Wanneer is vlees etc. goedkoop?

14-08-2011 21:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten uit mijn vorige topics woon ik net op mezelf... heb ik wat problemen met mijn financiën etc. etc. etc.

Ik wil graag jullie hulp bij het volgende:

Wanneer is vlees goedkoop in de aanbieding?

Bijvoorbeeld kipfilet. Als je er een sticker op plakt en zegt dat een kilo 6 euro kost in de aanbieding, heb ik de neiging om dat te geloven...

Kunnen jullie mij misschien voorbeelden geven?
Bij de Lidl hebben ze nu 800gr kipfilet voor 3,29 en 2x 500gr verpakking half-om-half gehakt voor 3,00. Is prima vlees en je kunt het natuurlijk altijd in de diepvries doen.
Goedkoop vlees is geen vlees, dat zijn kiloknallers die vol zijn gespoten met water en troep.
Het is de vraag of je er goed aan doet om dat kiloknaller vlees te kopen,

je kunt m.i. beter minder vaak vlees eten en als je het dan eet bijv. scharrelvlees te eten.
Dank je Baby_Ernie80... Met dat soort tips maak je me blij...
vlees is goedkoop als het tegen de houdbaarheidsdatum aanzit.

dan zit er zo'n opvallende sticker op.

ik kan je aanraden vlees te kopen bij de lidl, goede kwaliteit en kost niet duur.(ja, dat was expres)

zie hier de vleesprijzen bij de lidl.
Weet je wat goedkoop is? Geen vlees!
Wat eten we vanavond?
Bij de Plus zijn de hamlappen deze week afgeprijsd. Zijn deze week 4,99 voor een kilo.
Ga er maar vanuit dat die kilo kipfilet eigenlijk 600 gram is nadat al het water eruit is
Misschien is biologisch of scharrelvlees wel beter... Maar ik vind vlees wel erg lekker!
4 euro per kilo voor kip en rundergehakt is heel schappelijk voor een aanbieding. Ga aan het eind van de dag shoppen en zoek bovenop de aanbiedingen naar vlees met 35% korting-stickers.

Maar ben het eigenlijk eens met Germanwings, minder vlees eten ipv kiloknallers is een betere optie.
Misschien wel een beetje opdringerig, maar is er niemand die een soort van lijstje kan maken met bijvoorbeeld

gehakt 3,00 de kilo

kip 4,00 de kilo

etc.?

Ik schaam me best om hier om te vragen!
je kan je bij wakker dier aanmelden voor de wakkere winkelaar nieuwsbrief (gratis). Hier zie je waar de aankomende week biologisch vlees en vegetarische producten in de aanbieding zijn. Echt een aanrader. Wil je dan vlees eten, eet dan eerlijk vlees!!!
Dank je kaasknabbel!
Oh, wat een goed idee kaasknabbel! Ik eet niet veel vlees, maar schrik me altijd weer de pestpokken van het prijsverschil tussen een biologisch kipfiletje en een 'gewone', maar eigenlijk wil ik geen hormoonvlees meer eten.. Ga me meteen even aanmelden!
Kaasknabbel, super goeie tip! Ik eet maar 2 a 3 keer in de week vlees en dan wil ik het ook graag goed kopen (dus biologisch)!

Heb me ook aangemeld!
Goeie tip kaasknabbel!!
Ik zou naar de halal slager gaan, erg goed vlees, niet volgespoten en goedkoop.
Ik bedank iedereen voor de tips waar ik het beste naar toe kan gaan, alleen besef ik nu nog niet wanneer vlees dan echt in de aanbieding is...??
Als vega ga ik me ook eens daar aanmelden, fijn om de vega aanbiedingen te krijgen.

Bij de aldi heb je nu ook vega he, 2 burgers voor 1,49. Ik weet niet of dat duur is in verhouding tot vlees? (is ongeveer 180 gram denk ik)
Hoe bedoel je, je beseft niet wanneer vlees in de aanbieding is?
het probleem bij goedkopere slagers en meeste supermarkten is dat het vlees is opgespoten met water zodat je meer gewicht hebt en dus meer betaald. Uiteindelijk verdampt het water in jouw pan en heb je nog nauwelijks vlees. Of het zit vol hormonen idd. Ik kies dan zelf ook voor minder vaak vlees eten maar dan wel een echt lekker stukje vlees. En echt, je proeft het verschil!
@Nelletje:

Stel je voor... Ik loop een willekeurige supermarkt in en ze hebben dan op een kilo kipfilet een actiesticker geplakt van: Aanbieding bijvoorbeeld... En de prijs is dan 10 euro voor een kilo, dan 'geloof' ik als het ware dat het in de aanbieding is... Ik weet niet wanneer bijvoorbeeld rundvlees in de aanbieding is... Wat goedkoop is voor vlees zeg maar...
Halal slager inderdaad.

Of bij Appie zoeken naar vlees dat bijna op datum is en met 35% wordt afgeprijsd (zie sticker), moet je wel vlees uitzoeken dat toch al relatief goedkoop is natuurlijk. Dat -35%-vlees vries ik trouwens ook vrolijk in.

Of helemaal geen vlees. Met eieren, kaas en peulvruchten kun je ook hele leuke dingen doen.
Het gaat niet om de aanbieding maar om de beste prijs. Lidl heeft vrij weinig vleesaanbiedingen maar wel lage prijzen.

En hoe je weet of een prijs goed is of niet.....dat is gewoon inzicht. Dat kweek je door veel te vergelijken en je een beetje erin te verdiepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven