Wat eet jij op dit moment? Deel 17

25-04-2019 18:58 3054 berichten
Iedereen die houdt van lekker eten, veel andere onderwerpen en gezelligheid, is van harte welkom om mee te schrijven in dit topic.


Hier kun je het oude topic vinden eten/wat-eet-jij-op-dit-moment-deel-16/ ... #p29851007

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mogge!
Sterkte vanmiddag, Coetje :rose:

Die mri is niks om tegenop te zien. Zo klaar.
Zelf vind ik de opties die de neuroloog, gezien mijn medische verleden, onderzoekt, niet zo gek. Eigenlijk wel goed dat ze echt de oorzaak probeert te achterhalen.

Chris, wat jouw man zegt vind ik soms ook wel.
Zo werd mijn tante (bijna 90) onderzocht nav wat geel zien.
Ze had nergens last van

Het mondde uit in een hele grote operatie waar ze niet uit hersteld is.
Ik vond het al onverstandig (weet uit ervaring wat een aanslag zoiets op je lichaam is), maar heb niks gezegd. Ze hebben 2 artsenzonen, dus wie ben ik.

Maar dacht wel: had haar toch gelaten...

Ben nu tomaatjes aan het poffen en ik bak nog 2 overgebleven paprika's met rijst erbij.

Vanmorgen weer gewandeld, yeah!!!
Dit wordt echt een wandeltopic, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Zenzeo!
Zeker is het goed dat ze de oorzaak proberen te achterhalen.

De harten zijn prachtig geworden :heart:
Ga zo even de stad in nog, F hield van bloemen en jurken dus ik wil vanmiddag een jurk aan en die ik heb vind ikzelf te kort voor vandaag.
En ik ga bloemen in mijn haar in.
Alle reacties Link kopieren
Succes met het vinden van een passende jurk. Wat ben je toch betrokken!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.zware middag coetje. sterkte❤️
Vast wel n mooi jurkje te vinden.
Wat n verdrietige bijeenkomst zal dat worden. 😥

Ben bezig in huis. Het is hier prachtig weer.maar wil alles in zo ver klaar hebben .dat ik morgen met n gerust hart weg kan.
En zondagmiddag hebben we n etentje bij kennissen thuis. en zo is het weekend weer vol.

Bijna 90 ik geloof dat ik ook geen operatie meer aan zou gaan. Dat die zonen er wel heil in zagen?
Maar ja als het je moeder is denk je toch ik wil haar nog houden. Helemaal als ze geestelijk ook nog goed bij de tijd is .
De narcose is op zo.n leeftijd erg zwaar. Maar inderdaad in dit geval kon jij er niks over zeggen.

Ontbijt was.kaasbroodje met lekkere achterham. En n halve rozijnenbol.mijn man heeft vanmorgen drie kilo gehakt gebakken.grote en kleine ballen.heb ik al flink van geproefd .voor dat het straks in de vriezer gaat.
Fijne dag.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Coetje, veel sterkte vandaag 💋 :hug:
Alle reacties Link kopieren
sterkte straks coetje, het zal zeker een moeilijke dienst worden.. hopelijk heb je een mooie jurk gevonden?
chris lekker, gehaktballetjes! je hebt leuke dingen gepland dit weekend zo te lezen.
viva veel plezier met je zusje dit weekend!
zenzeo fijn dat er niks geks te zien was op de mri, wel raar dat die arts zulke dingen zo zegt zonder aanleiding vind ik :-? en ik vind het echt knap dat je het dagelijks wandelen zo goed volhoudt! ik wandel ook veel met zoon, nou ja ik wandel en hij snelwandelt/rent met die lange stelten van hem voor me uit, ik kan hem echt niet bijhouden :lol: gelukkig hoeft dat ook niet, we werken met stop en go onder het wandelen als er een fietser of auto aankomt. daar luistert hij goed naar en hij draait zich dan ook om om te kijken naar welke kant ik wijs, zodat hij weet waar hij in de berm moet gaan staan. zo kan ik gewoon mijn eigen tempo aanhouden en hoef ik niet met hem mee te rennen :-)
Alle reacties Link kopieren
ZZ, fijn dat je het niet spannend vind. Ik hoop op een goede uitslag. Bijzonder inderdaad dat die 2 zoons er toch voor kozen om hun moeder te opereren.

Chris, klinkt lekker die gehaktballen. Krijg er spontaan trek in. Snap wel dat je even wilde proeven. Alles al een beetje aan kant inmiddels?

Ik lig even op bed te rusten. Man en zusje houden de kinderen bezig. Oudste wil graag zwemmen, maar dat mag ze met papa of tante regelen 😉. Als alternatief wil ik wel cupcakes bakken.
Alle reacties Link kopieren
Liz, wat een mooi concept zo om met jouw zoon te wandelen! Ik denk voor jouw zoon ook wel fijn, aangezien hij best afhankelijk is. Stukje eigen regie.

Ik denk toch dat er een wandelclub moet komen 😊
Alle reacties Link kopieren
De gehaktballen waren heerlijk. En vanavond hebben we gepaneerde soort aardappel blokjes .gevuld met kaas en knoflook gegeten veel uien erbij. En n balletje.
Daarna n klein beetje ijs.omdat volle gevoel van het eten kwijt te raken. Was al met al n beetje te veel.dus ik moet morgen ook lopen.
Was het maar waar dat we met elkaar konden lopen.Leuk Liz zo als jij het doet met je zoon.
Ik heb alles aardig in de rij. Ik geloof dat coetje vroeg of ze het strijkgoed kon brengen. Ik heb het zelf nog niet gedaan.zou ook wel iemand willen die het voor mij doet.
Gezellige avond. 🌹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Oudste twee zijn met hun tante op stap. Jongste ligt in de kinderwagen te slapen. Man en ik genieten buiten van het zonnetje met een verse tonijn salade, wat stokbrood en een beker karnemelk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Viva. Drinkt de kleine goed?
Geef je de fles?
Het is idd prachtig weer! Heb, mede door jullie bemoedigende woorden, weer gewandeld en daarna in de voortuin gewerkt. Veel haagwinde weggehaald.
Geluncht (tarwe roggebrood met gorgonzola) en toen viel ik bijna in slaap.
Dus nu een Nespresso en misschien ga ik verder met de achtertuin.
Die lijkt wel een jungle!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.dat vind ik knap zenzeo dat je na de wandeling ook nog iets in de tuin doet.
Zelf ben ik net thuis.ook veel gelopen.had laarsjes aan met n heel klein hakje. niet meer doen. Maar ik had even zo genoeg van sneakers.
Maar ben nu total los.geeft niet maar moet nu echt zitten.heb al n uienbroodje met hardgekookt ei .en sandwich spread op.straks n kommetje soep.
Kan aan mijn benen heel gied merken dat ik veel gelopen heb.en dat mijn houding iets anders is dan op platte sneakers.voel mijn kuiten en heupen .

Heerlijk lekker samen met je man ontspannen Viva. Tonijn salade en stokbrood heerlijk maar de combinatie met karnemelk.lijkt mij niks. Terwijl ik karnemelk heerlijk vind als ik dorst heb.

Nu n rustige avond.lezen en t.v kijken .
Hoop dat iedereen kan genieten van n heerlijke rustige avond :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
21-09-2019 14:39
Klinkt goed, Viva. Drinkt de kleine goed?
Geef je de fles?
Het is idd prachtig weer! Heb, mede door jullie bemoedigende woorden, weer gewandeld en daarna in de voortuin gewerkt. Veel haagwinde weggehaald.
Geluncht (tarwe roggebrood met gorgonzola) en toen viel ik bijna in slaap.
Dus nu een Nespresso en misschien ga ik verder met de achtertuin.
Die lijkt wel een jungle!
Wat fijn ZZ, dat je lekker hebt kunnen wandelen! Is het nog gelukt met de achtertuin?

Ik voel zelf, maar kolf ook af. Zo kunnen man en kinderen ook een flesje geven. En ik heel af en toe iets eten wat minder gezond is voor de baby. Zoals bijvoorbeeld tonijn of koffie.

Ze drinkt nu goed. Was in het begin even lastig, ook door de omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
21-09-2019 18:02
Hallo allemaal.dat vind ik knap zenzeo dat je na de wandeling ook nog iets in de tuin doet.
Zelf ben ik net thuis.ook veel gelopen.had laarsjes aan met n heel klein hakje. niet meer doen. Maar ik had even zo genoeg van sneakers.
Maar ben nu total los.geeft niet maar moet nu echt zitten.heb al n uienbroodje met hardgekookt ei .en sandwich spread op.straks n kommetje soep.
Kan aan mijn benen heel gied merken dat ik veel gelopen heb.en dat mijn houding iets anders is dan op platte sneakers.voel mijn kuiten en heupen .

Heerlijk lekker samen met je man ontspannen Viva. Tonijn salade en stokbrood heerlijk maar de combinatie met karnemelk.lijkt mij niks. Terwijl ik karnemelk heerlijk vind als ik dorst heb.

Nu n rustige avond.lezen en t.v kijken .
Hoop dat iedereen kan genieten van n heerlijke rustige avond :bye:
Ja hakken of gympen is wel een groot verschil. Hakken zijn vaak om er mooi bij te zitten haha.

Was inderdaad even lekker zo met man lunchen. Kinderen en zusje hebben zich ook vermaakt.

Weet ook wel iets lekkerder om erbij te drinken, maar dat kan nu niet. Ook niet erg, komt wel weer. Karnemelk vind ik lekker fris daarna.
Alle reacties Link kopieren
Coetje, denk aan jullie 💋

Voor iedereen een dikke :hug: en alvast welterusten.
Coetje: wat zal het vrijdag een zware dag zijn geweest. En natuurlijk zal het gemis blijven. Veel sterkte! Mooi dat jullie bloemenharten hebben laten maken. Zal veel voor je vriendin betekenen, net als jullie aanwezigheid.

Zenzeo: wanneer krijg je de uitslag van de scan? Wat goed dat je weer gewandeld hebt.
Zenzeo en Chris: het is al zo knap dat jullie beide nog wandelen. Kan me voorstellen dat het dan ook wel eens jammer is dat het temp van een ander hoger ligt en samen wandelen niet meer lukt.
Liz: wat goed werkt dat wandelen voor jou en zoon. En wat iemand al schreef: mooi dat hij zo ook wat eigen verantwoordelijkheid kan pakken.
VL: wat fijn dat de baby goed drinkt. En gaat het slapen een beetje? Krijg je nog veel kraambezoek?

VL: je krijgt binnenkort echt een pb van me hoor. Het is de laatste tijd nogal hectisch hier. Dus vandaar dat je nog niets gehoord hebt.

On topic: ik heb gisteren curry gegeten. Vanavond eet ik snijbiet. Mijn cherrytomatenplant is aan de tweede bloei bezig. Dus heb lekker wat verse tomaten vandaag.
Heb de wasmachine vast aangezet. Hoop later vanochtend nog even van het mooie weer te genieten.
Fijne dag allen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieverds,

Het was prachtig,voor zover dat in deze situatie kan.In de krant van mijn regio staat een stukje voor als jullie dat willen lezen.bn de stem
Vandaag het afscheid van S :heart:
Het is gewoon fucking oneerlijk om 2 kinderen te begraven!
Ik ben leeg van binnen,hoe moet dat voor de ouders voelen..echt je ergste nachtmerrie.

Ik heb hier wel wat bijgelezen maar het blijft niet echt plakken.Maar bedankt voor jullie steun,dat doet goed. :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik bleef gisteravond (eigenlijk -nacht) aan een Netflixserie plakken en dus vanmorgen ook laat op. 9 Uur.
Koffie gehad, blokje om en de broodmachine gevuld.
Ben nog steeds met die zuurdesem aan het uitvogelen hoe ik er het beste een brood mee bak.

Even opruimen en dan verder in de tuin.
Dat gaat niet zo snel. Maar geeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Mogge, ja dat zal vreselijk geweest zijn coetje. Gaat niet zo 123 uit je gedachten.

Wat ben jij goed bezig zenzeo. ik zit nog in mijn nachthemd. Heb al wel ontbeten.
broodje american. en broodje smeerkaas. Half half he.

Vanmiddag dus even naar kennissen .mannen samen koken .denk dat ik wel n glaasje wijn er bij drink.

Ik moet ook even in de wasmand kijken .of er n machine vol is .denk het wel.dat kan nog mooi voor we weggaan.
Tot vanavond :bye:
chrisjoh wijzigde dit bericht op 22-09-2019 20:18
0.33% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hebben de mannen lekker gekookt?

Ik had een currysoep uit de vriezer en wat tortelloni van AH, waar dus helemaal geen smaak aan zit.
Zometeen nog een kalfskroketje.

Heb best wel fijn in de tuin gewerkt, maar er moet nog heel veel gebeuren en daarom hoop ik komende tijd op weer goed weer.
Nu 1 roos opgebonden, de blauwe regen gesnoeid en wat onkruid weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ja de mannen hebben lekker gekookt.en we hebben tot 7 uur buiten gezeten. het was totaal niet koud.
Nu maar weer kijken wat het de komende week gaat worden.kan natuurlijk niet zo mooi blijven.jammer genoeg.
Zij hadden de tuin ook nog mooi..nog genoeg bloeiends. knap van je zenzeo.de tuin bij houden .vind ik best zwaar werk.

Lekker n wijntje gedronken.en nu heb ik ineens koude voeten.
Gezellige avond nog :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Een normale week voor de deur want het leven gaat door..
Werken dus..
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mogge. Beetje grijze dag.en het heeft geregend. .het is niet koud.

Ontbijt. Half broodje met gebakken ei. De andere helft american en koffie.
Fijne dag.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik vannacht begonnen met keelpijn, verstopte neus en spierpijn.

Mijn zusje is vanmorgen naar huis gegaan. De twee oudsten zijn naar de opvang en man is thuis aan het werk.

Tijdschrift, de nachten zijn erg gebroken. Het lijkt soms wel een estafette wakker worden. Baby, jongste, oudste. Man en ik zijn op de een of andere manier ook erg onrustig snachts. We krijgen nog veel kraamvisite. Onze familie is al groot en die zijn eerst geweest en onze vriendenclub is ook groot. Maar we proberen het een beetje te verdelen. Doe rustig aan met je privé bericht hoor.

ZZ, wat fijn dat je zo lekker in de tuin hebt kunnen werken. Welke serie heb je gekeken? Aanrader? Brood zal sowieso elke keer wel anders smaken denk ik? Heb je ideeën wat je zou kunnen veranderen?

Chris, lekker zo'n avondje nog buiten zitten. Was gisteren echt lekker weer idd. Lekker dat de mannen gekookt hebben.

Coetje, begrijpelijk dat je niets opneemt nu. Ik heb even wat gelezen online en zag een paar foto's. Bij mij sprongen de tranen in mijn ogen. Denk je wel een beetje om jezelf? Het leven gaat door, maar dit is nog zo vers. :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor coetje, heb veel aan je gedacht de afgelopen dagen :cry:
Ik had weer niet veel te melden. Dinsdagavond nog gewoon avondeten op en de dagen daarna lukte het dus weer totaal niet. Schoot zelfs onder de 51 kg. Is niet de bedoeling. Woensdag was hier jaarmarkt en daar ook nauwelijks gesnaaid t.o.v. andere jaren.
Gister heel enthousiast gekookt maar weer slechts paar hapjes gegeten ondanks dat het heel lekker was.
Vanmiddag wéér naar de huisarts. Waarschijnlijk (al een week) gordelroos. En dan a.s. woensdag onverwachts paar dagen naar mijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven