvrije auto en 1 of andere eikel moet 'm er zo nodig dicht op zetten terwijl er overal plek is. :evil:
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
28-11-2018 07:12

Behalve gekken, die spreken me altijd aan.
Maar dat vind ik juist leuk.
Ja, dat heb ik dus ook altijd :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Een OP naar mijn hart. Ik ben een einzelganger maar dat mag blijkbaar niet van de maatschappij, want mensen laten me nooit met rust. Het ergste is als ze ook nog tegen me aan gaan kletsen. Ga weg! Ik ben geen totale sociopaat maar soms wil ik gewoon even rustig alleen ergens zitten.

Mijn theorie is dat mensen net dieren zijn. Katten en honden zoeken ook altijd de mensen op die geen zin in ze hebben. Misschien moet je juist wel overdreven aardig gaan doen. Of je schroeft je douche beurten terug naar een keer per maand, dat wil ook nog wel eens helpen ;-)
Alle reacties Link kopieren
dan moet je niet op het beste plekje gaan zitten, daar willen anderen ook gaan zitten.

de meeste mensen zijn kudde dieren, en zoeken andere mensen op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
gizzmo-returns schreef:
28-11-2018 07:57
Best wel asociaal ...
Sterker nog, ik wijs ze heel vriendelijk op alle lege plekken waar ze kunnen zitten.
Niet dat dat altijd helpt, laatst trof ik een Sheldon achtige die precies op die stoel wilde zitten vanwege de tocht en stopknop op ooghoogte etc.
Toen ben ikzelf maar verhuisd, zat ik achterin met al mijn zooi en diegene parmantig ergens in het midden (buitenkant, lege plek ernaast) in haar eentje.
:HA:

Tolerantie tot de voordeur.
Als aanvulling op dit bericht: Waarom lopen mensen altijd tegen mij aan?

Als ik ergens loop en er komt iemand in de tegenovergestelde richting aan, dan krijg ik altijd zo'n schouderbotsing. En nee, ik ben niet heel dik/breed geschouderd of neem de halve stoep in beslag.
Alle reacties Link kopieren
je zou kunnen overwegen wat vaker ui en bonen te eten?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig overkomt het me niet zo vaak, maar toch af en toe helaas wel.

Ook eens gehad op een camping. Buiten seizoen, compleet leeg veld. Tent ergens in een hoekje gezet. Komen 's avonds terug, staat er een tweede tent op het veld. Strak tegen die van ons aan, nog net niet hun scheerlijnen aan onze haringen geknoopt.

En uiteraard een jengelende peuter bij zich. Als het monster niet aan het jengelen was zat moeder in de tent hem voor te lezen. Uit hetzelfde boekje keer op keer. Op duidelijk verstaanbaar volume. Delen van dat kutboek staan nog in mijn geheugen gebrand.

Was een boerderijcamping, als ik geweten had hoe een ploeg aan te koppelen aan een trekker had ik die hele tyfuszooi van ze ondergeploegd. (6)
Alle reacties Link kopieren
Aaaahhhh ja op de camping! Waarom pal naast/tegenover ons? Kijk eens om je heen! Allemaal lege plekken!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
28-11-2018 09:43
dan moet je niet op het beste plekje gaan zitten, daar willen anderen ook gaan zitten.
Nog zo eentje die niet kan lezen. Op een eentonige dijk van 10 kilometer lang is echt geen sprake van een 'beste plek' hoor.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
28-11-2018 10:07
Als aanvulling op dit bericht: Waarom lopen mensen altijd tegen mij aan?

Als ik ergens loop en er komt iemand in de tegenovergestelde richting aan, dan krijg ik altijd zo'n schouderbotsing. En nee, ik ben niet heel dik/breed geschouderd of neem de halve stoep in beslag.
Aankijken helpt! Probeer maar eens. Ik had dat vroeger ook altijd. Tegenwoordig alleen nog maar met mensen die naar hun telefoon staren in plaats van voor zich kijken. Dan zorg ik ook altijd dat ik klaar ben voor de beuk die ik van ze krijg en geef ik even goed tegengas, zodat die kut-telefoon bijna uit hun handen valt. Of van die groepjes pubermeisjes, daar heb ik het ook wel eens mee, die dan per se 4-breed willen blijven lopen en mij proberen de stoep af de weg op te dwingen, of dat ik me tegen de muur moet plakken. Ja doei. Die kunnen ook tegengas bij de schouderbeuk verwachten. Beledigd dat ze dan altijd zijn! Bizar toch... alsof iemand in haar eentje, opzij moet gaan zodat zij 4-breed kunnen blijven lopen.

Als je tegemoetkomende wandelaars gewoon kort, niet-bedreigend, zakelijk even in de ogen kijkt, zal je merken dat ze vrijwel allemaal ruimte voor je laten (behalve dus pubermeisjes en telefoonverslaafden).
You can never have too many hats, gloves and shoes
In dit soort gevallen is een resting bitch face best handig. Mensen laten je dan vaker met rust. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Grappige reacties, er zijn dus meer mensen die er last van hebben. Ja op een camping en op een strand is dat ook super irritant!

Op een strand heb ik het ook altijd bij beachvolleybal, inderdaad ook de scheerlijnen tegen mijn halve tentje aan, met aan alle kanten nog tientallen meters leegte. Laatst ging iemand zelfs *op* de achterkant van mijn halve tentje *zitten* en er tegenaan leunen. Het lukte me nog om vrij beleefd te vragen of ze even van mijn tentje af wilde gaan omdat het dan kapot gaat. Totaal verbaasd was ze. Ondertussen had ik natuurlijk het liefst een fles cola over haar leeg gegoten.
En een andere keer had een oma haar kleinzoon in mijn (eigen, meegenomen) stoeltje gezet!!!! terwijl ik even een wedstrijd speelde, daarna plakte mijn stoel helemaal van zijn vieze zwembroek en snoep.
Wat gaat er dan om in het hoofd van die mensen?!

Die "kom niet in mijn buurt" uitstraling probeer ik ook heel hard, mijn blik staat op onweer, ik zucht hardop en vloek soms ook hardop, trek met geweld mijn spullen letterlijk onder de kont van mensen vandaan, om te laten merken hoe irritant ik het vind. Maar mensen merken het niet eens of kijken alleen maar zo van: "wat een raar mens" en gaan toch tegen me aan zitten en dan keihard tetteren.

En ja je zou er wat van kunnen zeggen voordat ze zich installeren maar dat wil je juist niet want je zat net zo lekker en had nou juist geen zin in contact. En dan ga je zelf maar weer verkassen... zucht. Maar die gast met die sigaar en dat luide telefoongesprek die ik in mijn topic noemde, ging zelfs meeverhuizen! Had ik net al mijn spullen verzameld en weer neergelegd, kwam hij wéér pal naast me zitten tetteren! Niet normaal! En niet omdat hij met mij wilde flirten ofzo. Ik heb geen idee waarom. Heeeeeel irritant. Toen ben ik maar van het terras naar binnen gegaan.

Ik bedenk me net: zou het helpen als ik mijn telefoon pak en die mensen ga filmen? En als ze dan vragen waarom, dat ik zeg dat ik een documentaire maak over dit fenomeen. Misschien rotten ze dan wel op naar een plek die nog leeg is en wat verder bij mij vandaan. :rofl:

De mensen die zeggen dat ik dan maar niet de 'beste plek' moet innemen, wat een onzin. Het gebeurt mij altijd, overal. Terrassen en café's hebben vaak gewoon 90% prima plekken en misschien een paar wat minder fijne. Maar dat maakt echt niet uit hoor. Een helemaal leeg terras, maar het tafeltje zo dicht mogelijk bij de mijne is blijkbaar ALTIJD het fijnst voor nieuwkomers. En op die dijk van 10 kilometer was blijkbaar ook alleen dat stukje gras 3 meter bij ons vandaan het groenst.

Wat een bullshit dat mensen dan zeggen dat ik maar niet het beste plekje moet bezetten. Wat gaat er in het hoofd van díe mensen om? Oók onbegrijpelijk.

En personal space, nee daar zit het 'm niet in. Ik woon in Amsterdam wat natuurlijk op veel plekken superdruk is (maar gelukkig ook op veel plekken lekker rustig). Als ik in een volle tram zit, vind ik het helemaal prima als iemand tegen me aan zit doordat die stoeltjes nou eenmaal krap zijn. In een overvol café vind ik het prima om een grote tafel te delen met anderen.
En als iemand een praatje met mij begint vind ik ook niet zo erg. Ook niet als het gekkies zijn.

Het gaat er juist om als er nog veel leegte is en heel veel tafeltjes vrij of een hele dijk van nog 9,99 kilometer leegte. En ik lekker rustig zit te lezen of over persoonlijke dingen zit te praten met een vriendin, waarom mensen dan per se pal tegen me aan moeten komen zitten waardoor ik niet meer kan lezen of rustig praten.

En ja ik lees tegenwoordig ook veel meer thuis in plaats van in een café, terwijl ik dat laatste eigenlijk heerlijk vind, als het geroezemoes allemaal net niet te verstaan is. Maar omdat zo vaak mensen toch hard gaan zitten tetteren (in Nederland veel meer dan in bv. Duitsland of Engeland!!), blijf ik vaker thuis. Zonde toch?
Nederlanders horen gewoon té graag zichzelf praten en denken dat iedereen in een straal van 5 meter ook wil meegenieten en zo niet dan zorgen ze wel dat ze in een straal van 1 meter van mij gaan zitten, maar wel met volume op 10.

Dus: rot the fuck op als er nog zat lege plek is!

Mijn laatste vriendin had er trouwens ook een handje van, elke keer opnieuw als we ergens wat wilden gaan drinken of een trein in stapten, dan koos zij een plek pal bij een of meer andere mensen, soms ook wilde ze dan de stoel waar mensen hun tas op hadden gelegd, terwijl er gewoon zát plek was verderop... en dan moest ik haar elke keer meeslepen naar een wat rustiger hoekje. Zij snapte het ook écht niet dat dat irritant is, hoe vaak ik het ook uitlegde. Zij is waarschijnlijk ook zo iemand die op een leeg strand haar handdoekje tegen het jouwe aan legt. :facepalm:
Dus ik heb het haar ook vaak gevraagd WAAROM maar ze snapte al niet eens wat ik bedoelde, laat staan dat ze het kon uitleggen.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 28-11-2018 12:39
0.53% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-11-2018 12:05
In dit soort gevallen is een resting bitch face best handig. Mensen laten je dan vaker met rust. ;-D
Ik denk dat ik op cursus moet want ik zet echt mijn kwaadste, meest geïrriteerde gezicht op en vloek er dus soms ook hardop bij "godsamme moet dat nou, precies waar ik zit, godverdomme, heel terras leeg maar nee hoor"... maar het helpt niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
misschien heb je een heel lekker parfum op?
Lorem Ipsum
RikM schreef:
28-11-2018 12:05
In dit soort gevallen is een resting bitch face best handig. Mensen laten je dan vaker met rust. ;-D
Bij mij gaan ze dan om me op te vrolijken gezellig dicht op me zitten, en 'niet zo boos kijken zeg' roepen.
Een paar scheten laten wil wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat weer een heerlijk herkenbaar topic. Ik heb dit dus vaak met parkeerplekken. Ik parkeer op een grote, zowat lege parkeerplaats et voila! Bij terugkomst staat er een auto super strak tegen die van mij geparkeerd, zo strak dat alleen een slangenmens nog naar binnen kan. En de rest van de parkeerplaats: zo goed als leeg O_O
Ach ja, story of my life.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-11-2018 11:19
Aaaahhhh ja op de camping! Waarom pal naast/tegenover ons? Kijk eens om je heen! Allemaal lege plekken!
Ja dit jaar nog meegemaakt op een festival camping. Wij waren zeker niet de eerste maar ook niet de laatste en stonden lekker rustig achteraan. Zoals ik wilde. Driekwart van het veld was nog leeg. Toen we terugkwamen tent naast de onze met de scheerlijnen over die van ons en een paar uur later twee tenten recht voor onze neus. En echt er was plek zat. Ik snap er echt niks van.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde op parkeerplaatsen: als alles leeg is zet de volgende altijd z'n auto vlak naast de een andere... Zal wel iets menselijks zijn. In de oudheid zaten mensen dicht bij elkaar vanwege de veiligheid.
Ik heb dit ook! In een verder compleet lege bus gaan er nog mensen pal naast me zitten. En dan ook nog zuchten als ze op moeten staan als ik er een halte eerder uit moet. Mensen praten ook altijd met me en vragen me zelfs of ik daarvoor mijn koptelefoon af wil zetten.

Sportschool ook. Twintig fietsen naast elkaar, negentien nog leeg. En dan twee dames die weerszijden van me gaan zitten om met elkaar te kleppen? Waaaaaaaarom!?

Maar ik kan sowieso slecht tegen figuren in mijn personal space. Ik heb een keer gehad dat iemand vanuit de trein 20 minuten lang een halve meter achter me bleef lopen. Tempowisselingen, schijnbewegingen, doen alsof ik mijn veter aan het strikken was, stilstaan om te telefoneren: ze paste zich keurig aan. En een keer in de stad mijn evil twin: ook iemand die constant op mijn hakken liep. Toen ik me omdraaide om er iets van te zeggen, zei ze nog voordat ik mijn mond kon openen: “Houd je nou eens op met me constant voor de voeten te lopen?” :bonk:
Maar zeggen jullie daar dan niks van? Ik word al recalcitrant als iemand bij de kassa in de supermarkt te dicht op me gaat staan. Flikker even op zeg. :hamer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven