Wat eet jij op dit moment? Deel 16

26-09-2018 21:03 3003 berichten
Hier schrijven we weer verder over ons eten en zoveel meer...
Wil je meeschrijven, dan ben je van harte welkom.
Hier vind je het vorige topic eten/wat-eet-jij-op-dit-moment-deel-15/ ... 400911/120
Eet smakelijk allemaal! Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Broodje ham.en n boterham met pindakaas .en koffie.heb nog n blokje chocolade liggen dat gaat er straks ook aan.
Straks boodschappen.,ook american meenemen .en rambol.
Ook geen knoflooksaus meer in huis .dus maar n briefje gemaakt .hoop dat ik het briefje niet vergeet,
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Thee, ze is behoorlijk eigenwijs haha. Maar volgens man zit ik er teveel bovenop, hij zegt: ze krijgt vanzelf honger. Op mijn getinte huid zie je sniet snel blauwe plekken, maar misschien ben ik er sowieso wat minder gevoelig voor.

Pantoffel, wat leuk dat pompoensoep op het menu staat! Ik ben heel benieuwd hoe je het vind. Zo'n pakket is prima, als het een succes is, kan je het altijd nog variëren.

Coetje voor jou even een :hug:

Chris, dat stukje over man kookt of jij :rofl: geweldig.

Gisteren hebben man en ik de rest van de moussaka gegeten. Kinderen spaghetti van oma.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer hardgelopen. Dat was wel even afzien haha. Nu heb ik weer spierpijn, ik gooi het nog maar even op de val van de trap :whistle: heustwelconditie.

Vanmorgen 2 geroosterde boterhammen met kipfilet een een kop koffie. Tussendoor thee en een plakje cake gehad. Voor de lunch sta ik nu een ei te koken en 2 boterhammen met kaas te maken en een beker karnemelk ingeschonken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de lunch (yoghurt met kersen) even aan het uitstellen.
Gisteren veel te veel gesnaaid. Plak chocola, paar frangipanecakejes en chips.
Maakt niet uit. Vandaag weer gewoon verder.
Vanavond gebakken aardappeltje, gestoofde puntpaprika's en kipfilet met garam massala.

Fijne (werk)dag!
Alle reacties Link kopieren
Viva mijn man is hier de kok.ik kook zelden vind er niks aan,maar toch zijn er dingen die ik beter kan.
o.a ik bak de pannekoeken lekkerder .dun bruin en n beetje knapperig . Hij bakt ze dikker.en dan vind ik ze soms niet gaar.
Maar gisteren had ik griesmeel pudding gekookt.en zo als altijd net n blok beton. Ik eet het dan nog wel .maar mijj man niet.
Het was ook wel erg stijf.en hij vroeg zich af ik het er om deed. 😀
Niet dus. maar dat stijft gewoon enorm op nadat het in de schaal gestort is . En steeds weer is het n blok beton waar je wel n gat mee in het hoofd kunt gooien.
conclusie . Ik kan niet koken,nu ik dit schrijf schiet mij te binnen dat ik rijst op heb staan voor rijstepap .moet nu weer oppassen dat die niet aanbrand .pfffffff.dus ook snel naar de keuken gerend .ga er nu naast zitten. Zo dat ik het niet vergeet.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Chris, is het goed gekomen met de rijstepap (bbrrr)?
Inmiddels al wel geluncht ZZ? Ik niet want ik zit taaitaai poppetjes te snaaien. Ontbijt 2 beschuiten met kaas en een Elstar. Gisteravond at ik patat, bamischijf + knakworstje ipv de rode koolstamppot die ik uit de vriezer had gehaald. Dat eet ik nu dus vanavond. Heb bij de bakker wel weer een halfje sportingbrood meegebracht. Een donkere, lekkere broodsoort.
Ga nu een kopje kersenthee zetten én de taaitaai poppetjes wegleggen :$
Alle reacties Link kopieren
Taaitaai, doet me aan vroeger denken.
Ja, yoghurt op, Jonagold (zuur!) en nu omelet champignons.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk rijstepap! Vooral zelfgemaakt door mijn opa vroeger,fijne herinneringen zijn dat. :heart:

Taaitaai,ook lekker!

Hier eet oudste bij een vriendin,jongste en middelste een kliekje chili con carne.Vriend hoeft niks want voelt zich niet lekker en ik eet een salade met een tartaartje
Alle reacties Link kopieren
Hier macaroni met kipfilet en groenten er door.
De rijste pap was erg lekker. Trots op mij zelf . 😀altijd dat gezeur over koken .
Ik kan hele lekkere salades maken .lekkere rundvlees salades .ei .kip. tonijn .
En koude schotels maken en mooi garneren doe ik ook heel mooi.

Mijn man snapt dat niet .hij vind koken leuk.nou ik niet.
Vanmiddag ook weer.hij loopt uren in de supermarkt .ik zeg dan altijd koop wat je kopen wil en klaar. Nee hoor elk schap en aanbieding en nieuwtje moet bekeken worden. Ik hou het dan vaak voor gezien.ga in de auto zitten.heb er meestal wel n krant in liggen.
Fijne avond allen .Alles komt goed.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 04-10-2018 21:00
0.08% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zenzeo schreef:
04-10-2018 16:02
Taaitaai, doet me aan vroeger denken.
Ja, yoghurt op, Jonagold (zuur!) en nu omelet champignons.
Hier erwtensoep van Unix uit blik en nog wat salade.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook uren over de boodschappen doen Chris,heerlijk vind ik dat.Daarom ga ik meestal alleen,of met dochter,die vind dat ook leuk.Maar ik vind koken ook leuk.
Vriend kan wel koken maar vind er ook niet veel aan dus ik kook eigenlijk altijd.

Nu een koffie en zometeen expeditie robinson kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel uren lopen in n modezaak.coetje. of zoiets als de Bijenkorf en Hudson Bay.
Begin ik boven kijk op alle afdelingen en zak dan langzaam af naar benden.

Met boodschappen doen.leg ik dus de chips en chocolade in de kar. En andere lekkere dingen. american en de knoflooksaus .eventueel nog n lekker kaasje. En voor de rest kan mijn man het wel af. Vind altijd wel dat ie veel te veel koopt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Chris, wat kan je dat ook super leuk vertellen. Had even het gevoel alsof ik bij je aan de keukentafel zat. Fijn dat de rijstpap gelukt is en niet aangebrand omdat je even niet oplette :thumbsup:

Wij hadden stampot rode bieten met een speklapje. Nu eet ik nog een kiwi en drink ik een kop munt thee.

Welterusten allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Chris,dat kan ik dan weer niet,uren struinen voor kleding oid.Ben het vaak al snel beu.Ach..zoveel mensen zoveel wensen he,het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn.

Ik werk vandaag thuis.Voor middelste is vandaag het eerste schoolexamen begonnen,vanmiddag ga ik lekker met hem lunchen.Even quality time samen.
Ontbijt koffie en 2 crackers met oude kaas.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. gezellig coetje .leg m maar in de watten.

Stamppot rode bieten nooit gegeten.wel gewoon erbij.ook dan met spekjes.
Weet niet hoe je dat doet. Omdat bieten zolang moeten koken.of bieten uit de pot?

Heb hier mini bolletjes gegeten.een met american.en een met pindakaas.
Daarvoor n tosti kaas. En koffie.
Straks even weg. gewoon dat ik even buiten ben .vanwege het mooie weer.
nog veel van dit soort dagen. Heerlijk genieten .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 2 crackers met aardbei jam en een kop thee. Zonet 2 bruine boterhammen met rosbief en een beker karnemelk gehad. Nu zit ik aan een kop thee en heb even pauze.

Chris, je kunt in de supermarkt verse voorgekookte rode bieten kopen. Er zitten vaak iets van 4 á 5 bieten vacuüm verpakt. Dit kan je dan in blokjes snijden, even meebakken in de pan bij je ui en/of spekjes. Als je aardappelen dan gekookt en gestampt zijn, schep je de bieten/ui/spekjes er doorheen. Je kunt die bieten ook heel goed koud eten, door een salade bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd verse bieten.die worden gekookt.en dan in zakken per twee of drie in de vriezer. Ontdooien en bereiden. Klaar .
Dus daar kan ik prima bieten stamp van maken .hou nl erg van bieten. En het is ook supergezond .
Heb pas nog meegenomen op een van onze ritjes .staan vaak te koop bij de bieten boer. En ik moet zeggen dat ze zo van het land vreselijk lekker zijn .maar dat vind ik met alle groente vers van het land.
Bijna ook niet te geloven dat er zo veel verschil zit in n krop sla .zo uit de grond getrokken en uit de winkel.
Ik vind het vaak ook n gok met spruitjes.hadden deze week spruiten die totaal niet lekker waren.en vorige week n bloemkool die juist weer heel lekker was. Het is jammer genoeg niet te zien aan de buitenkant.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Bieten, één van de groentes die ik echt niet eet. Mijn rodekoolstamppot was echt niet lekker. Heb met lange tanden zitten eten ondanks dat ik er nu lekkere rookworst bij had. Had nog 2 porties in de vriezer, heb ze net weggedaan. Daarna gister nog wel een donkere boterham met kaas gegeten en een elstar.
Vandaag wat brood met kaas en met duo penotti. Nog te weinig gedronken eigenlijk. Over een uurtje naar de fysio. Voor volgende week toch maar proberen of het weer in de ochtend kan. Ga nog maar een glas bosvruchtenthee nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bietjes vind ik ook lekker.Wel als enige hier thuis,ik zal ze volgende week eens maken.

Thee,de fysio nog steeds tevreden?Jammer van de rode kool maar iets tegen je zin eten schiet ook niet op.

Lunch met middelste was lekker en gezellig,ik had een carpaccio met salade,middelste huisgemaakte sate met brood.Daarna nog even door de stad gelopen en hem op schoenen en een trui getrakteerd.

Ik maak straks grieks en er schuiven vrienden aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een gezellig uitje met middelste! Wordt vast een gezellig en lekker etentje als jij Grieks kookt.
Ja gaat goed bij fysio. Nu op de hometrainer ook 'heuveltje op fietsen' en weer sneller op de loopband en de andere/gewone apparaten/oefeningen.
Ik at aardappelkroketjes, tartaartje, laatste sperziebonen. Dadelijk een Elstar.
Alle reacties Link kopieren
de laatste 2 kleine mandarijntjes
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig bij de fysio Thee!

Eten was lekker en gezellig even kunnen bijkletsen.Ik kreeg als bedankje een mooie bos bloemen.

Ik drink een spa citroen en er staan wat nootjes op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. thee jij geen bieten .ik geen gekookte andijvie. Ga ik kokhalzen. 🤮
Verder vind ik niet alles even lekker.maar andijvie .al zou er gevangenis straf op staan.krijg het er niet door.

Vanmorgen. Twee mini bolletjes met american . En een koffie. En er zal vandaag nog wel n stukje chocolade of iets ander lekkers langs komen .heb nog best veel gebak in de vriezer zitten.en koeken in de kast.

Heb niet zo veel te melden ,vanmorgen mijn haar gewassen.dus loop even wat langer in mijn oude kloffie . Vanavond verjaardag. En morgen als het nog mooi weer is er uit.
Gezellige dag . :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op de verjaardag Chris!

Vriend en ik hebben net een wandeling gemaakt,het is heerlijk weer buiten.
Zometeen ga ik even naar middelste zijn wedstrijd kijken.Verder staat er een mand strijk mij aan te kijken,denk dat ik die doorschuif naar morgen.

Ontbijt koffie en 2 crackers met filet americain,net een tosti van koolhydraatarm brood op.

Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen :sun:
Chris, volgens mij is het morgen net wat minder qua weer maar dinsdag en woensdag schieten de temperaturen weer de lucht in. Wat een luxe dit prachtige weer in deze tijd van het jaar.
Ontbijt, niet want laat op en niet gelijk trek. Lunch 2 vloerkadetten, 1 x kaas en 1 x vruchtenhagel, een Elstar en een beker zelfgemaakte drinkyoghurt en zie dat de Crystal Clear maandag weer 1 + 1 gratis is dus die haal ik niet morgen zoals ik gepland had.
Heb schouderkarbonades opgezet met peper, zout en maggiblokjes. Lekker voor vanavond bij de boerenkool.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt verwennerij he Thee dit weer!
Vrijdag begint de herfstvakantie maar we gaan helaas niet naar ons stekkie.Ik durf het niet aan met vriend.Wegens herkenbaarheid schrijf ik dat hier niet allemaal op,voor degene die toch meer willen weten staat mijn pb open.

Wij eten vanavond broodje pulled pork met coleslaw.Voor later op de avond is er nog stokbrood met salades.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven