Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Deze kan ik op tv en mijn telefoon kijken.Ik weet nu al wie er steeds zijn hond laat schijten aan het einde van mijn tuinpad.Die mevr kan straks een bezoekje verwachten van mij😀
Ik werk thuis vandaag,er komt iemand van de woningbouw want mijn dak is lek,veel zullen ze daar niet aan doen want we krijgen nieuwe daken maar er moet wel even naar gekeken worden.
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .ach toevallig hier in de gang ook n hond die telkens n portie in de gang neer legde .was het notabene de buurman waar wij goed mee op konden schieten toen we hem er mee confronteerden zei hij dat het echt de eerste keer was.
Ach ja sommige mensen zijn echt viespeuken .maar daar gaat het hier niet om het gaat om jullie bescherming nu .

Fladderak is de taart gelukt ?
Fijne dag allemaal ❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen camera's. Wel hele oplettende buren en overburen :P

De taart is gelukt Chris. Beetje te donker aan de bovenkant naar mijn idee. Maar de smaak is prima.
Vanochtend was ik taxi voor een vriendin die een kleine ingreep moest ondergaan. Ben net weer thuis. Koffie met een krentenbol met oude kaas.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je met je vriendin naar het ziekenhuis gaat Fladderak ‘ingreep goed verlopen? En zij nu ook weer heerlijk in haar eigen huis . Je mag blij zijn met oplettende buren .
Heb n ontspannen dag gehad ‘de zon heen al vind ik het nog steeds koud ‘beetje in huis gewerkt ‘
Lekkere goulash soep gegeten . Vanavond snijbonen aardappels en kip.cordon bleu .
Straks lekker slapen allamaal 💤💤💤
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ongelovelijke shitweek gehad met veel gestress rondom de auto ( die gelukkig weer gerepareerd voor de deur staat) slecht slapen door pijn in mijn bekken wat eerder erger word dan beter en gezeik op het werk wat ik natuurlijk helemaal niet kan gebruiken aangezien ik nog in mijn proeftijd zit.
Ik geef iedereen die dat nodig heeft dan ook gewoon een knuffel en zwaai even naar de rest, bijlezen is nog niet gelukt nl. Maar ik wou me wel weer even melden hier.
Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Dan krijg je van mij een hele dikke knuffel terug Liz!!
Als je er iets over kwijt wil dan weet je me te vinden :hug:

De zon schijnt hier,dat is goed voor mijn humeur😀
Ik loop zo met een omweg naar de bakker en langs de bloemenwinkel.
Daarna even bij buuf een bosje brengen.
En vanmiddag F1 kijken natuurlijk😀
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .je mag bij mij ook je hart uit storten Liz ‘erg vervelend dit voor je .
Je bent wel naar de dokter geweest toch met die pijn in je bekken ?

Hier ook zon heerlijk .
Fijne dag allen :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
28-02-2024 20:42
morgen ga ik een taart bakken. Voel me een beetje Joy. Ben benieuwd wat het gaat worden :)
Hahaha, ik steek mensen aan! Wat voor taart is het geworden? :) Ik ben erg benieuwd. Een tip: als de bovenkant te snel donker wordt naar je idee kun je er alufolie overheen leggen gedurende de resterende baktijd. De taart gaart dan nog wel maar kleurt niet meer. Lief dat je met je vriendin mee was en fijn dat je haar zo kon helpen. Ik hoop dat de ingreep goed is gegaan.

Chrisjoh de verjaardag van haar man gevierd :gift: gezellig, balen dat je naar de DM je portemonnee met bankpas was vergeten. Is ook gewoon veel fijner om zelf rustig op je gemak rond te kunnen kijken met je eigen geld op zak.

Goed idee van de camera's Coetje, inderdaad zeker is zeker. En ze horen je kind gewoon met rust te laten, echt wat een galbakken. Is de woningbouw nog geweest voor je lekkende dak? Of beter gevraagd: ben je er ook iets mee opgeschoten ;-D Lief dat je bosje bloemen naar je buurvrouw gaat brengen en natuurlijk heel veel plezier met de F1!

Voor jou even een extra :hug: Lizenlotte. Fijn dat je eigen vertrouwde auto weer gerepareerd voor de deur staat maar bekkenpijn lijkt me vreselijk naar :( plus wat er verder nog allemaal speelt. Heel veel sterkte :redrose:

Voor jullie allemaal een :hug: en fijn om te lezen zijn dat de zon jullie en jullie stemming goed doet, ik vind het ook fijn voor jullie :) Ik word er vreselijk opgejaagd van dus bij deze stuur ik het met heel veel liefde en plezier naar jullie op :D
joyanna wijzigde dit bericht op 02-03-2024 12:02
1.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag voor de eerste keer een monchoutaart maken! Heb ook allerlei varianten gevonden die me heel erg aanspreken maar wil eerst de traditionele gaan proberen dus dat staat voor zometeen op de planning.

Intussen is er sinds vorig weekend een nieuwe kast :) deze keer voor in de woonkamer en geheel onverwacht, had daar een heel rommelig gedeelte wat me echt een doorn in het oog was en toen had ik deze keer toevallig het geluk de kast op mp tegen te komen. Exact dezelfde serie en kleur als de kasten in de slaapkamer en het washok en voor ruim de helft minder dan bij de Ikea zelf.

De kast bevond zich op vijf minuten rijden van een vriendin van mij, zij is hem op gaan halen en komen brengen, natuurlijk heb ik ook de benzine vergoed en een kleine attentie gegeven.

Ondertussen heb ik ook weer frisse strakke wenkbrauwen (ongelooflijk wat een wonderen dat kan doen) en kwam ik een brownie bakvorm in de sale tegen voor diezelfde vriendin, dezelfde als die ik heb. Ik wist dat die van haar was verdwenen tijdens een verhuizing en dat ze heel graag een nieuwe wilde. Het is ook een hele fijne vorm dus heb hem voor haar gekocht en ingepakt als cadeautje, ze was heel blij verrast.

Ik ga nog een kop koffie zetten en dan aan de taart beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Lize ook van mij een :hug:

Joy bedankt voor de tip. Ga ik de volgende keer toepassen.
En hoe gaat het met de monchoutaart? Die is bij mij ooit helemaal mislukt. Smaak was goed maar je kon er geen punt van snijden. Moest ik in een kommetje serveren. Zag er uit als yoghurt met muesli :P
Ik heb deze https://www.lekkerensimpel.com/italiaanse-cheesecake/ gemaakt. Leuk om te doen. En volgens man en vriendin ook erg lekker. Volgende week ga ik een mandarijnen kwarktaart maken. Daar lust ik zelf ook nog wel een stukje van, dat is niet zo zoet hoop ik.

Hier schijnt de zon ook. Heerlijk! Heb de ramen van de tuindeuren gelapt. En een plaattaart gemaakt. Man gaat straks met vrienden de kroeg in en ik krijg de dames hier voor een hapje en drankje.

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het recept even opgezocht, dat ziet er heel goed uit! Die gaat op mijn to try lijstje :) Jij gebruikt veel recepten van lekker&simpel he? Ik vind het zelf ook een hele fijne site, de brownietaart van hun was eigenlijk de eerste taart die ik maakte vorig jaar en wil nog wat meer brownierecepten van ze gaan proberen.

Maar ook hun wraptaarten en gnocchi kip pesto zijn hier succesrecepten die vaak in de herhaling gaan.

De monchoutaart gaat goed denk ik, heeft zijn benodigde minimale twee uur in de koelkast gehad maar na het lezen van jouw bericht over de monchou-muesli laat ik hem nog wat langer denk ik want dat zie ik mij ook nog overkomen namelijk ;-D
Was de vulling bij jou toen wel koud en stevig genoeg geworden?

Trouwens, nu je het over een mandarijnen-kwarktaart hebt :lightbulb:
misschien is dit dan ook iets voor je:
https://www.laurasbakery.nl/speculaas-m ... ndarijnen/
Dat is 1 van de varianten die ik zelf ook nog wil gaan proberen.

Wat voor plaattaart heb je gemaakt? En klinkt als een hele gezellige middag in het verschiet :D Heel veel plezier en natuurlijk ook smakelijk eten gewenst met de plaattaart en alle hapjes :)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik maak heel veel van die site. Eigenlijk nog niks gemaakt dat niet lekker was. Vind het ook heel fijn dat je de meeste ingrediënten wel in huis hebt. Dus geen rare producten moet aanschaffen en misschien nooit weer gebruikt.

Dat recept ziet er goed uit. Ga ik ook een keer maken.

Ja de vulling was koud en stevig genoeg. Er is iets misgegaan met de bodem. Die donderde helemaal uit elkaar.

Plaattaart voor de helft met spekjes en de andere helft met kip. En er zijn natuurlijk nog veel meer hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
02-03-2024 15:43
Ja ik maak heel veel van die site. Eigenlijk nog niks gemaakt dat niet lekker was. Vind het ook heel fijn dat je de meeste ingrediënten wel in huis hebt. Dus geen rare producten moet aanschaffen en misschien nooit weer gebruikt.
Voor de Italiaanse cheesecake uit jouw post hoef ik inderdaad alleen maar twee bakjes ricotta te halen bij de Lidl, want de rest heb ik in huis :)

Fladderak schreef:
02-03-2024 15:43
Ja de vulling was koud en stevig genoeg. Er is iets misgegaan met de bodem. Die donderde helemaal uit elkaar.
Dat heb ik ook wel eens gehad, waarschijnlijk heb ik toen naar verhouding te weinig gesmolten boter gebruikt en was de bodem daardoor te droog en te kruimelig/korrelig.

Fladderak schreef:
02-03-2024 15:43
Plaattaart voor de helft met spekjes en de andere helft met kip. En er zijn natuurlijk nog veel meer hapjes.
Dat klinkt ontzettend lekker :-9
Ik heb ergens nog een recept voor een simpele kaas-spektaart, waarschijnlijk ook ideaal voor bij de borrel. Laat maar weten of het je iets lijkt, dan zal ik hem hier posten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net nog even gauw naar de Action om de hoek gelopen voor kattenbakzakken en het favoriete natvoer van de katten. Nu heb ik alleen geen zin om de boodschappen op te ruimen ;-D dus mijn stoffen tasje met inhoud ligt nog naast me op de bank.

En heb mijn grote pluchen schoudertas met luipaardprint aan de katten gedoneerd, want ze willen alleen nog maar op hun vensterbankkussens in de zon en op die tas liggen, dus die is voor hen zolang het ze belieft.

Ik heb toch tassen genoeg, waaronder de zilverkleurige doorgestikte gewatteerde schoudertas waar ik een paar weken geleden over vertelde hier en die ik dus alsnog heb gevonden en gekocht ;-D :D Heb hem vandaag ingewijd :D

Vriend is net terug met de aanvullende boodschappen voor het avondeten en nu net samen aan de droge witte wijn, het is tenslotte weekend. Later vandaag gaan we de taart proeven.
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig hier nu twee baksters. Plaattaart met spekjes en kip lijkt mij ook heerlijk .
En monchoutaart ben ik dol op .maar waar ben ik niet dol op ? Vandaag n restje zuurkool gegeten met n stukje worst .
Ook nog n paar mandarijnen en yoghurt
Fijne avond nog 😂😂😂
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Lekker fris Chrisjoh, mandarijnen met yoghurt! We hebben de taart geproefd en hij is echt heerlijk :O helemaal perfect gelukt :O

Het avondeten was hier wat experimenteel vrees ik, voor mijn vriend althans. We hadden eergister spaghetti met een soort lange garnalen en gister vlees uit de oven en van allebei nog flink over, in ieder geval voor 1 persoon. Voor twee personen net te weinig, gelukkig ;-D

Dus naar zijn idee alles bij elkaar in de pan gegooid en opgebakken, de kookroom bij de lange garnalenpasta bleek wat te weinig te zijn geweest dus tijdens het bakken heeft hij er Hela curryketchup bij gedaan (daar blijkt hij gek op te zijn, hij leert de geneugten van de Nederlandse keuken kennen :D )

Ik zag het al aankomen met dit experiment en heb een pakje ovenkroketten uit de vriezer getrokken, die eet ik met brood. Ik geloof het verder wel ;-D

Het plan voor vandaag was eigenlijk vis, vriend had vorig weekend hele vissen gekocht en die zouden we uit de oven eten met knoflook en citroen maar de vissen waren nog niet ontdooid en toen kwam ik op het idee om het door te schuiven naar morgen en vandaag de restjes op te maken (geen verspilling en ruimte in de koelkast). De rest van dit onzalige fusion-experiment ontvouwde zich toen vanzelf ;-D

Anyway, vriend eet nu en mijn kroketten zijn bijna uit de oven :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen n fijne Zondag
Wij gaan zo weg nog geen zon maar ik hoop dat ie strajpks na het ontbijt komt 🌹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Veel plezier vandaag Chris!

Joy,ik snap helemaal dat je gister voor kroket op brood heb gekozen😀Fijn dat de kliekjes weer op zijn.

Ik ga vandaag wat huishouden en vanmiddag naar mijn nichtje,even bijkletsen.
Ontbijt koffie en warm worstenbrood.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
28-02-2024 10:01
Joy,dat is wel heel lastig om de boel koel te houden als ik het zo lees.
Dat niet alleen, er is vooral geen ontsnappen aan dat ellendige, allesoverheersende (felle) licht. Ook nu weer, je kunt gewoon echt geen kant op. Het is hier echt helverlicht want de hele woonkamer baadt in het opdringerige zonlicht.

Voor jou hoop ik dat de zon inderdaad is doorgekomen Chrisjoh en dat je het goed naar de zin hebt!

Gezellig Coetje bijkletsen met je nichtje! Heel veel plezier. Wij zijn net terug van buiten (weekend en ik snap ook wel dat normale mensen vooral met dit weer graag naar buiten willen dus ik moest wel) en er was 15 graden voorspeld die natuurlijk is uitgekomen. Wat een bloedhitte zeg, al in het begin van maart.

De agressieve en vijandige seizoenen met vooral veel agressief licht gaan nu echt komen... Er is geen ontkomen meer aan.

Heb een blikje red bull zero nu.

Fladderak, hoe was het gistermiddag-en avond nog? :)

Lizenlotte, gaat het een beetje met je? :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ja het was n mooie dag vandaag .hoop dat jullie ook genoten (sorry Joy)hebben .
Heb niet veel te vertellen ben ook wel moe .dus nog even zitten en straks lekker nog lezen .ben in vier boeken tegelijk bezig en niks boeit me .zal wel weer komen .
Fijne avond ❤️❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
En we hebben vanavond lekker chinees gegeten .loempia babi ketjap fouyonghai en nog iets lekker met kip waarvan ik de naam vergeten ben .en bami.
Dus we kunnen nog de hele week chinees eten 🤣zo veel over.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hier doet de chinees aan krimpflatie😡de bakjes zijn aanzienlijk kleiner,de mannen eten nu met gemak 1 gerecht op.Eerder bleef er idd altijd genoeg over.

Ik ben met nichtje gaan eten,pasta met gamba's,was erg lekker en gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik werk thuis en vanmiddag een uitvaart.Daarvoor gaan we bij een vriendin van oudste lunchen.
En einde van de middag mag oudste weer bij een studio gaan kijken,dan ga ik natuurlijk ook even mee.
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne maandag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen jij verveelt je niet coetje al is n uitvaart niet iets waar je graag naar toe gaat. n studio bekijken is dan wel weer leuk .hoop dat ze n keer succes heeft 🍀

Denk al de hele morgen dat het Zondag is vandaag maar mooi niet 😁
Lekker ontbeten brood met bierworst en met leverworst .en koffie .
Vanavond misschien weer chinees en anders pannenkoeken . Heb hier nog niks gemerkt van krimpflatie gisteren van de chinees.

Vandaag hier flink aan het opruimen en poetsen de zon schijnt niet vandaag .als ie morgen wel schijnt wil ik weg .
Woensdag dag met mijn nichtjes .
En de rest van de week vullen we nog in .
Fijne dag ❤️❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vanmiddag Coetje.

Ik snap je keuze van kroketten op brood Joy. Ja het was weer gezellig met de dames.

Zo lunchen met een tosti ham/kaas. Vanavond eten we stamppot boerenkool. Nog geen idee wat ik vanmiddag ga doen. Helaas is het hier bewolkt.

Fijne dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven