Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn heerlijk Joy! Heb je het bewijs geappt😂

Wij gaan 2 dagen uit eten met kerst,1e kerst met eigen gezin,aanhang en schoonmoeder naar de griek op onze kosten en 2e kerstdag met jongste en schoonmoeder naar een bistro,dan trakteert schoonmoeder.
Jongste vind grieks heel lekker dus ik wilde dit jaar maar eens uitpakken😀
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
16-12-2023 19:15
Ze zijn heerlijk Joy! Heb je het bewijs geappt😂

Wij gaan 2 dagen uit eten met kerst,1e kerst met eigen gezin,aanhang en schoonmoeder naar de griek op onze kosten en 2e kerstdag met jongste en schoonmoeder naar een bistro,dan trakteert schoonmoeder.
Jongste vind grieks heel lekker dus ik wilde dit jaar maar eens uitpakken😀
En wat zagen ze er prachtig en heerlijk uit :D dat je maar heel veel plezier van de bakvorm mag hebben lieverd :heart:

Ha lekker, Grieks eten! Groot gelijk dat je eens lekker wil uitpakken dit jaar. En lekker uit eten :) Jullie maken het thuis verder toch nog wel gewoon gezellig en fijn, dat is aan jullie wel toevertrouwd :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook gewoon moe,moet veel werken en wil het mezelf ook gemakkelijk maken😀
Maak wel hapjes op Kerstavond en 1e Kerstdag een lekkere lunch.
Ben ook nog jarig dinsdag,ben straks 10 kilo aangekomen😂

Hier staat de frietpan aan voor jongste en vrienden,denk dat ik een paar bitterballen neem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Deze tijd is niks voor mij (ons) zoals jullie weten, omdat zoon alle prikkels en veranderingen niet kan verwerken en daardoor elk jaar op de kop staat. Normaal verheug ik me nog een beetje vanwege de extraatjes die ik kreeg op het werk maar deze kerst word op dat gebied karig voor mij verwacht ik, normaal kreeg ik altijd van bijna alle Patienten wel wat toegestopt met kerst en wij kregen van de heks altijd een kerstbonus ipv vakantiegeld, beide zal ik nu nog niet krijgen omdat ik nog maar net ben begonnen bij deze werkplek verwacht ik. Wel hebben we vrijdag een etentje gehad van de werkgever wat erg lekker en gezellig was, heel anders dan ik bij de heks gewend ben geweest de afgelopen 10 jaar. Ik kende van te voren niemand en was ook nog eens de laatste die binnen kwam maar ik werd snel opgenomen in het groepje waarbij ik aan tafel zat gelukkig. Zij zijn na het etentje nog de stad in geweest, ik kon helaas niet mee omdat ik nog moest rijden en om 9 uur alweer op stal moest zijn voor de hoefsmid, wat ik erg jammer vond. Dat moet volgend jaar dus anders ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen jammer Liz had je ze juist at beter kunnen leren kennen maar het Kerst diner was in ieder geval geslaagd .

Ik maak mij ook niet druk ben van plan n rundvlees salade te maken .met wat losse dingetjes erbij. Man maakt rollades .en verder is er genoeg in huis aan snacks zoetigheid . Eten nog iets van vis erbij of tussendoor .
Ben eerste Kerstdag ook niet thuis zijn we met familie van mijn man met veel personen ergens in n zaaltje .tweede dag allemaal vrij.ligt aan het weer wat we dan gaan doen .
Voor nu fijne Zondag ❤️❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Liz,fijn dat je etentje gezellig was! Heb je ook leuke clienten?
Sterkte met zoon deze tijd❤

Chris,die rundvleessalade is dat ook met aardappel? Dus een soort van huzarensalade?

Wij gaan straks een andere kachel halen voor in de schuur.Die er nu staat is kapot en de schuur is wel heel koud om in te zitten nu voor jongste en vrienden.Ze mogen trouwens van mij ook binnen hoor maar dat willen ze zelf niet,gekke pubers🙈
We moeten naar Zeeland dus gaan meteen maar even naar het strand.
Tot later vandaag😘😘
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker coetje met aardappels die je zo grof of fijn maakt wat je zelf lekker vindt .
Ik kook altijd n stuk rundvlees in bouillon boter gaar .
En de bouillon gebruik je later maak je n lekkere soep van .
En voor de rest doe je er door wat je zelf en je huisgenoten lekker vinden.
Ik doe er veel eieren door n appel of twee ligt aan de hoeveelheid .en het zuur wat er bij komt is van Kesbeke dat vinden wij het lekkerst .
Gewoon er door doen waar je van houdt .en natuurlijk zout en n smaak maak poeder .
Huzaren salade zit volgens mij geen vlees in ?
Appels vind ik wel belangrijk die moeten er in van mij voor n lekkere frisse smaak .
Ach dit lukt iedereen 👍
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu is dat toch voor je zoon Liz dat hij zoveel prikkels ervaart.
In de Kerst reclame van. Bol. com gaan ze er al bewust op in . n opa doet er alles aan dat zijn kleindochter niet overprikkeld raakt 👍
En dan moet oud en nieuw nog komen ze zijn hier al n paar weken flink aan het knallen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik zwaai even naar iedereen.

Net terug van het weekendje Duitsland. Was heel gezellig en heerlijk gegeten. En voor leuke prijzen. Appartement was ook prachtig, net nieuw opgeleverd. Met uitzicht op een gezellig pleintje.

Nee Joy ik ben niet vrij met de kerstdagen. Weekend voor kerst en beide kerstdagen moet ik werken. Ga op zaterdag bij mijn moeder eten en 1e kerstdag bij broer van man. De andere dagen gewoon thuis en doen dan niet moeilijk. Simpele maaltijd, drankje en de top 2000. Kan ik echt van genieten :)
Oud en nieuw ben ik gelukkig wel vrij. Door mijn vuurwerk angst vraag ik altijd vrij op 31 december.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben ook al aan het aftellen voor de Top2000,hoort voor mij bij het einde van het jaar.
Leuk Fladdderak,dat jij ook luistert.
En heerlijk even een weekendje weggeweest,dat had je verdient!

Chris,appel kan ik er niet indoen,hier gruwelen ze van fruit in het eten.

Drukke week voor de boeg en met snothoofd en keelpijn opgestaan.
Ik ben al op de zaak,thuis koffie gedronken en zometeen 2 crackers met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .Dan maar zonder appel coetje dat kan dat ze daar van gruwelen.
Hoop voor jou coetje dat je niet ziek wordt


Tja Fladderak de horeca prijzen schelen enorm .je kan daar nog wel n wijntje extra nemen ook .
Dus Kerstdagen werken.heb het ook jaren gedaan vind het heerlijk dat ik dat niet meer hoef. Ik laat nu alles gewoon op mij afkomen .
Ik ben ook geen vuurwerk liefhebber zels nog nooit n rotje aangestoken .
En na de vuurwerk ramp hier mogen ze het van mij afschaffen.maar daar is de jeugd het niet mee eens .
Moet vanmiddag voor controle naar het ziekenhuis .naar de longarts .
En verder zie ik het wel .
Fijne dag allemaal :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het duimen voor jou Chris!

Meestal mogen ze het van mij zelf ertussenuit pitsen hoor Chris.
Ze mogen blij zijn dat ik kook😂😂

Lunch was een broodje,de ene helft met filet americain,andere helft met zalmsalade.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben erwtensoep gegeten smaakte heerlijk .Ach coetje ze vraagt alleeen hoe het gaat of ik klachten heb .maar ik voel mij goed het volgende consult kan wel telefonisch .
Ze gaat nog wel navraag doen bij n neuroloog of ik de zware bloed verdunners kan minderen .daar wil ze mij nog over bellen .
Daarna zijn we nog even naar Duitsland gereden was het ook saai niks geen Kerstsfeer op straat o.i.d.
Zelf kom ik. Ook niet zo in de Kerstsfeer .weet niet waar het aan ligt moet toch nu n keertje komen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wat chris, geen kerstsfeer terwijl je in duitsland in de stad bent.
Dan was je vast niet in Nordhorn want daar hebben ze ja zelfs 2 kerstmarkten die leuk moeten zijn (zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen). Ben jij daar al eens geweest?

Fijn dat de controle goed was en dat het volgende gesprek telefonisch kan :-)

Fladderak fijn dat je welverdiende weekend in duitsland goed bevallen is, was jij ook nog op een kerstmarkt of dat niet?

Coetje ik hoop dat je niet ziek word want dat kun je niet gebruiken in deze drukke tijd op je werk natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gewoon maar even in Gronau Liz .er stonden wat houten keetjes buiten maar die waren dicht .
Had ook niks verwacht maar vond dit wel erg kaal. We moesten er zijn vandaag en het ging ons ook niet om de Kerstmarkt .maar vond het daar wel erg ongezellig .wat ik nodig had heb ik in ieder geval wel .
Ja ik weet dat Nordhorn erg leuk is en Munster ook .denk dat we er dit jaar niet komen .niks aan te doen vind het ook niet zo erg.
Wat jammer toch dat je zoon nu zulke vervelende dagen heeft.maar volgend jaar ben jij vast al meer ingeburgerd op je werk en heb je waarschijnlijk ook vaste patienten of clienten waar je het goed mee vinden kunt .komt vast goed.
Ik vind het weer erg koud maar heb morgen n binnendag .genoeg te doen nog en lekker warm zitten met de koffie pauze . :yum:
En als ik klaar ben met mijn lijstje mag ik lekker rustig zitten lezen .
Fijne avond allemaal 🍀❤️🌹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik trakteer weer want ik ben jarig🥳🥳
Al enorm verwend vanochtend.
Ben nog op de zaak,ga zo naar huis en verder wat visite vanmiddag en vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd lieve coetje :gift: :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Lieve coetje van harte gefeliciteerd en nog heel veel gezonde vrolijke jaren.
Ben nog bezig n plaatje e maken als het lukt plaats ik m nog en anders op fb.
Fijne dag 🎉🎉🎉
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Lig net in bed,uitgeteld😂😂
Ik vierde het niet echt maar heb vanaf 15u een huis vol gehad,wel heel gezellig!!En enorm verwend❤
Ook nog even gefacetimed met neefje,die heeft voor mij gezongen🥰
Morgen weer vroeg de wekker,truste lieverds en tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Drukke dag voor de boeg,vandaag gaan de eerste kerstbestellingen weg.Dat is altijd gezellig want dan komen de mensen bij mij op kantoor.
Thuis koffie gedronken en zometeen 2 crackers met filet americain.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag .succes deze week coetje hectisch maar gezellig .

Laat ik nu steeds gedacht hebben dat het Zondag eerste Kerstdag is is het Maandag . :@@:

Ben hier thuis bezig en langzaam krijg ik n beetje overzicht .heb nog steeds niet het ultieme Kerstgevoel komt denk ik dit jaar niet.niks aan te doen .morgen is het de kortste dag en zo rond 17 januari begin je te merken dat het iets langer licht blijft. Moet het weer wel helder zijn als het zo is als vandaag niet .jeetje wat n donkere dag vandaag en gisteren .ik vind dat ik voor vandaag ook weer genoeg gedaan heb .nog even n was er in en dan op de bank :yes:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo'n geslaagde verjaardag hebt gehad coetje en dat je zo verwend bent :-) Veel plezier de komende dagen op je werk.

Oh jee Chris, is nu je hele planning in de war doordat je 1e kerstdag op een andere dag in je hoofd had of valt het mee?

Ik heb eindelijk alle kerstcadeaus geregeld, nu moet het alleen deels nog aankomen met de post (hopelijk ook nog op tijd) en ingepakt worden.

Ik hoorde vanmorgen bij mijn oud patiënt van een oud collega dat ze op mijn oude werkplek ook de kerstviering hadden gehad en dat ik aan alle tafels het gesprek van de avond was , behalve natuurlijk aan de tafel waar Chefin zat. Nu weet dus echt het hele bedrijf hoe de vork in de steel zit en dat is ook goed zo, want dankzij de heks heb ik mijn ww van afgelopen maand nog steeds niet (6)
Alle reacties Link kopieren
Moet die heks dat zelf regelen Liz? Wat slecht allemaal zeg!!
Heb je fijne clienten nu op je nieuwe werk? En je draai al een beetje gevonden?

Chris,ik heb ook niet echt een kerstgevoel,al heb ik wel zin in fijne dagen met mijn gezin❤
Alle reacties Link kopieren
Laat de heks lekker op de bezem vliegen Liz het liefst zo ver mogelijk
Trut ze verwacht zeker dat jij er nog om komt vragen en natuurlijk doe je dat ..is er niet n administratie afdeling waar je naar toe kunt bellen?

Jammer he coetje dat we niet in kerststemming zijn . Ik wil dit jaar ook rustige Kerstdagen .normaal wil ik altijd mensen over de vloer .
De eerste dag zijn we met zo.n 30 personen fam van mijn mans kant en de tweede dag lekker met z.n tweetjes in huis .Lekkere restantjes op eten .lekker snoepen .
Ik heb dit jaar ook echt last van het gemis van mijn zusje .komt waarschijnlijk door de kleine van haar dochter .ik ben daar zo veel mee bezig geweest en nog .en het is nu toch 12 jaar geleden .
Zou er mij zo graag met haar samen op verheugd hebben .en over gepraat hebben .
Jij misschien van de schrik en al die toestanden ?

Vanmiddag belde de longarts ze had overleg gehad met de neuroloog ik moet de zware bloed verdunners gewoon blijven slikken ook niet minder .dus dan doen we dat maar dit is levenslang vertelde ze .maar dat had de arts in het ziekenhuis destijds ook al gezegd .maar ik hoopte dat zij misschien iets anders zou zeggen.
Fijne avond allemaal en voor straks lekker slapen 💤💤💤
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
de werkgever moet dat formulier invullen ja als er geen andere persoon binnen het bedrijf is die de financien doet, maar als dat niet word gedaan is er voor het arbeitsamt nog de mogelijkheid om de gegevens bij de belastingdienst op te vragen. Maar voor dat word gedaan moet de werkgever wel 100 % zeker voldoende tijd hebben gehad want als het arbeitsamt het opvraagt betekent dat ook meteen dat de heks haar wettelijke verplichtingen niet nakomt, waar ze een boete voor kan krijgen. Maar dat heeft ze blijkbaar liever dan dat ze mij gewoon tegemoet komt :roll:

Ja ik heb gelukkig ook weer leuke cliënten teruggekregen nu, wel anders dan wat ik gewend was. De meeste cliënten die ik nu heb zijn rond de 60, terwijl ik 80 plus gewend was. Daar heb ik er nu ook nog wel 2 of 3 van maar meer niet. Komt ook omdat het vorige bedrijf echt een thuiszorgorganisatie was en dit bedrijf richt zich op mentale en huishoudelijke ondersteuning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven