Wat eten jullie wanneer het heel warm weer is ?

21-06-2019 20:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande week wordt het erg warm weer. Ik heb dan weinig zin om in de keuken te staan of warme ovens aan te zetten. Iedere dag salades en/ of BBQ wordt ook saai. Afhaalchinees, pizza of friet ook. Misschien leuk om ideeën met elkaar te delen.

To trapt af.
- broodje ei,ui en tomaat. Met zwarte peper en mayo.
- buiten gourmetten/fonduen
Mermedina schreef:
21-06-2019 21:02
Buiten is het warmer dan binnen. Althans, in mijn huis. Dus zeker geen barbecue. Kantoor en sportschool hebben airco, mijn auto ook. Mijn huis zonwering. Ik zal wat meer binnen zitten denk ik.

Dit. Met 30+ graden ga ik echt niet buiten boven een hete barbecue (of gourmetstel @( ) hangen. Verder kook ik wat ik anders ook kook. Ik kies wel gerechten uit die snel en makkelijk zijn zodat het fornuis snel weer uit kan (en ik weer als een zeester op de koude plavuizen kan gaan liggen ;-D).
Gewoon wat ik normaal ook eet, dus komende week iig stamppot, keertje sla, keertje iets met rijst. Etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet alleen wat goed doorverhit is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-06-2019 21:58
Ik eet alleen wat goed doorverhit is.
Met een hittegolf is alles goed doorverhit, das nou juist het probleem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 20:53
Ik kook gewoon.
Ik ook. Niet veel anders dan normaal. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die roept geen trek/honger/zin in koken te hebben met warm weer. Heb ik zelf dus nooit last van.
Alle reacties Link kopieren
zephora schreef:
21-06-2019 22:04
Ik ook. Niet veel anders dan normaal. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die roept geen trek/honger/zin in koken te hebben met warm weer. Heb ik zelf dus nooit last van.
Zin in koken heb ik nooit, trek/honger altijd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
zephora schreef:
21-06-2019 22:04
Ik ook. Niet veel anders dan normaal. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die roept geen trek/honger/zin in koken te hebben met warm weer. Heb ik zelf dus nooit last van.
Of het nou 30 graden in huis is of 32, dat maakt dan ook niets meer uit en je zit lekker te eten met een voldaan gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Sri-is-back-now schreef:
21-06-2019 21:08
Ik word na twee dagen wee van salades (ook als het koud is, trouwens). Wat dan wel? Zie mijn ava, dergelijk eten is niet voor niets uitgevonden in tropische temperaturen. En weet je wat tegenwoordig zo handig is? Je kunt het (bijna) allemaal klaarmaken als het nog niet zo heet is en dan invriezen.
Ik maak dus morgen rendang padang (extra pittig), ayam kecap met een extra rawitje of wat, sambal goreng telor (okee, niet om in te vriezen), en mocht ik toch ineens een onstuitbare behoefte aan salade hebben, gado gado. Ik heb er eigenlijk nu al zin in, maar ja, net gegeten :yum: .
Kijk, daar word ik blij van! (En ik krijg er ontzettende trek van...)
Solomio schreef:
21-06-2019 22:06
Zin in koken heb ik nooit, trek/honger altijd.
Idem! Tijd heb ik ook dikwijls niet veel, dus ik kook vaak op zondag voor meerdere dagen en meerdere porties. Moeten we het alleen nog even warmen bij thuiskomst. Zal ik dit weekend ook doen: een aardappel-tomaten-ui-curry, een linzen-wortelsoep en een spaghettisaus. Nu al zin in :hyper:
Soep maak ik nooit als het zo heet is buiten, dat verzuurt mijn te snel.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:11
Soep maak ik nooit als het zo heet is buiten, dat verzuurt mijn te snel.
Heb jij geen koelkast?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
nerdopviva schreef:
21-06-2019 21:55
(en ik weer als een zeester op de koude plavuizen kan gaan liggen ;-D).
Heb je daar geen foto van?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2019 22:06
Zin in koken heb ik nooit, trek/honger altijd.
:proud:
Solomio schreef:
21-06-2019 22:13
Heb jij geen koelkast?
Als ik een schenkel trek met die hitte is het al vaak zuur voordattie gaar is.
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:11
Soep maak ik nooit als het zo heet is buiten, dat verzuurt mijn te snel.
O echt? Hier nog niet voor gehad. Als de kook er af is laat ik het goed afkoelen in porties en gooi ik ze in de diepvries/koelkast.
Gewoon wat we anders ook eten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:16
Als ik een schenkel trek met die hitte is het al vaak zuur voordattie gaar is.
Dat staat toch continu te koken? Dan wordt het niet zuur.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-06-2019 22:18
Dat staat toch continu te koken? Dan wordt het niet zuur.
Is wel mijn ervaring. Koken is een groot woord, het is trekken.
BBQ
BBQ
BBQ


Van alleen hele dagen sla, tomaten en komkommer word ik slechtgezind.


Ik ging ooit een keer "als het warm was" voor het eerst iets met parel-couscous proberen.
Die doos staat al een jaar in de kast en man heeft al 7 keer gezeurd 't afgelopen jaar wanneer ik daar nu es eindelijk iets met ga doen.
Zal er volgende week wel niet onderuit kunnen, zeker?
mammezel schreef:
21-06-2019 22:14
Heb je daar geen foto van?

:HA:

Ik vrees dat ik dan een ban krijg voor het plaatsen van ongepast beeldmateriaal...
Sri-is-back-now schreef:
21-06-2019 21:08
Ik word na twee dagen wee van salades (ook als het koud is, trouwens). Wat dan wel? Zie mijn ava, dergelijk eten is niet voor niets uitgevonden in tropische temperaturen. En weet je wat tegenwoordig zo handig is? Je kunt het (bijna) allemaal klaarmaken als het nog niet zo heet is en dan invriezen.
Ik maak dus morgen rendang padang (extra pittig), ayam kecap met een extra rawitje of wat, sambal goreng telor (okee, niet om in te vriezen), en mocht ik toch ineens een onstuitbare behoefte aan salade hebben, gado gado. Ik heb er eigenlijk nu al zin in, maar ja, net gegeten :yum: .
Ik kom bij jou eten...

Ik eet niet heel anders dan normaal, ik ga echt geen hele week op salade en soep zitten....
Ik ben bij warm weer nogal eens flauwgevallen als ik te weinig at dus ik moet vooral niet te weinig eten want dan ga ik onderuit.
Dat vind ik overigens wel lastig als het warm is, genoeg eten want je wordt sloom van die hitte...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 22:37
19.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:19
Is wel mijn ervaring. Koken is een groot woord, het is trekken.
Trekken, in kokend water.

Zuur wordt het als het niet goed afkoelt, koelkast doet wonderen dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-06-2019 22:23
Trekken, in kokend water.

Zuur wordt het als het niet goed afkoelt, koelkast doet wonderen dus.
Solo, ik maak al veertig jaar soep.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:28
Solo, ik maak al veertig jaar soep.
Ja, dus?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Bij soep trekken blijft het toch (net) aan de kook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven